Gasvarmeovn
Fra : Jens

Dato : 08-04-10 16:57

Jeg har en Gasvarmeovn (sådan een med 3 brændere der ligner en hvid
keramik-sten med huller i).

Den har virket fint i flere år. Nu har jeg fået en ny BP-gasflaske (gul 11
kg) og nu er der nænsten ingen blus på vågeflammen og brænderne tænder ikke.
Jeg har byttet flasken til endnu en ny BP flaske med samme resultat.
Regulatoren på ovnen er ny og er en også fra BP.

Hvad er der galt her.

Når jeg nu tænker efter så har jeg tidligere nok mest brugt Primagaz flasker
men det burde jo være lige meget!

/Jens

Fra : Søren Kring

Dato : 10-04-10 10:02

Jeg regner med at du ved, hvordan man betjener en sådan ovn (trykke
reguleringsknappen ned og holde den et stykke tid). Så er det eneste forskel
jo den nye regulator...

Den kan jo være defekt. Prøv evt. med den gamle eller lån en anden. Jeg har
lige købt en sådan ovn, og synes ikke den virkede særlig godt. Så satte jeg
en gammel regulator på og wupti

Selvom gassammensætningen vist nok er lidt forskelligt fra Primagaz til BP,
så skulle det ikke gøre så meget forskel. Ved min ovn skal reguleringen stå
på nederste trin ved start, ellers vil den ikke.

/Søren

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-04-10 08:14

Jens wrote:
> [...]
>
> Når jeg nu tænker efter så har jeg tidligere nok mest brugt Primagaz
> flasker men det burde jo være lige meget!

Jeg havde et lignende problem for nogle år siden med en gasvarmer. Nogle
regulatorer kræver modtryk for at give gas, det kan være det der er
problemet. Mit opstod vist fordi jeg på et tidspunkt fik byttet rundt på
regulatorerne til wok, terrassevarmer og ukrudtsbrænder. Husker ikke lige
hvilken kombination det var der fejlede.

Keller