OlieLampeVæge
Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 11:12

Jeg har i en del år haft sådan et par stenlamper med kobberindsats til
olie. Nu er vægerne efterhånden blevet for korte, så hvor finder man ½m
af vævet bomuldssnor, ca 10-12 mm i diameter?

finn

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-10 11:57

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> olie. Nu er vægerne efterhånden blevet for korte, så hvor finder man ½m
> af vævet bomuldssnor, ca 10-12 mm i diameter?

Jeg vil da tro, at haveafdelingen i de fleste byggemarkeder har den væge du
skal bruge. De sælger jo også olielamper.

Ellers er der masser af væger at købe på nettet, bl.a. på dette link.:

http://www.fakler.dk/product.asp?product=177

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 20:15

Tove Krieger wrote:

> [...]
> væge du skal bruge. De sælger jo også olielamper.
>
> Ellers er der masser af væger at købe på nettet, bl.a. på dette link.:

Tak!
Så sparede jeg en laang tur til Århus Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-10 20:20

> Tak!
> Så sparede jeg en laang tur til Århus Max

Velbekomme.

Man skal jo også spare lidt på benzinen med den pris den efterhånden er oppe
i.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-04-10 21:01

On Thu, 8 Apr 2010 21:19:46 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@invalid.dk> wrote:

>Man skal jo også spare lidt på benzinen med den pris den efterhånden er oppe
>i.

Man kan jo komme temmelig langt omkring på en cykel
(Der skal så spares ~1000 liter benzin før min seneste cykel er tjent
hjem ......)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 08-04-10 21:07

Hej Mads

> Man kan jo komme temmelig langt omkring på en cykel
> (Der skal så spares ~1000 liter benzin før min seneste cykel er tjent
> hjem ......)

Men det er jo heller ikke utopi, men cykel har lige rundet 30.000 km.

Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-04-10 06:14

On Thu, 8 Apr 2010 22:07:02 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Men det er jo heller ikke utopi, men cykel har lige rundet 30.000 km.

Absolut ikke. Jeg cykler rigtig langt hvert år. Tager cyklen hver gang
jeg kan.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 09-04-10 10:59

Hej Mads

> Absolut ikke. Jeg cykler rigtig langt hvert år. Tager cyklen hver gang
> jeg kan.

Og så er det jo ikke bare benzin man spare, det koster vel
en 3-4 kr at køre 1 km i en bil.

Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-04-10 12:03

On Fri, 9 Apr 2010 11:58:30 +0200, "Max"

>Og så er det jo ikke bare benzin man spare, det koster vel
>en 3-4 kr at køre 1 km i en bil.

Enig. Men så længe bilen alligevel står her, så skal der jo stadig
betales vægtafgift og forsikring, også selv om jeg cykler halvdelen af
tiden. Så det er næsten kun benzinprisen der spares.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 08-04-10 21:08

Hej Cykelsmeden

> Så sparede jeg en laang tur til Århus Max

Horsens var det nu :)

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 21:35

Max wrote:

> Hej Cykelsmeden

> Horsens var det nu :)

endnu større fortjeneste :>)

bor næsten i Blokhus

Fra : Max

Dato : 08-04-10 21:52

Hej Cykelsmeden

> bor næsten i Blokhus

Ok, din ulykke :)

Men væger plejer at være noget man kan finde
hos en skibsprovianteringsforretning hvis i har
sådan en i nærheden.

Max

Fra : Max

Dato : 08-04-10 12:05

Hej Cykelsmeden

> Jeg har i en del år haft sådan et par stenlamper med kobberindsats til
> olie. Nu er vægerne efterhånden blevet for korte, så hvor finder man
> ½m af vævet bomuldssnor, ca 10-12 mm i diameter?

Nede ved Gørtleren på Åboulevarden.

Max