/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha / Honda politimotorcykel
Fra : Kent


Dato : 11-04-10 22:31

Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-mærke
med vinger og det hele. Er der nogen, som har en forklaring på, hvorfor
politiet kan finde på at sætte en Honda tank eller måske bare mærkernes
på en FJR?

Eller måske er det bare er en betjent med humor?
--

Kent

 
 
Jesper Pedersen (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 12-04-10 02:21

On 11 Apr., 23:30, Kent <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:
> Jeg var p Carlsberg og se p meget hurtige biler i dag. Der stod en
> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-m rke
> med vinger og det hele. Er der nogen, som har en forklaring p , hvorfor
> politiet kan finde p at s tte en Honda tank eller m ske bare m rkernes
> p en FJR?
>
> Eller m ske er det bare er en betjent med humor?

Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300

HO (12-04-2010)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 12-04-10 09:58

> Eller m ske er det bare er en betjent med humor?

Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300

Hej
I farten kan det godt snyde lidt
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/2005/motorcykler_220905.htm

MVH
HO
www.hosign.dk
www.kongeaamc.dk



Kent (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 12-04-10 16:45

Den 12-04-2010 10:20, Jesper Pedersen skrev:
>
> Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300
Tja. Et hint kunne være Yamaha-mærket på fronten af kåben, samt det
manglende koblingshåndtag. Og FJR-mærket.

--

Kent

Armand (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-10 20:58

Kent skrev:
> Den 12-04-2010 10:20, Jesper Pedersen skrev:
>>
>> Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300
> Tja. Et hint kunne være Yamaha-mærket på fronten af kåben, samt det
> manglende koblingshåndtag. Og FJR-mærket.
>
ST1300-bagenden er ellers heller ikke til at tage fejl af

--
Armand.

Peter Winther (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Peter Winther


Dato : 12-04-10 16:56


"Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4bc23f94$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-mærke
> med vinger og det hele.

>>Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon til
>> >>bakkeåbninggen den 25/3.

/Peter


Dak (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-10 18:03


>>> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
>>> til >>bakkeåbninggen den 25/3.
>
> /Peter


Har i overvejet at det er en mekaniker som ikke lige havde set hvilken
cykel han havde med at gøre? så passede tanken jo tilfældigvis med
lidt masen og banken på cyklen så hvorfor skifte om på den igen.


--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"



Jesper Hedegaard (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 12-04-10 18:08


"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message
news:4bc3524f$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
>>>> til >>bakkeåbninggen den 25/3.
>>
>> /Peter
>
>
> Har i overvejet at det er en mekaniker som ikke lige havde set hvilken
> cykel han havde med at gøre? så passede tanken jo tilfældigvis med
> lidt masen og banken på cyklen så hvorfor skifte om på den igen.
>
>
> --
> Dak
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"
>
>

Især nu, hvor mekkeren havde "modificeret" den til at passe - så passer den
sikkert ikke mere på sin gamle plads

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder


Armand (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-10 21:01

Peter Winther skrev:
>
> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4bc23f94$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
>> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde
>> Honda-mærke med vinger og det hele.
>
> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
> til >>bakkeåbninggen den 25/3.
>
Eller blot en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da
etaten opstaldede ST'erne :-/

--
Armand.

Per V. Misser (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 12-04-10 22:23

Hej Armand!
> Eller blot en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da
> etaten opstaldede ST'erne :-/

Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden

Bedste hilsener
Per V. Misser
CX500E82



Armand (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-10 22:35

Per V. Misser skrev:
> Hej Armand!
>> Eller blot en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da
>> etaten opstaldede ST'erne :-/
>
> Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden
>
I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
afbestilt!
Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!

Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien skærtorsdag i
Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på torvet: "den der er
bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få solgt dém politiet
afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
sig ind at de kan affinde sig med problemet"

--
Armand.
(Honda-hader der gnækker i skægget)

Per V. Misser (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 12-04-10 23:12

Hej
>> Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden
>>
>>
> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i bruxelles,
> måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der således måtte
> gennemrenoveres i en lind strøm.
> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
> køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
> Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
> afbestilt!
> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
>
> Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien skærtorsdag i
> Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på torvet: "den der er
> bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få solgt dém politiet
> afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
> sig ind at de kan affinde sig med problemet"

Jeg takker for ny viden. Det tjener ikke en fabrik som jeg ellers har meget
til overs for at få et sådant prædikat.
Anyhow, så er jeg ved at overveje næste køb af touring MC som afløser for
den veltjente CX500E, som dog har bragt mig som "påny-driver" både til
Holland-Belgien, Skotland-Færøerne, og sidst til NSU-mekkaerne i
Sydtyskland. Der foruden er der kørt mange andre gode ture og store
oplevelser. Det går ikke, at det er uudholdeligt at køre 130 km/t, og den
er for tung - og ja for gammel. Jeg er parat til at komme videre, men skal
ikke have en "slå ihjel maskine".
Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- Kører
de ligeud ved 140 km/t på en tysk motorvej, når der er telt, oppakning og
Trangia ombord?

vh
Per V. Misser
CX500E82
SuperFox56 (projekt)



Armand (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-10 14:53

Per V. Misser skrev:
>
> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- Kører
> de ligeud ved 140 km/t på en tysk motorvej, når der er telt, oppakning og
> Trangia ombord?
>

Det er meget få undtagelser, der viser sig at være slingrespande og VFR
har der slet ikke været noget lignende ude om. Det samme må formodes om
F800ST :-/

--
Armand.

Peter (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 13-04-10 21:26

Hej Per

Kørte samme dag på vfr800 og bmw 800 st i direkte sammenligning.
Jeg kunne bedst lide bmw'en. Bedre siddekomfort og lettere håndtering.
Jeg er 176 cm høj og vejer 76 kg. Kraftmæssigt og hastighedsmæssigt føltes
de næsten ens.
Benzinøkonomien i f800'eren er heller ikke til at slå. Konen har
efterfølgende fået een og selv med min kørsel,
har den aldrig været under 20 km/l.
Motorgangen på vfr'en (og også på min egen cbf600) er dog noget bedre end
bmw'en, men det er nok
smag og behag. Jeg har dog prøvet en f800 ved expedit som havde 7000 km på
tælleren og den spandt som en 4 cyl i motoren, totalt ok.
Moment er der masser af i bmw'en

bmw'en er sikkert billigere i forsikring også, hvis økonomien i det hele
taget betyder noget.


Huddi



"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc39abe$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>>> Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden
>>>
>>>
>> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
>> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
>> bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
>> således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
>> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
>> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
>> køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at
>> slingre.
>> Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
>> afbestilt!
>> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
>>
>> Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien skærtorsdag i
>> Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på torvet: "den der er
>> bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få solgt dém politiet
>> afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
>> sig ind at de kan affinde sig med problemet"
>
> Jeg takker for ny viden. Det tjener ikke en fabrik som jeg ellers har
> meget til overs for at få et sådant prædikat.
> Anyhow, så er jeg ved at overveje næste køb af touring MC som afløser for
> den veltjente CX500E, som dog har bragt mig som "påny-driver" både til
> Holland-Belgien, Skotland-Færøerne, og sidst til NSU-mekkaerne i
> Sydtyskland. Der foruden er der kørt mange andre gode ture og store
> oplevelser. Det går ikke, at det er uudholdeligt at køre 130 km/t, og den
> er for tung - og ja for gammel. Jeg er parat til at komme videre, men skal
> ikke have en "slå ihjel maskine".
> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. ---
> Kører de ligeud ved 140 km/t på en tysk motorvej, når der er telt,
> oppakning og Trangia ombord?
>
> vh
> Per V. Misser
> CX500E82
> SuperFox56 (projekt)
>

Per V. Misser (14-04-2010)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 14-04-10 23:49

Hej Peter

"Peter" skrev i en meddelelse
> Kørte samme dag på vfr800 og bmw 800 st i direkte sammenligning.
> Jeg kunne bedst lide bmw'en. Bedre siddekomfort og lettere håndtering.
> Jeg er 176 cm høj og vejer 76 kg. Kraftmæssigt og hastighedsmæssigt føltes
> de næsten ens.
> Benzinøkonomien i f800'eren er heller ikke til at slå. Konen har
> efterfølgende fået een og selv med min kørsel,
> har den aldrig været under 20 km/l.
> Motorgangen på vfr'en (og også på min egen cbf600) er dog noget bedre end
> bmw'en, men det er nok
> smag og behag. Jeg har dog prøvet en f800 ved expedit som havde 7000 km på
> tælleren og den spandt som en 4 cyl i motoren, totalt ok.
> Moment er der masser af i bmw'en
>
> bmw'en er sikkert billigere i forsikring også, hvis økonomien i det hele
> taget betyder noget.
> Huddi
>
Interessant - jeg er en 85-kilos på 1,82 m. Det synes som om de 2 maskiners
effekt harmonerer fint.
Hvis man kigger i oversigten fra Touring-Nyt har F800ST et lavere antal HK,
men et væsentligt større moment end VFR800. Jeg kunne godt tro at F800ST har
en motorkarakteristik der tiltaler mig mere. Jeg er jo vant til en V2er der
ikke kan kvæles!
På økonomisiden er BMWen klart billigst i forsikring og benzinøkonomi, men
er dyrere i anskaffelse. Iøvrigt er økonomi mindre vigtig end køreglæde
Jeg glæder mig til at få den prøvet
mvh

--
Per V. Misser



Armand (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-10 09:24

Per V. Misser skrev:
>
> Hvis man kigger i oversigten fra Touring-Nyt har F800ST et lavere antal HK,
> men et væsentligt større moment end VFR800. Jeg kunne godt tro at F800ST har
> en motorkarakteristik der tiltaler mig mere. Jeg er jo vant til en V2er der
> ikke kan kvæles!
>
Tro ikke at du kan kvæle en VFR!
Begge motorcykler har forøvrigt omkring de 80Nm man kan forvente af en
800'er, men som mit mantra i sagen lyder:
Eftersom kun de allermindste motorcykler ikke kan klare at køre over
Storebælt i modvind uden at skulle geare ned for at kunne holde
motorvejs-hastighed, så har enhver motorcykel fra middelklassen og op
tilstrækkeligt med drejningsmoment :-|

Hvad angår drejningsmomentet, så er det en total ubrugelig størrelse at
skule til på motorcykler. Dette især fordi at drejningsmomentet angives
for krumtappen og gearingen medfører stor forskellighed for
drejningsmomentet på baghjulet (hvilket tydeligst er at se på en cykel
hvor man med det samme drejningsmoment (á kropsvægtx pedal-længde) opnår
tilstrækkeligt større drejningsmoment på baghjulet ved at geare ned i et
lavere gear!), hvorfor det er helt hen i vejret at dømme en motorcykel
på dens angivne drejningsmoment :-|

F800ST opgives til kunne køre omkring 230 - Dette gøres med 9.000rpm.
VFR opgives til godt og vel 250km/t - Dette gøres med 12.500rpm.
Sat op på en spids kører VFR ved sammenlignelige 230' 11.500rpm - 25%
mer-omdrejninger = 25% lavere gearing => 25% mere moment på baghjulet -
Sagt på en anden måde skal den effektive moment-kurve for VFR i
sammenligning med F800ST løftes godt 1/4!

Lidt surfen gav en sammenligningstes mellem de to på engelsk. Dén vil
sikkert gavne dig:
<http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.motorcycle.com/images/content/Shoot-Out/08_aug_middle_shoot_15.jpg&imgrefurl=http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2008-middleweight-sporttouring-shootout-bmw-f800st-vs-honda-vfr800-interceptor-86719.html&usg=__saX_IzUd4QKok2XJ8OuGqxXJ3bg=&h=302&w=450&sz=42&hl=da&start=20&um=1&itbs=1&tbnid=6ZgyzD476dYNuM:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Bf%2B800%2Bst%2Bdyno%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26tbs%3Disch:1>
Artiklen har også et godt dyno-chart med kurver til sammenligning, men
husk lige på det med de +25% i VFR's moment-favør!
Enjoy!

--
Armand.


Armand (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-10 11:34

Armand skrev:
>
>
> F800ST opgives til kunne køre omkring 230 - Dette gøres med 9.000rpm.
> VFR opgives til godt og vel 250km/t - Dette gøres med 12.500rpm.
> Sat op på en spids kører VFR ved sammenlignelige 230' 11.500rpm - 25%
> mer-omdrejninger = 25% lavere gearing => 25% mere moment på baghjulet -
> Sagt på en anden måde skal den effektive moment-kurve for VFR i
> sammenligning med F800ST løftes godt 1/4!........
> <http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.motorcycle.com/images/content/Shoot-Out/08_aug_middle_shoot_15.jpg&imgrefurl=http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2008-middleweight-sporttouring-shootout-bmw-f800st-vs-honda-vfr800-interceptor-86719.html&usg=__saX_IzUd4QKok2XJ8OuGqxXJ3bg=&h=302&w=450&sz=42&hl=da&start=20&um=1&itbs=1&tbnid=6ZgyzD476dYNuM:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Bf%2B800%2Bst%2Bdyno%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26tbs%3Disch:1>
>
> Artiklen har også et godt dyno-chart med kurver til sammenligning, men
> husk lige på det med de +25% i VFR's moment-favør!
> Enjoy!
>
- - - Jeg kunne ikke lade være med at pille lidt ved ovennævnte
momentkurve: Med mit meget overfladiske kendskab til photoshop blev det til:
<http://www.gratisupload.dk/download/42603/>
Den løftede linie burde være sænket lidt mere end stregens bredde i det
nedre område, men det fremgår alligevel at VFR indtil ca. 7.000rpm
nærmest har det samme baghjulsmoment og derover (à over 140km/t)
væsentligt mere!

Bimsen har til gengæld en momentkurve som i mine øjne er nærmest ideel:
Den har et dyk i kurven, der bunder ved ca. 115kmt, d.v.s. at ved denne
fart vil der forekome et stigende drejningsmoment ved faldende
omdrejninger. Med andre ord: Med stigende behov (Storebælt i modvind,
igen!) forekommer et stigende drejningsmoment hvlket medfører at man
ikke i nær samme grad skal korrigere med gassen ved forhindringer =>
fornemmelse af en sejere motor! Bønder i pløjemarken hvor der for alvor
bruges drejningsmoment, kender fænomænet som 'moment-reserve'!

Mon der kan fås et gearings-sæt til remtrækket? En opgearing á små 15%
ville placere bunden af moment-dykket ved 130km/t istedet og derved gøre
F800 til en yderst behagelig motorvejs-æder med 'momentreserve' til
kompensation for den lavere gearing - Et par hundrede rpm færre er
ydermere behageligere i brug.

--
Armand.

Per V. Misser (17-04-2010)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 17-04-10 01:48

Hej Armand!

> Armand skrev:
>>
>> F800ST opgives til kunne køre omkring 230 - Dette gøres med 9.000rpm.
>> VFR opgives til godt og vel 250km/t - Dette gøres med 12.500rpm.
>> Sat op på en spids kører VFR ved sammenlignelige 230' 11.500rpm - 25%
>> mer-omdrejninger = 25% lavere gearing => 25% mere moment på baghjulet -
>> Sagt på en anden måde skal den effektive moment-kurve for VFR i
>> sammenligning med F800ST løftes godt 1/4!........
>> <http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.motorcycle.com/images/content/Shoot-Out/08_aug_middle_shoot_15.jpg&imgrefurl=http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2008-middleweight-sporttouring-shootout-bmw-f800st-vs-honda-vfr800-interceptor-86719.html&usg=__saX_IzUd4QKok2XJ8OuGqxXJ3bg=&h=302&w=450&sz=42&hl=da&start=20&um=1&itbs=1&tbnid=6ZgyzD476dYNuM:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Bf%2B800%2Bst%2Bdyno%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26tbs%3Disch:1>
>> Artiklen har også et godt dyno-chart med kurver til sammenligning, men
>> husk lige på det med de +25% i VFR's moment-favør!
>> Enjoy!
mere!
>
> Bimsen har til gengæld en momentkurve som i mine øjne er nærmest ideel:
> Den har et dyk i kurven, der bunder ved ca. 115kmt, d.v.s. at ved denne
> fart vil der forekome et stigende drejningsmoment ved faldende
> omdrejninger. Med andre ord: Med stigende behov (Storebælt i modvind,
> igen!) forekommer et stigende drejningsmoment hvlket medfører at man ikke
> i nær samme grad skal korrigere med gassen ved forhindringer =>
> fornemmelse af en sejere motor! Bønder i pløjemarken hvor der for alvor
> bruges drejningsmoment, kender fænomænet som 'moment-reserve'!
>
> Mon der kan fås et gearings-sæt til remtrækket? En opgearing á små 15%
> ville placere bunden af moment-dykket ved 130km/t istedet og derved gøre
> F800 til en yderst behagelig motorvejs-æder med 'momentreserve' til
> kompensation for den lavere gearing - Et par hundrede rpm færre er
> ydermere behageligere i brug.

Jeg anerkender dine betragtninger. Mine indledende udsagn om moment bunder
jo også i erfaringerne med CX500, som jo absolut ikke kan kvæles. Foruden at
motoren i denne har gode egenskaber med hensyn til moment er den meget
lavgearet, hvilket også bidrager til det gode omdømme om at den ikke kan
kvæles. Mange er fristet til at skifte tandhjulene i fronten af motoren (fra
krumtap til gearkasse) til gearingen fra CX650, hvilket giver ca. 10%, og
en væsentlig reduktion i støj og vibrationer. Netop det, du anpriser. Jeg
har været fristet til at gøre det, men jeg gider ikke. Jeg skal snart videre
fra CXen, bl.a. fordi den er for tung, og det er der, at VFR og F800ST
trænger sig på.
Jeg har indtil nu kun skimmet det vedhæftede review, men det vil blive
nærlæst grundigt! Derefter er der kun at besøge ProBike og Expedit. I sidste
ende er det maven der bestemmer.
Jeg takker for det gode input!

--
Per V. Misser
CX500E



Ukendt (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-10 00:14

Armand wrote:
> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
> bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
> således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke
> kunne køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med
> at slingre. Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de
> ikke-leverede afbestilt!
> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
>
> Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien
> skærtorsdag i Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på
> torvet: "den der er bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få
> solgt dém politiet afbestilte, er sat så meget ned at fattige
> hardcore Honda-lovers bilder sig ind at de kan affinde sig med
> problemet"

Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.




p.jarnbak (13-04-2010)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 13-04-10 07:21


"Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> wrote in message
news:4bc3a91d$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
>> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
>> bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
>> således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
>> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
>> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke
>> kunne køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med
>> at slingre. Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de
>> ikke-leverede afbestilt!
>> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
>>
>> Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien
>> skærtorsdag i Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på
>> torvet: "den der er bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få
>> solgt dém politiet afbestilte, er sat så meget ned at fattige
>> hardcore Honda-lovers bilder sig ind at de kan affinde sig med
>> problemet"
>
> Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
> Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.

Nej,det engelske politi har også kaseret den.Vist nok ca 300 stk der er
blevet
ophugget,da de ikke skulle ud til private.Det danske politi havde da vist
også
bremse problemer (abs bremser).
M.v.h. Palle.



Jim Andersen (14-04-2010)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 14-04-10 12:37

p.jarnbak wrote:

> .Det danske politi havde da vist også
> bremse problemer (abs bremser).

De rygter jeg har hørt siger at det ikke var pga ligeud-problemer, men at
der var problemer med bremserne.

/jim



Armand (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-10 14:57

Sørensen skrev:
>
>
> Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
> Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.
>
Dét ville være en meget uheldig situation for sheriffens svende

Problemet er, og som Honda forklarer sig, at du ikke finder et
sidetaskesæt hvori der ikke er indklæbet en label med 'max 130km/t' og
ST'eren er jo tungt udstyret i dén retning.
Men hvordan i alverden kan man finde på at sælge en motorcykel der ikke
må køre over 130' til politibrug??

--
Armand.

Cykellapper (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 13-04-10 22:19

Armand wrote:

> Problemet er, og som Honda forklarer sig, at du ikke finder et
> sidetaskesæt hvori der ikke er indklæbet en label med 'max 130km/t' og
> ST'eren er jo tungt udstyret i dén retning.

I mine (aftagelige) BMW tasker står der max 180 km/t.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)


Armand (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-10 23:30

Cykellapper skrev:
> Armand wrote:
>
>> Problemet er, og som Honda forklarer sig, at du ikke finder et
>> sidetaskesæt hvori der ikke er indklæbet en label med 'max 130km/t' og
>> ST'eren er jo tungt udstyret i dén retning.
>
> I mine (aftagelige) BMW tasker står der max 180 km/t.
>
OK. My fault
Anyhow, ST1300'ens er ikke til de hastigheder!

--
Armand.

N/A (15-04-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-04-10 23:04



N/A (15-04-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-04-10 23:04



Kent (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 13-04-10 13:27

Den 12-04-2010 23:35, Armand skrev:
> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
> bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
> således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
> køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
> Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
> afbestilt!
> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
Motor Cycle News (MCN) har skrevet om uheldene i England med ST 1300,
hvor en betjent døde, og disse uheld skulle skyldes, at politiet havde
fået udskiftet fjedrene mod nogle hårdere en normalt og uden
proportional virkning. Dette skulle være for at kunne klare vægten af al
udstyret.

Det "morsomme" er, at nu genbestiller nogle af politikredsene i England
ST 1300 til erstatning for de motorcykler som enten blev destrueret
eller solgt meget billigt.

--

Kent

N/A (15-04-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-04-10 23:04



norsker (13-04-2010)
Kommentar
Fra : norsker


Dato : 13-04-10 07:35

> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- K rer
> de ligeud ved 140 km/t p en tysk motorvej, n r der er telt, oppakning og
> Trangia ombord?

Jeg har kørt et par gange til Sydfrankrig på min BMW F800ST, og den er
fin stabil ved alle hastigheder. Der er et bestemt interval ved
160-165, hvor der kan komme lidt svingninger i vindskærmen, som får
luften til at ryste hjelmen. Man skal dog blot flytte hovedet en lille
centimeter ned, så forsvinder det. Man skal heller ikke undervurdere
den komfortable kørestilling, som gør at man snildt kan køre 1.300 Km
på en dag uden at blive helt øm i kroppen. Jeg har ikke prøvet at køre
med kæmpe oppakning med telt osv, men en to personers tur til München
gik fint. Jeg vil tro at større og tungere touringmaskiner ligger lidt
mere stabilt på vejen ift. vindpåvirkning, men det er ikke noget, som
har generet mig. Hellere en let maskine, som også er til at håndtere i
tæt trafik i byerne.

Mvh
Norsker

BMW F800 ST, 2006

Per V. Misser (14-04-2010)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 14-04-10 22:06

Hej Norsker

"norsker" skrev i en meddelelse
> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- K
> rer
> de ligeud ved 140 km/t p en tysk motorvej, n r der er telt, oppakning og
> Trangia ombord?

Jeg har kørt et par gange til Sydfrankrig på min BMW F800ST, og den er
fin stabil ved alle hastigheder. Der er et bestemt interval ved
160-165, hvor der kan komme lidt svingninger i vindskærmen, som får
luften til at ryste hjelmen. Man skal dog blot flytte hovedet en lille
centimeter ned, så forsvinder det. Man skal heller ikke undervurdere
den komfortable kørestilling, som gør at man snildt kan køre 1.300 Km
på en dag uden at blive helt øm i kroppen. Jeg har ikke prøvet at køre
med kæmpe oppakning med telt osv, men en to personers tur til München
gik fint. Jeg vil tro at større og tungere touringmaskiner ligger lidt
mere stabilt på vejen ift. vindpåvirkning, men det er ikke noget, som
har generet mig. Hellere en let maskine, som også er til at håndtere i
tæt trafik i byerne.

Tak for dit input.
Jeg finder oplysningerne meget anvendelige. Jeg kører altid solo, og
oppakningen er ikke kæmpe, da det er ting der er tilpasset motorcykel eller
letvægt iøvrigt. Min oppakning kommer på ingen måde i nærheden af vægten på
en passager, og er jo også anbragt i sidetasker, topbox eller lavt på
bagsædet, hvilket også giver et forholdsvist lavt tyngdepunkt, helt i
overensstemmelse med intentionerne i F800STs design.
Jeg vil ikke være utryg ved ustabilitet på vejen selv om det er en let
maskine i forhold til min nuværende CX500E. Der er meget kraftigere
dimensioner på forgaffel, mere stiv stelopbygning, og mere moderne
dækdimensioner, og ikke et sideværts vindpres der kan sammenlignes med det
jeg nu lever med på grund af en kæmpe Picheler kåbe.
Det lyder godt med den konfortable kørestilling. Jeg har prøvet at køre hjem
til Djursland fra Rochefort i Belgien, og fra Neckarsulm i Sydtyskland i et
hug. Det giver en øm bagdel og ryg, og den eneste formidlende omstændighed
var de hyppige stop for at tanke
--- Jeg bliver vist nødt til at køre ned til Expedit for at få en prøvetur


mvh

--
Per V. Misser



Dennis Hellan Peders~ (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 15-04-10 20:33



Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc62e4c$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> --- Jeg bliver vist nødt til at køre ned til Expedit for at få en prøvetur
>
>


Lørdag d. 24 april har de åbenthus , hvis vejret er rimeligt tager jeg
derover, der er et par modeller jeg godt vil prøve


--
Mvh.
Dennis Pedersen
'99 BMW R 1150 GS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR 600 F2 (Knægtens)


Robert Eriksen (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 13-04-10 17:11

Peter Winther wrote:
>
> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4bc23f94$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
>> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde
>> Honda-mærke med vinger og det hele.
>
>>> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
>>> til >>bakkeåbninggen den 25/3.

Er det egentlig ikke ulovligt? Noget med identitetsforvirring af producent.


kennethbang@cph-metr~ (20-04-2010)
Kommentar
Fra : kennethbang@cph-metr~


Dato : 20-04-10 21:39

Honda'erne er sat i garagen fordi de har bremseproblemer.
Retningsstabiliteten var blevet løst. Men problemerne
med bremserne bestod i, at det var muligt at fremtvinge en forhjulsblokade
over længere afstand og det har Honda
ikke kunnet løse.

Hondamærket på Yamaha'en er vidst forbi den omtalte kollega var meget glad
for sin Honda.

Mvh.
Kenneth

"Robert Eriksen" <roe@denlilleinvalidesol.invalid> skrev i meddelelsen
news:4bc4979a$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Winther wrote:
>>
>> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4bc23f94$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
>>> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-mærke
>>> med vinger og det hele.
>>
>>>> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
>>>> til >>bakkeåbninggen den 25/3.
>
> Er det egentlig ikke ulovligt? Noget med identitetsforvirring af
> producent.
>

Hekto (14-04-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-04-10 02:23

On 12 Apr., 23:35, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> > Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden
>
> I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
> betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
> bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
> således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
> Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
> hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
> køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
> Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
> afbestilt!
> Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!
>
> Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien skærtorsdag i
> Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på torvet: "den der er
> bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få solgt dém politiet
> afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
> sig ind at de kan affinde sig med problemet"
>
> --
> Armand.
> (Honda-hader der gnækker i skægget)

Nu er du grum!

Men - vi ved jo at danskere altid er til flads for et tibud. Hvis bare
vi har købt det billigt behøver det ikke leve op til
forventningerne ... for det var jo på tilbud.

--

/Hekto

Richard (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-04-10 12:49

On 14 Apr., 00:30, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> OK. My fault
> Anyhow, ST1300'ens er ikke til de hastigheder!

??? Eller noget andet negativt, du lige kommer paa, for doeden SKAL
have en aarsag, ikke Armand

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Armand (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-10 23:04

Richard skrev:
> On 14 Apr., 00:30, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
>> OK. My fault
>> Anyhow, ST1300'ens er ikke til de hastigheder!
>
> ??? Eller noget andet negativt, du lige kommer paa, for doeden SKAL
> have en aarsag, ikke Armand
>
Jup!
Akkurat som at det eneste der kan kvæle en VFR-motor er et uoriginalt
oliefilter !?

Hvis vi tager udgangspunkt i at der vitterligt er et problem til at
ST'erne hurtigt blev opgivet af etaten, så ER der vel også en årsag et sted.
Og en moderne motorcykel der wobler som en Goldwing mkI eller andre
kiksede 70'er-cykler ér sgis'me et kiks som ikke fortjener at blive
dysset ned gennem fortielse :-|

--
Armand.

N/A (16-04-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-04-10 21:43



N/A (15-04-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-04-10 23:04



Richard (16-04-2010)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-04-10 12:38

On 16 Apr., 00:04, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> > ??? Eller noget andet negativt, du lige kommer paa, for doeden SKAL
> > have en aarsag, ikke Armand
>
> Jup!
> Akkurat som at det eneste der kan kvæle en VFR-motor er et uoriginalt
> oliefilter !?

Naar du siger det, Faglig ukyndig servicering af isaer ventiler har
nok ogsaa taget livet af nogle stykker, vil jeg mene...

> Hvis vi tager udgangspunkt i at der vitterligt er et problem til at
> ST'erne hurtigt blev opgivet af etaten, så ER der vel også en årsag et sted.

Ja, de har haft deres grund, men svjh bundede den i EMC-problemer i
forindelse med det gamle el-skrot, det danske politi monterede paa
deres cykler, og Honda's afslag paa at bygge cyklen om til at klare
det. Hvorfor kan vi ikke vide, men det kunne jo vaere en
forretningsmaessig kalkulation ifht det relativt beskedne graensede
marked for politi-mc'er, hvis jeg skal give et bud.

> Og en moderne motorcykel der wobler

Men uroen ved hoej hastighed paa de foerste ST1300 blev jo ordnet paa
de naeste aargange iflg Touring Nyt. Hvad er det nu du sigter til,
proebede du selv en ST1300P?

Du maa dybere i posen, Armand, naar du for 117' gang vil rakke selve
cyklen ned i en traad om en betjent, der har pyntet sin pligt-Yamaha
med Honda-skiltene fra hans/hendes kaere, savnede ex-cykel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Armand (16-04-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-10 21:43

Richard skrev:
> On 16 Apr., 00:04, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
>>>
>> Og en moderne motorcykel der wobler...........
>
> Men uroen ved hoej hastighed paa de foerste ST1300 blev jo ordnet paa
> de naeste aargange iflg Touring Nyt. Hvad er det nu du sigter til,
> proebede du selv en ST1300P?
>
Næh. men har Turingsnydt prøvet den andet end at de er blevet forklaret
(jeg må jo ikke sige 'bildt ind' for dig) at sagen er afklaret!

Da GPZ900R blev langeret blev pressen nødt til at hænge sig i
pettitesser og lastede den for at løbe varm.
Dét ændrede Kawasaki til året efter, og alle journalister var tilfredse
- Først senere hen har elektrik-kyndige opfattet at man blot havde
ændret termometerets visning v.h.a. en simpel formodstand, og dét viser
hvor taknemmelige motorjournalister er :-|

Andet er at det klæder Honda, som verdens største motorcykelpeoducent,
dårligt at levere en ny model med så væsentlig en fejl med nødvendigt
efterfølgende lappeløsninger - Der er lidt Toyota-smag over det, synes
jeg :-|

> Du maa dybere i posen, Armand, naar du for 117' gang vil rakke selve
> cyklen ned i en traad om en betjent, der har pyntet sin pligt-Yamaha
> med Honda-skiltene fra hans/hendes kaere, savnede ex-cykel
>
- 'en betjent, der har pyntet sin pligt-Yamaha med Honda-skiltene fra
hans/hendes kaere, savnede ex-cykel'
Eller:
- 'en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da etaten
opstaldede ST'erne'
Er da bare et spørgsmål om viewpoint - dit og mit!

Forresten:
<http://www.wservice.dk/afws/services/forum/vis.asp?id=7064&did=39642>

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste