Kobling glider lejlighedsvist.... ??
Fra : Peter J

Dato : 08-04-10 11:50

Dav i gruppen !

Min Octavia TDI 100 2006 har fået underlige vaner - Hvis jeg accelerer med
ca. 3/4 gas i 3/4/5. gear fra ca. 1500 omdr., glider koblingen engang i
mellem - Men ikke hver gang ??
Det undrer mig, da gearskiftet ellers er som "kniv i smør", og uden nogen
som helst tegn på slid på koblingen...

Bilen har kørt 86.000, og er ellers frisk og i meget fin stand, og har
aldrig kørt med campingvogn.

Jeg er _ikke_ koblingsrytter, og "beviser" det med min taxa (Transit 2007),
der nu har kørt 284.000 km uden mærkbart slid på koblingen

Men hvad er der galt med tjekken ??

På forhånd tak

Peter J

Fra : Martin Bak

Dato : 09-04-10 10:26

"Peter J" <detkuduli@vide.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er _ikke_ koblingsrytter, og "beviser" det med min taxa (Transit
> 2007), der nu har kørt 284.000 km uden mærkbart slid på koblingen

Der er jo noget galt med koblingen. Og måske er den virkelig slidt op,
ellers bliver den det hurtigt på grund af fejlen. Det kan måske være
trykfoden eller udrykkerlejet der hænger sig lejlighedsvist, eller sådan
noget i den retning. Hvis koblingen er kabel-aktiveret kan der måske være et
uheldig knæk et sted.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter J

Dato : 09-04-10 18:34

"Martin Bak" skrev

> [...]
> noget i den retning. Hvis koblingen er kabel-aktiveret kan der måske være

Jeg er osse selv overbevist om at den ikke er _helt_ rask, jeg synes bare
det er svært tidligt at den er slidt op. Det skal dog bemærkes, at potten
henslæbte sine første 18 mdr. og 35 kkm som udlejningsbil, men alligevel er
det vel noget før tid, at koblingen siger farvel..... (?)

Det rent tekniske m.h.t. kabel/trykfod/leje går over min forstand, så der må
hidkaldes kittelklædte eksperter udi sligt

I øvrigt skal den snart have skiftet tandrem i forb. med næste service, og
jeg overvejer et Flenborg-visit.... Ved nogen hvor meget der er at spare på
sådan en tur ? Jeg tænker tysk timeløn kontra dansk - Stumperne er vel cirka
samme pris. (Pris hos Skoda Skørping (udenfor storby) er kr. 5500,-)

Min svoger fik fornylig lavet 60.000 km. eftersyn incl. bremseklodser for og
bag på en BMW 520d hos BMW Flensborg for 500 euro - men er det kuns hos de
dyre mærker der virkelig er noget at hente. Det er en køretur på 2 x 300 km
for mig, så der skal være noget at køre efter....

VenHils
Peter J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-10 20:39

Peter J skriver:

> [...]
> sådan en tur ? Jeg tænker tysk timeløn kontra dansk - Stumperne er vel cirka
> samme pris. (Pris hos Skoda Skørping (udenfor storby) er kr. 5500,-)

Mine anbefalinger går til VW i Ålestrup.

Klaus

Fra : Peter J

Dato : 10-04-10 19:19

"Klaus D. Mikkelsen" skrev
> Mine anbefalinger går til VW i Ålestrup.

Som jeg kender rigtig godt fra min tid som VW-chauffør (Caravelle og
Passat) - et forrygende værksted.
Og en af mine bekendte fik skiftet tandrem på sin tudsegamle Passat TDI for
ca. 2500,- der. Den pris jeg har fået hos Skoda-pusheren er incl. alle
strammerhjul, kilerem og vandpumpe, og så løber det jo op.... Men Egon
Hansen er med i bruttotruppen, absolut, og skal have et ring snarest...

Men stadigvæk overvejer jeg et smut til Flensburg - Så kan jeg jo osse fylde
grisekassen med limonade etc.......

VenHils
Peter J