Plenklipp
Fra : ceroy

Dato : 12-04-10 12:59

Jeg ser at mange av mine naboer klipper plenen helt ned til bakkenivå nå på
foråret. Er det noe gagn i det eller bør jeg ikke gjøre det samme. Har endel
mose i plenen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-10 13:37

"ceroy" <roy___@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ser at mange av mine naboer klipper plenen helt ned til bakkenivå nå
> på foråret. Er det noe gagn i det eller bør jeg ikke gjøre det samme. Har
> endel mose i plenen.
Jeg tror dine naboer er dovne! De har ike stille plæneklipperen om fra
sidste år og kører blot med laveste klippehøjde altid.

Der bør ikke klippes helt tæt allerede nu - og har du mos i plænen, så ville
en vertikalskæring være et godt alternativ. Du skal evt ud med en
eftersåning -

Evt. kan du give rødderne lidt luft - tag en greb og gå i gang med at stikke
din plæne fra en ende af.

Fra : lom k

Dato : 13-04-10 08:59

ceroy wrote:

> Jeg ser at mange av mine naboer klipper plenen helt ned til bakkenive
> ne pe foreret. Er det noe gagn i det eller bxr jeg ikke gjxre det
> samme. Har endel mose i plenen.

og hvis du selv klipper lavt, sa fa du mere mos i dit gras. Sa give det
lidt hojde. Billig made at komme af med mos er give det en gang ren
kalk. Mos skal have en sur jord og kalk kan have surhedsgraden 7
(neutral)