Alufælge - rengøring
Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-04-10 15:28

Udover fælgrens, som iøvrigt er rimeligt effektivt, er der så noget som
er bedre til at få det sorte bremsestøv af, som har brændt sig ind i
aluoverfladen?
Findes der værktøg - lille børste ell. lign til påmontering på en
boremaskine?

finn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-10 15:31

Cykelsmeden skriver:

> [...]
> aluoverfladen?
> Findes der værktøg - lille børste ell. lign til påmontering på en

Ja, men den slider i lakken på fælgen.....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 15:31

Cykelsmeden wrote:
> [...]
> ind i aluoverfladen?
> Findes der værktøg - lille børste ell. lign til påmontering på en

Jeg kigger lige med her.
Og hvis nogen har et tip til hvordan hjulkapslerne på min kones bil bliver
helt rene, så modtages råd også gerne.

Ole

Fra : Leif

Dato : 07-04-10 16:17

"Ole" <-> skrev i meddelelsen news:4bbc9749$0$280$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kigger lige med her.
> Og hvis nogen har et tip til hvordan hjulkapslerne på min kones bil bliver helt rene, så modtages
> råd også gerne.
>
> Ole

Ovnrens efterfulgt af sæbevand virker fint her

/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 19:53

Leif wrote:
> Ovnrens efterfulgt af sæbevand virker fint her

Ovnrens? Forhåbentlig ikke RensLet?
Ellers må du lige uddybe

Ole

Fra : Leif

Dato : 08-04-10 20:22

"Ole" <-> skrev i meddelelsen news:4bbcd4a5$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Ovnrens? Forhåbentlig ikke RensLet?
> Ellers må du lige uddybe
>
> Ole
Kan ikke huske hvad det hedder - alm spraydåse
på kold ovn, vaske af med vand, og den er ok.

/Leif

Fra : Klaus G.

Dato : 07-04-10 19:27

> Udover fælgrens, som iøvrigt er rimeligt effektivt, er der så noget som
> er bedre til at få det sorte bremsestøv af, som har brændt sig ind i
> aluoverfladen?
De eneste fælge jeg har set som har rå alu, er fælge med f.eks. blank
poleret kant. Eller "krom"-fælge, hvor det bare er Alu'et som er poleret op.
Alle andre fælge er lakeret. Uden lak vil fælgene blive utrolig grimme i
løbet af ingen tid.

> Findes der værktøg - lille børste ell. lign til påmontering på en
> boremaskine?
Det aller bedste er jo at forbygge. Giv dine fælge en omgang hård voks inden
de monteres og vask dem i rent vand og en børste hver uge eller hver anden
uge. Så har du flotte fælge hele sommeren. Måske noget ovnrens kan gøre
tricket? Men jeg aner ikke om det vil æde lakken på fælgene :/

--
Klaus G.

Fra : Jens

Dato : 07-04-10 20:15

Den 07-04-2010 16:27, Cykelsmeden skrev:
> [...]
> aluoverfladen?
> Findes der værktøg - lille børste ell. lign til påmontering på en

Først vasker du dem med vand, så de er våde
Så sprøjter du dem med fælgrens
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2333631164&n=1227180038&pn=1227187117

lader det sidde maks. TO MINUTTER, ikke mere

Og skrubber med en fælgbørste
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3677745193&n=-2027216003&pn=-2027215951

Herefter kan du fjerne evt. tjære/asfalt pletter med rensebenzin eller
petroleum

Sidst skyller du efter og giver dem voks.

Det virker, men der koster noget arbejde
/Jens

Fra : Brian

Dato : 08-04-10 18:21

"Jens" <Skriv-i-gruppen@tak.invalid> skrev i meddelelsen

> Først vasker du dem med vand, så de er våde
> Så sprøjter du dem med fælgrens
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2333631164&n=1227180038&pn=1227187117
>
> lader det sidde maks. TO MINUTTER, ikke mere

Jeps, det (nye?) Turtle halløj sparker bagdel - også ift. Sonax.
Men det ér ret krads, og det er angiveligt ikke alle fælge der er i en
kvalitet der kan holde til det - der blev skrevet om det i Motor så hut jeg
visker.

Får du det ikke af med ovenstående, er det brændt fast og du har tabt. Det
kan fjernes, men ikke uden at ødelægge lakeringen.

/Brian

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 18:49

Jens wrote:

> [...]
> 15951
>
> Herefter kan du fjerne evt. tjære/asfalt pletter med rensebenzin

petroleum - eller rettere en rest dieselolie var løsningen.
Takker!

finn

Fra : Jens

Dato : 08-04-10 19:52

Den 08-04-2010 19:49, Cykelsmeden skrev:

> petroleum - eller rettere en rest dieselolie var løsningen.
> Takker!
> finn

Velbekomme :)
Jens

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-04-10 20:23

> Udover fælgrens, som iøvrigt er rimeligt effektivt, er der så noget som
> er bedre til at få det sorte bremsestøv af, som har brændt sig ind i
> aluoverfladen?

Brændt ind? Nej glem det. Been there done that - det kostede en fælg i
min iver og skidtet sad der stadig.

Det skal af _inden_ det får lov at brænde fast.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."