SMS til udlandet??
Fra : JBJ

Dato : 12-04-10 15:01

Jeg har været ude for dette før, men nu er det bare blevet for irriterende:

Jeg havde Sonofon som mobil udbyder før og skulle sende SMS til min kæreste
i Filippinerne, hun fik aldrig SMS'erne. Det viste sig at være fordi
Sonofon ikke samarbejder med det Mobilselskab som hun har SIM kort hos -
SMART Telecom. Jeg bad om refundering af de SMS'er som jeg havde sendt og
aldrig nåede frem, det fik jeg ikke - Sonofon nægtede. Jeg skiftede til
Lebara, og skulle nu til at sende SMS igennem dem. Desværre nåede de heller
ikke frem så jeg skrev til deres support, de forklarede at det er fordi
Lebara gør brug af Sonofon(nu Telenor)'s net.

Nu er mine spørgsmål:

1. har jeg ikke ret til en refundering, når nu selskabet er klar over at de
ikke kan levere SMS til SMART Telecom, men ikke gør kunden(mig) opmærksom
på dette.

2. Er det overhovedet lovligt at sælge en vare såsom Opkald og SMS til
udlandet og skilte med det på deres hjemmeside, og så ikke levere varen.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-10 21:13

JBJ skrev:

> 1. har jeg ikke ret til en refundering, når nu selskabet er klar over at de
> ikke kan levere SMS til SMART Telecom, men ikke gør kunden(mig) opmærksom
> på dette.

Har selskabet lovet at alle sms'er kommer frem overalt i verden?

--
Bertel

Fra : JBJ

Dato : 13-04-10 22:01

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen news:tiv6s511vj6p7vibcbcg8ua3jijk4jtdv2@news.stofanet.dk...

> Har selskabet lovet at alle sms'er kommer frem overalt i verden?
>
> --
> Bertel

Hej Bertel,

Ikke hvad jeg kan se, men siden de er velvidende om hvem de kan levere til
burde der vel være en anordning der sendte en besked tilbage om at man ikke
kan levere til det pågældene selskab og så ikke trak betaling(de har jo
heller ikke gjort opmærksom på at de ikke kan levere til Smart Telecom,
deres support siger nu at Telenor kun samarbejder med Globe og NexTel). De
har taget betaling for levering til Smart Telecom, kan jeg se på min
forbrugsoversigt, problemet er bare at det har de ikke gjort. De har sågar
taget betaling for SMS kvittering(den man får når SMS er leveret), hvilket
jeg jo heller ikke har fået.
Det er Lebara vi taler om.

Fra : Claus Ek.

Dato : 13-04-10 17:25

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har været ude for dette før, men nu er det bare blevet for
> irriterende:
>
> Jeg havde Sonofon som mobil udbyder før og skulle sende SMS til min
> kæreste i Filippinerne,

Sonofon er meget kreative jeg har en gang betalt for 49 sms til Congo - hvor
det var sms fra min danske mobil sim kort til min søsters danske sim kort
mobil nr
al sammen fra Vesterbro til Nørrebro - jeg fik nu pengene retur - men prøv
at spørg tele ankenævnet de ved det ...
i øvrigt så kan du sende sms med voipdiscount for 5 euro cent pt. stk. - det
er en del billiger og de virker