Ny bil til 100 - 120 k?
Fra : Henrik 8600

Dato : 11-04-10 22:11

Hej

Min mor skal ha ny bil, den må koste mellem 100.000 og 120.000 kr.

Den skal være super stabil i drift.

Og så skal den være billig at ha.

Nogle kloge ord?

H.

Fra : tiper

Dato : 11-04-10 15:26

On 11 Apr., 23:10, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:
> Hej
>
> Min mor skal ha ny bil, den må koste mellem 100.000 og 120.000 kr.
>
> Den skal være super stabil i drift.
>
> Og så skal den være billig at ha.
>
> Nogle kloge ord?

Chevrolet Spark.

Fra : Henrik 8600

Dato : 12-04-10 07:56

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Chevrolet Spark.

Fordi?

H.

Fra : Jørgen

Dato : 12-04-10 21:03

Henrik 8600 wrote:
> "tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi?

Bare smag på Navnet... Chevrolet.

Amerikanske aner og kraftig kvalitet.

http://www.chevrolet.com/model-lineup/

Hilsen Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-10 22:02

Jørgen skriver:

> Bare smag på Navnet... Daewoo.
>
> Koreanske aner og kraftig kvalitet.

Aha....

(Qutefucking kan forekomme).

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-10 16:25

Den Mon, 12 Apr 2010 22:02:51 +0200 skrev Jørgen:

> Bare smag på Navnet... Chevrolet.

Som er en forkortelse for...

Cracked Head, Every Valve Rattles, Oil Leaks, Exhaust Too.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik 8600

Dato : 28-04-10 08:41

> Som er en forkortelse for...
>
> Cracked Head, Every Valve Rattles, Oil Leaks, Exhaust Too.
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"

Well, det passer ret godt med min brors erfaringer

H.

Fra : Armand

Dato : 29-04-10 00:39

Henrik 8600 skrev:

> "tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi?

Måske ikke ligefrem fordi; men spark er blevet en sællert med markant
flest solgte i marts

--
Armand.

Fra : tiper

Dato : 12-04-10 02:18

On 12 Apr., 08:55, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:

> Fordi?

Fordi det er en fin velkørende lille bil. Og til budgettet kan
topmodellen købes inkl 3 års forsikring.

Fra : tiper

Dato : 13-04-10 02:44

> Bare smag på Navnet... Chevrolet.
>
> Amerikanske aner og kraftig kvalitet.

Ahhh. Nu har jeg selv en Nubira. Og sådan har jeg aldrig tænkt.
Desuden er amerikanerne ikke kendt for at lave kvalitet.
Først efter Daewoo fik Chevrolet navnet (og dermed chevrolet biler
bygget på Opel teknik), kan ordet kvalitet knyttes til et amerikansk
bilmærke.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-04-10 16:11

> [...]
> Først efter Daewoo fik Chevrolet navnet (og dermed chevrolet biler
> bygget på Opel teknik), kan ordet kvalitet knyttes til et amerikansk

Nubira er den sidste model hos Chevrolet, som hører til den gamle serie. De
efterfølgende modeller har nu en højere standard på niveau med europæiske
bilmærker. Udtalelsen kommer fra den lokale Chevrolet-forhandler i Katrup,
da jeg prøvede en fremragende Chevrolet Cruze...

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-10 17:06

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> europæiske bilmærker. Udtalelsen kommer fra den lokale
> Chevrolet-forhandler i Katrup, da jeg prøvede en fremragende Chevrolet

Læste et sted, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvor, at Chevrolet er
lidt en torn i øjet på Opel Danmark
da danskerne tilsyneladende, opfatter Chevrolet som nærmere et luksusmærke
end et discountmærke, som egentlig er
Chevrolet's "plads" i europa.

Mvh

Thomas

Fra : tiper

Dato : 13-04-10 14:10

On 13 Apr., 18:05, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

> L ste et sted, som jeg selvf lgelig ikke kan huske hvor, at Chevrolet er
> lidt en torn i jet p Opel Danmark
> da danskerne tilsyneladende, opfatter Chevrolet som n rmere et luksusm rke
> end et discountm rke, som egentlig er
> Chevrolet's "plads" i europa.

Eftersom den nye Cruze er bygget på samme platform som den nyeste
Astra, har samme layout og materiale i kabinen, samt scorer bedre i
NCAP, er det svært at se det er en discount-bil.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 12:41

> [...]
>Astra, har samme layout og materiale i kabinen, samt scorer bedre i
>NCAP, er det svært at se det er en discount-bil.

Discount var måske et lidt forkert ord at bruge, beklager.
Men skulle du købe en Opel Astra med samme mængde udstyr, så skulle du nok
slippe lidt flere slanter ;)
Og kunne forestille mig at det er mængden af udstyr, der får danskerne til
at placere Chevrolet (de nyerer modeller) længere
oppe af rangstien end GM egentlig havde i tankerne.

Mvh

Thomas

Fra : tiper

Dato : 16-04-10 02:02

On 15 Apr., 13:41, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

> [...]
> at placere Chevrolet (de nyerer modeller) længere
> oppe af rangstien end GM egentlig havde i tankerne.

Vi er fuldstændig enige. Vil dog mere kalde en Cruze for et godt
tilbud frem for discount.IMO betyder discount at man har sparet på
visse punkter.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-10 22:28

Henrik 8600 skriver:

> Nogle kloge ord?

Ny, ny bil, eller ny brugt bil?

Klaus

Fra : Henrik 8600

Dato : 12-04-10 07:34

> Henrik 8600 skriver:

> Ny, ny bil, eller ny brugt bil?
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ny ny
H.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-10 13:18

Henrik 8600 skriver:

> Ny ny

Okay, pas. Jeg vil slet ikke anbefale biler i den prisklasse, når man
kan få så meget mere ved at købe en let brugt.

Klaus

Fra : AS

Dato : 12-04-10 15:53

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote in message

> Ny ny
> H.

Hmmm... Smart, Aygo. Er de gode biler? IMHO bedre en ikke helt hy Swift
eller lignende.

Fra : KASO

Dato : 13-04-10 19:38

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote in message

> Hmmm... Smart, Aygo. Er de gode biler? IMHO bedre en ikke helt hy Swift
> eller lignende.

Smart ? Nej! Det er en 2 personers kabinescooter - ikke en rigtig bil. Den
hopper og danser på motorvejen, sidevindsstabilitet ikke-eksisterende,
acceleration måles med afrivningskalender - og bremser og styretøj kræver at
man lægger kræfterne i.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-10 21:04

> [...]
> hopper og danser på motorvejen, sidevindsstabilitet ikke-eksisterende,
> acceleration måles med afrivningskalender - og bremser og styretøj kræver

Hvis mor mest skal køre i byen så er den blandt de billigeste med
automatgear.

Mhs til dine kritikpunkter så er er dieselen sløv, men den har i 2010 fået
10hk mere (det bliver til meget i procent). Jeg har affundet mig med ikke at
køre mere end 110km/t i den. Derover bliver vindstøjen imho for træls

Mhs bremserne så har jeg ikke oplevet dem som hårdere at træde end så meget
andet, men pt hygger jeg med et par trykkede ribben og så opdager man jo at
den ikke har servo.

Lad hende dog prøve en - måske er hun enig med kaso, måske synes hun det er
en charmerende lille bil med gode adgangsforhold. Noget jeg værdsætter nu
hvor jeg kanter mig forsigtigt ind ...

/A

Fra : KASO

Dato : 13-04-10 22:22

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mhs til dine kritikpunkter så er er dieselen sløv, men den har i 2010 fået
> 10hk mere (det bliver til meget i procent).

OK - det burde være mærkbart - men den gamle var meget langt fra alt andet i
(manglen på) acceleration, og jeg tvivler på, at 10hk er nok til at bringe
den i nærheden af bilerne.

> Jeg har affundet mig med ikke at køre mere end 110km/t i den. Derover
> bliver vindstøjen imho for træls

Jeg syntes, at den var ualmindelig træls - også ved 110km/t - primært den
ringe komfort som følge af, at den hoppede rundt på vejen som en anskudt
skade.

> Mhs bremserne så har jeg ikke oplevet dem som hårdere at træde end så
> meget andet, men pt hygger jeg med et par trykkede ribben og så opdager
> man jo at den ikke har servo.

AV! (Hvordan er det sket?)

Mht. bremserne, kan jeg ikke mindes nogen bil de sidste 20 år, der krævede
tilsvarende højt pedaltryk for at stoppe.

> Lad hende dog prøve en - måske er hun enig med kaso, måske synes hun det
> er en charmerende lille bil med gode adgangsforhold. Noget jeg værdsætter
> nu hvor jeg kanter mig forsigtigt ind ...

Bil????

Kabinescooter er vist mere korrekt

Men ja: Det koster jo ikke noget at prøve den, og som rent bykøretøj kan den
have sin berettigelse.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-04-10 05:11

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> skade.
> Bil????
> Men ja: Det koster jo ikke noget at prøve den, og som rent bykøretøj kan

Du gør regning uden vært - og har sikkert kun kørt ganske lidt i bilen (een
mindre prøvetur?). Os der har kørt bilen (pendlet i den), vil vide, at en
Smart på ingen måde har problemer med at følge med i trafikken
(acceleration) endsige kører 130 km/t på motorvejen. Jeg taler om den nye
diesel-udgave, som er et dejligt køretøj...

Fra : KASO

Dato : 14-04-10 12:15

> [...]
> (acceleration) endsige kører 130 km/t på motorvejen. Jeg taler om den nye
> diesel-udgave, som er et dejligt køretøj...

Ja - jeg har kun prøvet en relativt kort prøvetur for ca. 1 år siden. Det
var i en fabriksny diesel - og dens acceleration (eller mangel på samme) var
grænsende til at være farlig i trafikken. 0-100km/t på 16,7s er ikke hurtigt
(nye model), men den gamle brugte 19,8s på at nå 100km/t - hvilket gør det
svært at nå en rimelig hastighed på de kortere tilkørsler til motorvejen.

Bilen hoppede og dansede rundt på motorvejen - særdeles ukomfortabelt og
ikke særligt betryggende, så "dejligt køretøj" kan jeg på ingen måde
genkende - min konklusion var, at det ville være en lidelse at køre 70 km om
dagen i sådan et køretøj. Jeg kom ellers meget positivt stemt, da
brændstoføkonomi er lovende, muligheden for relativt billige tilpasninger er
fine og køretøjet har en vis charme, men køreturen fjernede enhver form for
interesse fra min side.

Smag og behag er forskellig - og heldigvis - ellers ville det være
kedeligt - men jeg synes, at man kan få så mange "rigtige" biler for de
samme penge, at det er svært at finde en begrundelse for at vælge Smart'en -
udover brændstoføkonomien, men også her er mange ved at være tæt på.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-04-10 19:53

> Smart på ingen måde har problemer med at følge med i trafikken
> (acceleration) endsige kører 130 km/t på motorvejen. Jeg taler om den nye
> diesel-udgave, som er et dejligt køretøj...

Mhs til acceleration så oplever jeg det heller ikke som et problem. Eneste
undtagelse er nogle motorvejstilkørsler der både går opad bakke og hvor
folk kører 130+km/t. Men i praksis går det jo også fint at flette ind blot
man har nået de 90 som den tunge trafik kører med.

Mhs til støj så er det selvfølgelig individuelt. Jeg synes bare den bliver
træls over 110 men et bedre/kraftigere musikanlæg og mindre overfølsomhed
for støj gør sikkert også en forskel. Jeg har prøvet at tage et par længere
stræk med bundgas men synes det er mere afslappen med de 110 (~knap 120 i
speedometervisning). På de sædvanlige ture er det også kun et kort stykke
hvor 130 er tilladt

Men aerodynamikken er ikke meget bedre end en kummefryser så
brændstoføkonomien er ikke prangende på motorvej.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-04-10 20:04

> [...]
> folk kører 130+km/t. Men i praksis går det jo også fint at flette ind blot
> man har nået de 90 som den tunge trafik kører med.

I større biler træder man blot på speederen - i en Smart er man istedet
forudseende...

> Mhs til støj så er det selvfølgelig individuelt. Jeg synes bare den bliver
> træls over 110 men et bedre/kraftigere musikanlæg og mindre overfølsomhed
> for støj gør sikkert også en forskel.

Sønnens har det store stereoanlæg

> Jeg har prøvet at tage et par længere stræk med bundgas men synes det er
> mere afslappen med de 110 (~knap 120 i speedometervisning). På de
> sædvanlige ture er det også kun et kort stykke hvor 130 er tilladt

I sønnens Smart diesel er det naturlige leje 130 km/t - tilladt eller ej...

> Men aerodynamikken er ikke meget bedre end en kummefryser så
> brændstoføkonomien er ikke prangende på motorvej.

20 km/l er sgu okay IMO...

Fra : Anders Majland

Dato : 14-04-10 19:48

> OK - det burde være mærkbart - men den gamle var meget langt fra alt andet
> i (manglen på) acceleration, og jeg tvivler på, at 10hk er nok til at
> bringe den i nærheden af bilerne.

Kommer jo helt an på hvad man sammenligner med. Tror ikke acc er så meget
ringere end f.eks den skoda fabia 1,2 benziner med 64 hk vi havde indtil for
et par år siden. Sådan en kombi med plads til 4 og over 400liter bagage er
bestemt ikke hurtig ...

> AV! (Hvordan er det sket?)

Kan læses i mc gruppen - men dum begynderfejl/eneuheld efter 4 måneders
vinterpause hvor jeg har kørt Smart

> Mht. bremserne, kan jeg ikke mindes nogen bil de sidste 20 år, der krævede
> tilsvarende højt pedaltryk for at stoppe.

Må næsten have været defekt den du kørte i. Jeg skifter frem og tilbage
mellem smarten og en c5 og oplever ikke nogen synderlig forskel . Men sådan
en str 46 træder jo også lidt tungt. Derfor jeg helst køre på fartpilot så
den højre ikke synker for dybt ...

> Kabinescooter er vist mere korrekt

Kald den hvad du vil, men teknisk set er det en bil. Den har et hjul for
meget og er for tung til at være en mc ...

> Men ja: Det koster jo ikke noget at prøve den, og som rent bykøretøj kan
> den have sin berettigelse.

Jeg har så kørt 25000km prøvetur i en og er slet ikke så skarp i kritikken
som dig. Ja vel har den begrænsninger men jeg vil stadig anbefale at prøve
den hvis man kigger efter en lille bil til 2 personer. Helst en dag med
kuling og selv vurdere om det var noget.

/A

Fra : KASO

Dato : 14-04-10 22:28

> [...]
> ringere end f.eks den skoda fabia 1,2 benziner med 64 hk vi havde indtil
> for et par år siden. Sådan en kombi med plads til 4 og over 400liter

Nej - det lyder heller ikke som en raket......

> Kan læses i mc gruppen - men dum begynderfejl/eneuheld efter 4 måneders
> vinterpause hvor jeg har kørt Smart

Hmm - øv - nå - forhåbentlig er du frisk igen om "ikke så længe" (det føles
sikkert længe)

> [...]
> sådan en str 46 træder jo også lidt tungt. Derfor jeg helst køre på
> fartpilot så den højre ikke synker for dybt ...

Jeg tvivler på, at den var defekt - den var ganske ny, og det svarer også
til, hvad div. testere skriver rundt omkring, så jeg tror bare, at du har
vænnet dig til det (hvilket man selvfølgelig også kan).

> Kald den hvad du vil, men teknisk set er det en bil. Den har et hjul for
> meget og er for tung til at være en mc ...

For få sæder og for kort akselafstand til at være en bil......

> [...]
> den hvis man kigger efter en lille bil til 2 personer. Helst en dag med
> kuling og selv vurdere om det var noget.

Ja - hvis man på forhånd ved, at man kun skal bruge 2 sæder, kan man da godt
prøve den. Det gjorde jeg jo også selv......

Fra : Nicolaj C

Dato : 12-04-10 07:41

> Hej
>
> Min mor skal ha ny bil, den må koste mellem 100.000 og 120.000 kr.

> [...]
sakset fra bilbasen.dk

Mærke og model
Døre HK Ejerafgift Km/l Pris

Chevrolet Matiz 0,8 S
5 52 520 20,0 km/l 79.995
Chevrolet Matiz 1,0 SE
5 66 1.520 17,9 km/l 106.995
Chevrolet Spark 1,0 Life u/ESC
5 68 1.020 19,6 km/l 85.900
Chevrolet Spark 1,0 Life+ u/ESC
5 68 1.020 19,6 km/l 91.995
Chevrolet Spark 1,0 LS u/ESC
5 68 1.020 19,6 km/l 103.995
Citroën C1 1,0 SX 5-d
5 68 520 22,2 km/l 109.990
Citroën C1 1,0 X
3 68 520 22,2 km/l 99.990
City El Basic CL Basic
1 7 0 - 78.774
Dacia Logan 1,4 Base
5 75 2.520 14,5 km/l 110.000
Fiat Panda 1,2 Ciao
5 60 520 20,0 km/l 99.990
Fiat Panda 1,2 Dynamic
5 60 520 20,0 km/l 112.990
Ford Ka 1,2 Ambiente
3 69 1.020 19,6 km/l 109.500
Hyundai i10 1,1 Classic
5 66 520 20,0 km/l 94.995
Hyundai i10 1,1 Comfort
5 66 520 20,0 km/l 107.995
Hyundai i10 1,2 Classic
5 78 520 20,0 km/l 99.995
Hyundai i10 1,2 Comfort
5 78 520 20,0 km/l 112.995
Kia Picanto 1,0 Pure
5 61 1.020 19,6 km/l 94.999
Kia Picanto 1,1 Fresh
5 65 520 20,8 km/l 109.999
Kia Picanto 1,1 Fresh+
5 65 520 20,8 km/l 117.999
Kia Picanto 1,1 Pure
5 65 520 20,8 km/l 94.999
Nissan Micra 1,2 Visia City
3 80 1.520 16,9 km/l 119.991
Nissan Pixo 1,0 Acenta
5 68 520 22,7 km/l 99.990
Nissan Pixo 1,0 Acenta A/C
5 68 520 22,7 km/l 109.990
Opel Corsa 1,0 65 Edition 111
3 65 520 20,0 km/l 119.950
Opel Corsa 1,0 Edition 110
3 60 1.520 17,9 km/l 119.950
Opel Corsa 1,0 Essentia
3 60 1.520 17,9 km/l 119.950
Peugeot 107 1,0 Comfort
3 68 520 22,2 km/l 99.990
Peugeot 107 1,0 Comfort Plus
3 68 520 22,2 km/l 106.490
Peugeot 107 1,0 Comfort Plus 5-d
5 68 520 22,2 km/l 110.490
Renault Twingo 1,2 16V E Expression
Smart smart fortwo 61 mhd Pure
3 61 520 23,3 km/l 109.000
Smart smart fortwo CDI Pure
3 54 740 30,3 km/l 109.900
Suzuki Alto 1,0 GL
5 68 520 22,7 km/l 98.990
Suzuki Alto 1,0 GLS
5 68 520 22,7 km/l 109.990
Suzuki Splash 1,0 GL
5 65 520 20,0 km/l 116.990
Toyota Aygo 1,0
3 68 520 22,2 km/l 97.014
Toyota Aygo 1,0 5-d
5 68 520 22,2 km/l 100.444
Toyota Aygo 1,0 Plus
3 68 520 22,2 km/l 109.200
Toyota Aygo 1,0 Plus 5-d
5 68 520 22,2 km/l 112.627
Toyota Aygo 1,0 Plus VSC
3 68 520 22,2 km/l 114.004
Toyota Aygo 1,0 Plus VSC 5-d
5 68 520 22,2 km/l 117.434

Fra : Jean

Dato : 12-04-10 08:02

"Henrik 8600" skrev:
> Min mor skal ha ny bil, den må koste mellem 100.000 og 120.000 kr.

Kia Picanto;
http://kiamotors.dk/ModelPricePage.aspx?ModelID=1

> Den skal være super stabil i drift.

Det skulle den være. 7 års garanti.

> Og så skal den være billig at ha.

260 kr. i grøn ejerafgift pr. halvår. 2.999,- i forsikring inkl. kasko hos
Kia. Husk at læse betingelser omkring skader indenfor de 3 sidste år.

> Nogle kloge ord?

Kia kører vist med at man ikke skal service indenfor 12 måneder, men må
vente helt op til 36 måneder, hvis man kører under 15.000 km. Det gør igen
at driftsomkostningerne er små.

Mvh Jean.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 12-04-10 16:51

Henrik 8600 wrote:
> Hej
>
> Min mor skal ha ny bil, den må koste mellem 100.000 og 120.000 kr.
>
> Den skal være super stabil i drift.
>
> Og så skal den være billig at ha.
>
> Nogle kloge ord?

Hvad er hendes kørselsbehov? Stor bil? Lille bil? Hvor længe forventes
den at køre? - og dermed behovet for vedligeholdelse.

Jeg vil sige at med Toyota går hun ikke forkert men har vanskeligt ved
at pege på en besemt model endsige et andet mærke uden at kende hendes
behov.

/LArs

Fra : Henrik 8600

Dato : 12-04-10 21:45

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4bc3414a$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> pege på en besemt model endsige et andet mærke uden at kende hendes behov.

Ca 10.000 km pr år.

Og den skal bruges 7 - 8 år endnu.

Og den skal være lille.

Fik jeg det hele med?

H.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-10 21:06

> Og den skal være lille.

Så må smarten da med i opløbet når nu IQ'en er for dyr

Fra : tiper

Dato : 13-04-10 02:45

> Der er en håndfuld Yaris'er fra 2006-7 på markedet i det prisleje, men
> oftest med over 100.000 km. Umiddelbart ville jeg tro at et velplejet
> eksemplar snildt kan gå det dobbelte, men jeg ved ret beset ikke en brik
> om biler...

Der findes vel ikke nogle nyere biler der ikke kan holde 500.000km med
alm service...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-04-10 22:52

On Mon, 12 Apr 2010 22:45:26 +0200, Henrik 8600 wrote:

> [...]

oftest med over 100.000 km. Umiddelbart ville jeg tro at et velplejet
eksemplar snildt kan gå det dobbelte, men jeg ved ret beset ikke en brik

Det mest irriterende ved at køre Yaris er at hver gang man ser en magen
til, så sidder der et gråhåret ægtepar inden i. Aygo m.fl. kan fås nye til
samme pris, men jeg synes de er _for_ små. Fine til en tur rundt om
hjørnet, men ikke rigtig rare til 50 km på motorvej.

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School