Hobbyrum, design af
Fra : Steen Suder

Dato : 10-04-10 15:25

Jeg er ved at planlægge mit nye hus og vil gerne have et hobbyrum/værksted i
denne plan. I den forbindelse søger jeg input til designet af et sådant.

Jeg bruger det primært til småreparationer, rode med cykler, snedkerarbejder
som f.eks. småmøbler og højtalere og alskens andet gør-det-selv-roderi.

Jeg forestiller mig at det skal ligge ifm. et vognly hvor jeg kan stå med
større ting (altså under tag). Der skal dog være plads til mine stationære
maskiner (mindre bordrundsav, spånsuger, båndsav og den slags småting).

Jeg forestiller mig flg. krav/stikord:
* 15-25m²
* Støbt, evt. isoleret betongulv
* En ikke alt for smal dør
* Et vindue
* Regulære vægge (så de nemt kan udnyttes til reoler etc.)
* 100, evt. 150mm isolering i vægge/på loft
* Flere 230V-udtag
* Evt. et enkelt 400V-udtag

Andre inputs?

--
Steen Suder

Fra : CC

Dato : 10-04-10 19:56

"Steen Suder" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> * Et vindue
> * Regulære vægge (så de nemt kan udnyttes til reoler etc.)
> * 100, evt. 150mm isolering i vægge/på loft

Få lavet en el-tavle i værkstedet, så du ikke skal løbe så langt hvis
sikringen går.
Trække rør og el, så en trykluft kompressor kan stå udenfor værkstedet.
Udsugning?

Fra : Renè

Dato : 11-04-10 07:09

> [...]
> * Et vindue
> * Regulære vægge (så de nemt kan udnyttes til reoler etc.)
> * 100, evt. 150mm isolering i vægge/på loft

Hej Steen.

Jeg bygede mig et sådan hobbyrum sidste år, jeg kan sende dig lidt billeder
af det hvis du har interesse, måske er der noget du kan bruge.

Renè

Fra : Steen Suder

Dato : 11-04-10 20:28

On 11-04-2010 08:08, Renè wrote:

> Hej Steen.
>
> Jeg bygede mig et sådan hobbyrum sidste år, jeg kan sende dig lidt billeder
> af det hvis du har interesse, måske er der noget du kan bruge.

Det siger jeg mange tak til.
Emailadressen skal ikke ændres.

--
Steen Suder