Gæt en servicepris på lagune
Fra : tiper

Dato : 10-04-10 09:57

Stort service på en 5 år gammel laguna 1,8 16v
Det er med tandremsskift samt skift af en styrekugle.
Og så selvfølgelig væsker og andre småting som nu engang hører med til
et service.
Hvad tror i det autoriseret værksted tager for det?

Fra : TGJ

Dato : 10-04-10 18:39

12 k
/Thomas

Fra : N/A

Dato : 11-04-10 00:22

Fra : N/A

Dato : 11-04-10 00:22

Fra : tiper

Dato : 10-04-10 11:50

On 10 Apr., 19:38, "TGJ" <somewh...@theinternet.com> wrote:
> 12 k
> /Thomas

Hvis du lægger det sammen med det forrige bud rammer i næsten.
25.000,-
Kan slet ikke forstå hvad der får prisen derop.
Det er dog ikke min egen bil, men en i familien.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-04-10 19:07

> Hvis du lægger det sammen med det forrige bud rammer i næsten.
> 25.000,-
> Kan slet ikke forstå hvad der får prisen derop.

Prøv at skrive til importøren - hvad opgaven bør koste.
Tag udgangspunkt i de punkter, som værkstedet har nævnt i fakura'en...

Fra : Peter J

Dato : 10-04-10 19:30

"tiper" skrev:

Hvis du lægger det sammen med det forrige bud rammer i næsten.
25.000,-
Kan slet ikke forstå hvad der får prisen derop.
Det er dog ikke min egen bil, men en i familien.

Med mine erfaringer med Renaults autoriserede værksteder overrasker det mig
ikke - Min far havde en Laguna 2,0 '98, hvor 60 kkm eftersynet i 2002 løb op
i små 11.000 incl tandrem og nye skiver foran. 120kkm i 2006 godt 12 af de
lange incl. tandrem.....

Min egen gamle Megane 1,6 16v 2001 fik tandrem da jeg købte den, noget
sælgeren ikke var vild med at skulle gi', da maskinen skulle løsnes og
løftes lidt for at man kunne komme til - Pris i 2004 i omegnen af 6000,-
uautoriseret...

Laguna'en (2,0 16v 2001) jeg købte bagefter sveder jeg stadig over - 1,5
år/32000 km og ca. 20.000,- i rep-regninger plus hvad der var på
garantien...... Bærekugler, udstødning, bagagerumslys, tårnlejer er bare
lidt af det der var...... købte for 130.000 og solgte for 60.000 - Det gør
man kun een gang.......
Men den kørte da fortrinligt

VenHils
Peter J

Fra : GSX 750

Dato : 10-04-10 19:41

> [...]

25.000,-
Kan slet ikke forstå hvad der får prisen derop.
Det er dog ikke min egen bil, men en i familien.

Det er jo fuldstændig overdrevet...
Tag på ferie i Tjekkiet og spar langt over halvdelen, så har ferien været
gratis og i har stadig sparet mange penge, taler af erfaring...
Mvh
Jarl

Fra : TGJ

Dato : 10-04-10 22:00

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis du lægger det sammen med det forrige bud rammer i næsten.
> 25.000,-

Er der betalt 25 k for det??????

Det er sgu da tyveri ved højlys dag!!

/Thomas

Fra : tiper

Dato : 10-04-10 15:49

On 10 Apr., 22:59, "TGJ" <somewh...@theinternet.com> wrote:

> Er der betalt 25 k for det??????
>
> Det er sgu da tyveri ved højlys dag!!

Ja det bliver der. Og jeg fatter det ikke.
Bilen har hele den levetid fået lavet service på det samme autoriseret
værksted. Årsagen til det, var at ejeren jo gerne vil være sikker.
Da gearkassen går efter 3,5 år, er kulancen død. Så meget for at være
en god tro kunde.
Og nu et alm. rutinemæssigt stort service med tandremsskift og en
styrekugle.

Man undrer sig over hvorfor kvindemennesket stadig bruger det
værksted, men sidst den skulle til service kontaktede hun 3
uatoriseret, men de vente aldrig tilbage med pris.
Men så har man for mange penge.

Men godt at høre andre også synes det er en urimelig høj pris.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-10 23:11

tiper skriver:

> Man undrer sig over hvorfor kvindemennesket stadig bruger det
> værksted

Lyder som svigermor og Opel i Ringkøbing.

Damn de "tørrer" hende med Omegaen, men (afdøde) svigerfar var galde
for dem, så hvorfor skulle de dog "tørre" hende. Du ved 3000 for 2 nye
dæk - men så er de også monteret og du har fået 1000 kr's rabat (i
følge regningen).

Man skal være over de værskteder. Selvsamme svigerfars HiAce havde
været på væksted hos Toyota i Ringkøbing. Jeg så tilfældigvis
regningen og undrede mig over at de havde skiftet viskerblad på
bagruden - den bagrude, hvor viskerarmen var afmonteret for ikke at
beskadige filmen der var sat på ydersiden af ruden med reklamer for
hans bagerforretning.
På samme regning var der også gearkasseolie - når nu et viskerblad kan
"smutte" kan man vel også "glemme" at skifte gearolie?
Kunden har jo noget svært ved at se det..

Klaus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-04-10 00:22

Den skulle liiige læses 4 gange for at få meningen (din mening) med.
> Damn de "tørrer" hende med Omegaen, men (afdøde) svigerfar var galde

galde eller glade, der er en verden til forskel

> [...]
> "smutte" kan man vel også "glemme" at skifte gearolie?
> Kunden har jo noget svært ved at se det..

Kan kun give dig ret, desværre er der flere af den slags

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-10 06:12

"Uffe Bærentsen" skriver:

> galde eller glade, der er en verden til forskel

Glade....

Klaus

Fra : N/A

Dato : 11-04-10 00:22