Musiklivet på Fur - enormt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-04-10 18:47

Da der jo er en omsiggribende intens interesse for Limfjordsøen Fur her i NG
synes jeg lige jeg vil orientere lidt musikalskom de mange orkestre der
findes på øen.
De spiller til arrangementer for turister og fastboende på øen men de spiler
også på fastlandet.

Først vil jeg lige fortælle at der er 850 fastboende på øen + om sommeren
regner man med, at det samlede indbyggertal er ca. 5 gange så højt - ca.
4.000 personer - (fordelt i sommerhuse / hotelværelser / pensionat /
lejrskoler / udlejningsværelser / MusikØlejr / campingplads / teltpladser /
hytter / ferielejligheder / lystbåde / bed and brakfast o.s.v.). Så der er
jo mange folk at spille for.

Her er links til de mange Fur-orkestre, Hele 7 orkestre blandt 850
indbyggere. Det bliver vist ikke slået af nogen anden by, i den størrelse,
i hele Danmark. Og orkestrene er alle folkelige. En har været på
Dansktoppen. Der er masser af dejlig dansktop at høre. Rigtig
LimfjordPlus-musik og tysk slager ved oktoberfesten.

FUR-ORKESTRE - OVERSIGT:

Æ Fur Waders
http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/439-fuur-waders-fejrer-sin-10-ars-fodselsdagFur Genbrugsorkester http://www.furmusik.dk/fur-genbrugsorkesterFur Salonorkester http://www.furmusik.dk/furmusik/fur-salonorkesterFur Jacks http://www.furmusik.dk/fur-jacksLos Quantos http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/384-los-quantos-gav-koncert-pa-havnenSvend Åge På Fur m. Jean Zederkopffs Trio http://www.klaverstrammeren.dk/Tøsedrengene http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/439-fuur-waders-fejrer-sin-10-ars-fodselsdagHilsen ÅgeDer er jo megn musik på Fur. Når de lokale orkestre ikke spiller kommer dermange store kendte lands-navne, som f.eks. Ib Grønbech, Lasse og Mathilde.Peter Abrahamsen Orkester, Bjørn Tidmand o.s.v. - Der er koncerter mangesteder, f.eks. Friluftscene ved Fur Bryghus, friluftscene ved FurStrandhotel, Pladsen foran Fur Kaffe og The, Musiktelt på havnen ved 3 storehavnefester, livemusik ud for Skuret Grillbar, Cafejazz på Fur Strandhotel,Oktoberfest med tysk slager og country på Fur Bryghus, live-orkestermusikhver fredag sommeren igennem, Fur Forsamlingshus, Fur Ældrecenter.

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-04-10 23:34

On 08-04-2010 19:50, Åge Halldorsson wrote:

> Der er jo megn musik på Fur. Når de lokale orkestre ikke spiller kommer
> dermange store kendte lands-navne, som f.eks. Ib Grønbech, Lasse og
> Mathilde.Peter Abrahamsen Orkester, Bjørn Tidmand o.s.v. -

Wav... hvem repræsenterer den verdenberømte og fremadstormende, og den
genre vil alle lytter til, nemlig den tyske schlager?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-10 15:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Wav...

Selv "Wav"

> hvem repræsenterer den verdenberømte og fremadstormende, og den genre vil
> alle lytter til, nemlig den tyske schlager?

Sidste år blev den repræsenteret af
http://www.struerattraptyrolerne.dk/
ved Oktoberfesten på Fur Bryghus`s Festplads.
Der var rigtig München-stemning da de slog sig løs.

Hvem der repræsenterer den tyske slager i år ved jeg ikke. Jeg kan kun se at
2Fur Oktoberfest" finder sted den 4. september.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-04-10 21:06

On 08-04-2010 19:50, Åge Halldorsson wrote:

> Der er jo megn musik på Fur.

Ja, hvilket paradis.
Og her er lidt mere, at se og høre på:
Dette smukke stykke musik, "tÅGEn letter" af Carl Nielsen, og er fra
indledningen til Helge Rodes skuespil "Moderen". Intet kan være mere
nationalt. Bemærk de smukke Furske landskabsbilleder.

http://www.youtube.com/watch?v=2yCOKCACRqU

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Jensen

Dato : 10-04-10 08:47

On Fri, 09 Apr 2010 22:05:56 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> [...]
>indledningen til Helge Rodes skuespil "Moderen". Intet kan være mere
>nationalt. Bemærk de smukke Furske landskabsbilleder.

Vi skal heller ikke glemme Gustav Wincklers 'hvide mÅge'...

--
Thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-04-10 09:18

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi skal heller ikke glemme Gustav Wincklers 'hvide mÅge'...
>
> --
> Thomas

Som senere blev til den Grill(m)Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-04-10 15:10

On 10-04-2010 10:18, Allan Krautwald wrote:
> Som senere blev til den Grill(m)Åge

I har begge fat i det rigtige.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 15:32

> I har begge fat i det rigtige.
>
> Henning.

Hvad har vi fat i?
Jeg har i hvert fald tabt tråden?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-04-10 15:38

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-04-10 16:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Henning.

Det er så ikke første gang (m)Åge taber tråden...gad vide om han nogensinde
har haft den

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-04-10 16:45

On 10-04-2010 17:02, Allan Krautwald wrote:

> (m)Åge taber tråden

Tråden? Hva' for en tråd?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 16:48

> Tråden? Hva' for en tråd?
>
> Henning.

Var der slet ingen tråd ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-04-10 09:01

meddelelse news:4bc08bfe$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvad har vi fat i?
> Jeg har i hvert fald tabt tråden?
>
> Hilsen Åge

Check lige, at den ikke ligger omkring din hals...

Det vil vi alligevel ikke have på samvittigheden )

M.V.H....Benny..