Hjææælp.. batteri til Performa 630
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 04-08-01 22:22

Hej

I må kunne hjælpe...?
Jeg har en fin gammel Performa 630, som egentligt køre godt, men jeg
skal stille uret hver gang jeg starter den op.
Jeg skal dermed skifte batteriet på bundkortet, MEN det er et underligt
4,5 v batteri, som jeg ikke kan opdrive i hele Vejle

Hvor finder jeg et ligne batteri?
Eller kan jeg benytte et andet?

Med venlig hilsen

Kent

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-08-01 22:02

Kent Wormsdorf <kpw@nextnordic.dk> wrote:

> [...]
> Jeg skal dermed skifte batteriet på bundkortet, MEN det er et underligt
> 4,5 v batteri, som jeg ikke kan opdrive i hele Vejle

Send mig lige en privat mail, så kan jeg hjælpe dig.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 05-08-01 19:58

Kent Wormsdorf wrote:

> [...]
> Jeg skal dermed skifte batteriet på bundkortet, MEN det er et underligt
> 4,5 v batteri, som jeg ikke kan opdrive i hele Vejle

Hej alle sammen.

Jeg har iforbindelse med dette indlæg fået hjælp af Jesper Gylling, (Tak
for det) hvor han henviste mig til www.batterier.dk, men de har tilbudt
mig et 3,6 volt batteri istædet.

Kan jeg benytte det istædet for det oprindelige 4,5 volt batteri?

Med venlig hilsen

Kent

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-08-01 20:56

> [...]

> mig et 3,6 volt batteri istædet.
>
> Kan jeg benytte det istædet for det oprindelige 4,5 volt batteri?

Nej du kan ikke bruge det batteri i stedet. Prøv at ringe til dem i
morgen mandag og spørg efter en eller anden Nyborg - de ejer noget der
hedder ACtek batterier samt batterier.dk

De har efter sigende alt i batterier og kan forklare dig alt om hvordan
du opbevarer dem.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-08-01 20:59

http://www.actec.dk/

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-01 03:00

Hej Kent

Fik du løst dit batteriproblem? - Ellers send mig en mail off-list med det
typenr., der står på batteriet, så kan det være, jeg enten har noget
liggende, eller jeg kan skaffe det.

Du kan evt. også prøve OfficeLine i Odense.

mvh. Erik Richard

Kent Wormsdorf wrote:

> Jeg har iforbindelse med dette indlæg fået hjælp af Jesper Gylling, (Tak
> for det) hvor han henviste mig til www.batterier.dk, men de har tilbudt
> mig et 3,6 volt batteri istædet.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 08-08-01 11:28

> Du kan evt. også prøve OfficeLine i Odense.

Men hvis du evt. køber pr. postordre, så få for din egen skyld alle
omkostninger belyst, inden du afgiver ordre!

Jeg bestilte for et halvt års tid siden et batteri, hvis pris blev
oplyst til kr. 149,-
Da jeg fire dage senere fik det i hånden, skulle postbudet have kr.
288,-!
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-01 13:55

Hej Hans

Enig! - Det er yderst sjælden, jeg selv tager gebyrer for noget som
helst. Jeg sender normalt enten ved forudbetaling eller pr alm.
postopkrævning. - Så hvis jeg skulle sende et batteri til 149kr., så
ville jeg kun tage 15kr. for porto ved forudbetaling og 49kr. ved
opkrævning.

Jeg foretrækker tilfredse kunder -)
mvh. Erik Richard

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> 288,-!

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 08-08-01 20:55

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej Erik

Jeg har fået det løst,... tror jeg
Jeg bestilte et 4,5 volt batteri hos www.batterier.dk, efter en hel del
E-mail frem og tilbage. Jeg modtog en fin lille pakke fra dem i dag, men
da jeg åbnede pakken og læste følgeseddelen, opdagede jeg, at der stod
3,6 volt
Så jeg skal sende en E-mail til dem i morgen.

Kent

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-08-01 21:27

In article <3B71992F.1D676560@nextnordic.dk>,
> [...]

> E-mail frem og tilbage. Jeg modtog en fin lille pakke fra dem i dag, men
> da jeg åbnede pakken og læste følgeseddelen, opdagede jeg, at der stod

Så længe der er over 3V på batteriet, fungerer det fint.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 09-08-01 09:16

Hej Martin

Ja ,...det ved jeg jo ikke , der må være en grund til, at Apple satte et
4,5 volt batteri i en Performa 630 ikke? (No offence)
Men hvis du mener dette, så skulle man da næsten prøve.

Kent

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:newsspam3-ACB05D.22263408082001@news.tele.dk...

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-08-01 09:53

> [...]
> 4,5 volt batteri i en Performa 630 ikke? (No offence)
> Men hvis du mener dette, så skulle man da næsten prøve.

Mon ikke man skal bide mærke i Martins formulering: 'Så længe der er
over 3V på batteriet, fungerer det fint'?

Jeg kender ikke meget til batteriers spændingsvariation over tid - men
det *kunne* jo være, at et batteri, der starter på (ca.) 3.6 v,
hurtigere når under de 3 v??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-08-01 16:56

In article <1exvcje.1qdermq17718cgN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> men det *kunne* jo være, at et batteri, der starter på (ca.) 3.6 v,
> hurtigere når under de 3 v??

Ubetvivlagtigt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-08-01 16:55

In article <3b72470a$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> 4,5 volt batteri i en Performa 630 ikke? (No offence)
> Men hvis du mener dette, så skulle man da næsten prøve.

Kriteriet for om et PRAM-batteri af den nævnte model er dødt, er at der
er under 3V på det. Oplysningen var nærmest for at fortælle dig, at hvis
du var træt af at vente på at kunne bruge din computer, så fungerer det
batteri du har fået tilsendt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk