Højtryksrenser til bilvask
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 22:19

Hej NG

Jeg leder efter subj.
Jeg ved man ikke må vaske med for højt tryk, men hvad er nok? Er en
billig en som denne god nok?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9282&n=40100

På forhånd tak!

Mvh Mathias

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-04-10 22:31

Mathias:
> Hej NG
>
> Jeg leder efter subj.
> Jeg ved man ikke må vaske med for højt tryk,

Pas på dine bremsecalibre; har prøvet at reducere et par til
on/off.funktion

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivar

Dato : 07-04-10 22:53

Hans Paulin (6310) skrev:

> Pas på dine bremsecalibre; har prøvet at reducere et par til on/off.funktion

Pas i det hele taget godt på. Med en højtryksvasker kan man ødelægge
næsten alt. Med den kan man få vand ind alle steder.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 07-04-10 23:15

Hans Paulin (6310) skrev:
> Mathias:

> Pas på dine bremsecalibre; har prøvet at reducere et par til
> on/off.funktion

'For højt tryk ' er stort set alt over vandværkstryk :-|

Højttryksrensere kan til nød bruges med auto-børste tilbehør hvor
trykket driver rotationen af en tallerken-stor børste og tillige kan
tilføre sæbe. En sæbe-skummer er ligeledes praktisk derved at man kan
give kareten en mere dækkende lag og lade det sidde længere (á
krible-krable effekt) end det gør i en vaskehal.

Men skal man ud og investere i højttryksranser og tilbehør blot for at
kunne vaske sin bil, har man givetvis for mange penge :-|

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-04-10 00:28

> [...]
>
> Men skal man ud og investere i højttryksranser og tilbehør blot for at
> kunne vaske sin bil, har man givetvis for mange penge :-|

Tjah - med mindre du har en 4x4 - og bruger den aktivt i direkte fugtige
områder - får du ikke meget ud af højtryk til den daglige vask.
Jeg har nu en...er det nu 110 eller 120 bar ? Men den kan altså ikke trykke
skidtet af lakken.
Til gengæld kan den tage alt skidt så som grus, mudder o.l. så du ikke står
og kører det rundt i lakken med børsten.
Har du terasse med flise- eller træbelægning er den til gengæld genial til
at gøre rent med. Bare pas på ikke at gå for tæt på træværk - en roterende
dyse kan hurtigt øve hærværk der ! Start en ½ meters penge afstand og gå
langsomt tættere på - så får du hurtigt fornemmelse for hvad træet kan
tåle - der er stor forskel på f.eks. terassebrædder af fyr eller af
hårdttræ.
Og lige en advarsel mht fliser: husk at der er mellemrum mellem fliser. Der
gror mange grønne ting. De gror i jord. Hvor tror du jorden ender, når du
spuler løs på mellemrummene ?
Rigtigt - lige i fjæset på dig - sammen med en hel del vand
Vaders, regnjakke og - hvis du er lidt sart - en ansigtsmaske er rare ting
at have på, når du leger med sår'n svend. Midt i en hedebølge kan det nok gå
at bruge den uden vandtæt tøj

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-10 09:37

In article <4bbd03b1$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> [...]
>
> Men skal man ud og investere i højttryksranser og tilbehør blot for at
> kunne vaske sin bil, har man givetvis for mange penge :-|

395,- for sårn en sølvfisk synes jeg nu ikke er galt, også selvom jeg
ikke er rig

Jeg forstår ikke hvorfor du mener den ikke er anvendelig til at spule.
Nede sydpå er de uundværlige til at få det brune støv væk inden man
kører i vaskehal, ellers bliver lakken meget ridset. Og vaskehaller
herhjemme kører også med "højtryks sidevask"..?

Mvh Mathias

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-04-10 09:54

Mathias har bragt dette til verden:
> [...]
> kører i vaskehal, ellers bliver lakken meget ridset. Og vaskehaller
> herhjemme kører også med "højtryks sidevask"..?

Fik engang spulet lakken af mine bagerste skærmkanter på en bil jeg
havde lavet rust på

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-10 14:34

In article <4bbd99a1$0$272$14726298@news.sunsite.dk>, me@privacy.net
says...

> Fik engang spulet lakken af mine bagerste skærmkanter på en bil jeg
> havde lavet rust på

Spulet af med hvad?

Mvh Mathias

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-04-10 14:37

Følgende er skrevet af Mathias:
> In article <4bbd99a1$0$272$14726298@news.sunsite.dk>, me@privacy.net
> says...

> Spulet af med hvad?

En standardvask hos Shell; formentlig hjulvasken

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-04-10 11:22

Hej

<Mathias> skrev i en meddelelse
> [...]

> kører i vaskehal, ellers bliver lakken meget ridset. Og vaskehaller
> herhjemme kører også med "højtryks sidevask"..?

I Schweiz for eks. ser man nærmest ikke vaskehaller, men vaskepladser hvor
der bruges højtryksrenser.

Professionelle som Paul Dalton bruger også højtryksrenser:
http://www.youtube.com/watch?v=vAa-BC2Qhp4

Mvh
Hans

Fra : Søren C

Dato : 07-04-10 23:51

Egentligt lidt sjovt. Alle de klargøringscentre jeg har set bruger
højtryksrensere. Og en da i motorrummet.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-04-10 09:52

Søren C:
> Egentligt lidt sjovt. Alle de klargøringscentre jeg har set bruger
> højtryksrensere. Og en da i motorrummet.

Har jeg osse leget med; vi har en damprenser på arbejde som jeg rensede
motorrummet med.

Bagefter var det ud til Kettner for at få repareret de to elektriske
fejl der opstod!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-04-10 00:41

On Apr 8, 7:50 am, Søren C <soren_Hels...@hotmail.com> wrote:
> Egentligt lidt sjovt. Alle de klargøringscentre jeg har set bruger
> højtryksrensere. Og en da i motorrummet.

Mon ikke det er damprensere ??

En højtryksrenser trykker vand og skidt ind forbi akseltætninger, så
man skal ikke bare blæse løs. Den er også helt perfekt til at ødelægge
lejerne i krank og hjul på en cykel...

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-04-10 07:14

On Apr 8, 12:21 pm, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> Hej

> I Schweiz for eks. ser man nærmest ikke vaskehaller, men vaskepladser hvor
> der bruges højtryksrenser.

Jeg har prøvet sådan en vask i Sydfrankrig, og det er altså ikke 100+
bar der kommer ud af den. Trykket er højere end efter 20 meter dansk
½" vandslange, men slet ikke som en rigtig højtryksrenser, hvor du får
for højt tryk og for lidt vand til at det er fornuftigt til en
bilvask. Og ja, jeg har både vandslange og højtryksspuler
derhjemme...

MVH Leo

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 08-04-10 13:51

> Hej NG
>
> Jeg leder efter subj.
> Jeg ved man ikke må vaske med for højt tryk, men hvad er nok? Er en
> [...]

Den ser jo dejlig billig ud - hvad så med den undervognsdyse til 169,- som
tilbehør? Er den bevendt?

Søren