Ny vandpumpe på C1!
Fra : Henrik

Dato : 09-04-10 16:21

Hej Alle.

Sidste dag i ferien og så smutter vandpumpen på min 3 år gamle C1 :(

Nogen der har ide om hvad det koster at få lavet på et værksted!

Hilsen Henrik
Der sider og skære tænder!!

Fra : Jakob

Dato : 09-04-10 16:54

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle.
>
> Sidste dag i ferien og så smutter vandpumpen på min 3 år gamle C1 :(
>
> Nogen der har ide om hvad det koster at få lavet på et værksted!

Jeg har lige fået skiftet vandpumpne på en Fiat Grande Punto og det kostede
3000,- på et autoriseret værksted. Du kan sikkert få det billigere ved
spørge forskellige steder.

Mvh
Jakob

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 09-04-10 17:09

On 2010-04-09 17:53:50 +0200, "Jakob" <ubehagelig@gmail.com> said:

> [...]
> 3000,- på et autoriseret værksted. Du kan sikkert få det billigere ved

Nu har jeg desværre ikke så meget tid, da den bare skal lave hurtigst
muligt, så må vi se hvad det koster på sådan en lille fætter, men pris
og størrelse hænger sjældent sammen desværre, for så ville fruens
undertøj være noget billigere ;)

Fra : Armand

Dato : 10-04-10 00:07

Henrik Palshøj skrev:

> [...]
> muligt, så må vi se hvad det koster på sådan en lille fætter, men pris
> og størrelse hænger sjældent sammen desværre, for så ville fruens

Hvor langt har den kørt?
Det kan hænde at vandpumpen er trukket af tandremmen og hvis man er så
dybt i motoren, kunne det være praktisk at skifte tandremmen også -
Selvfølgelig under hensyntagen til hvor mange km der endnu burde være i den!

--
Armand.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 10-04-10 08:42

On 2010-04-10 01:07:20 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:

> [...]
> dybt i motoren, kunne det være praktisk at skifte tandremmen også -
> Selvfølgelig under hensyntagen til hvor mange km der endnu burde være i

Den har "kun" kørt 45.000 og er 3 år, så det er lidt tideligt, men
mekanik kan jo fejle.

Hvis jeg ikke husker helt galt, så er der ikke rem med kæde på den
lille 1,0 3 cyl toyota motor der ligger i den.

Hilsen Henrik

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 10-04-10 13:01

"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis jeg ikke husker helt galt, så er der ikke rem med kæde på den lille
> 1,0 3 cyl toyota motor der ligger i den.

Vandpumperne er en svaghed, der er lavet en opdateret version, man skal bare
være opmærksom på at den der sælges mange steder uoriginalt er i det
oprindellige design, der ikke har vist sig for godt..
Den er ret let at skifte, af med højre forhjul så er der god adgang til
sagerne..
Den er iøvrigt trukket af kileremmen.

/Carsten

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 10-04-10 16:36

On 2010-04-10 14:01:05 +0200, "Carsten Hjorth" <carstenhjorth@hmail.com> said:

> [...]
> det oprindellige design, der ikke har vist sig for godt..
> Den er ret let at skifte, af med højre forhjul så er der god adgang til

Hej Carsten,

tak for svaret, det lyder jo ikke så slemt.

Hilsen Henrik