Advokat salær og afregning
Fra : JBJ

Dato : 12-04-10 15:54

For nogle år siden var jeg nød til at hyre en advokat. Denne person lovede
en masse, men gjorde stort set intet andet end at sende et par enkelte
breve og sagen trak i langdrag. Sagen blev afsluttet, men ikke fordi
advokaten havde gjort noget, men derimod fordi ombudsmanden trådte til og
bad den anden part om at få tingene på plads og sagen afsluttet.

Jeg bad advokaten om at tilbagebetale forskuddet, men fik intet svar. Jeg
har flere gange sendt email til advokaten og bedt om at forskuddet blev
tilbagebetalt, men ikke fået svar. Derimod har jeg kvitteringer på at
emails er åbnet og læst på advokatens pc.

Jeg har enda skrevet til advokatens partnere og bedt om at man gør noget
ved sagen.

Der er aldrig kommet noget svar ej heller en afregning.

Hvor står jeg?

Kan jeg trække sagen i fogedretten eller skal den i civilretten først?

Og hvordan er mine chancer for at få pengene igen, når nu advokaten ikke
svarer og ej heller har sendt en afregning?

Har jeg før sagen er afsluttet ret til at udtale mig til pressen, for at
advare andre mod den advokat?

Har jeg ret til at udtale mig til pressen efter sagen er afsluttet og
advare andre mod den advokat?

Som jeg ser det, er det god skik og brug at når sagen er afsluttet at
advokaten så sender en afregning, hvor der gøres op for hvad pengene er
brugt til.

Håber der er en der kan svare på dette.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson