Betaling for hjelp i haven
Fra : ceroy

Dato : 07-04-10 12:31

Vi begynner å komme litt opp i årene og vurderer å engasjere en ungdom til
periodisk hjelp i haven. Hva mener gruppen om hva som er en rimelig timepris
til en skoleungdom?

Fra : Max

Dato : 07-04-10 12:46

Hej ceroy

> Vi begynner å komme litt opp i årene og vurderer å engasjere en
> ungdom til periodisk hjelp i haven. Hva mener gruppen om hva som er
> en rimelig timepris til en skoleungdom?

Min. 70.- kr. i timen hvis de laver noget.

Max

Fra : D

Dato : 09-04-10 16:11

> Min. 70.- kr. i timen hvis de laver noget.

Man kunne vel også aftale en fast pris, så knægten kan "motiveres" til at
rubbe neglene.
Jeg har ingen mening om Max's 70 kroner i timen, men lad os dog bare lege
med hyren... 2 timer x 70 kroner = 140 kroner per gang, men hvis han er
kvik, så kan han jo øge timebetalingen. :)
Men hvem siger dog at der skal være en time-pris?
Klip af græssplæne (hver X uge) = X kroner
Klip af hæk = X kroner
Lugning = X kroner.
Der er jo ingen, der siger at det hele trænger hver gang. :)

/Dan