mailto: med bcc forudfyldt - kan man det?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-04-10 08:30

Hej

Man kan lave en

for at få brugerens mailprogram åbnet med en ny mail til adressen.

Men kan man få fyldt flere adresser på i eet hug? F.eks få fyldt ud med
et par adresser i bcc: eller cc: ?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-04-10 08:39

On Wed, 07 Apr 2010 09:30:18 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

>Man kan lave en

>for at få brugerens mailprogram åbnet med en ny mail til adressen.
>
>Men kan man få fyldt flere adresser på i eet hug? F.eks få fyldt ud med
>et par adresser i bcc: eller cc: ?

Søg først og spørg bagefter!

Det kan man godt:

<a
href="mailto:mads@rakkeby.dk?cc=mads@gartneriet.dk&body=hello">Mail</a>

Men, det er ikke nødvendigvis alle mailprogrammer der kan finde ud af
den slags.

Ms Outlook 2003 sp3 som automatisk åbner her, kan godt.

Nogen der kan fortælle om andre programmer kan? (Brug evt. linket fra
min test-side her: <http://126tornby.dk.quercus.palustris.dk/test/>)

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-04-10 09:31

Mads Lie Jensen tastede følgende:

> [...]
>
> Ms Outlook 2003 sp3 som automatisk åbner her, kan godt.
>
> Nogen der kan fortælle om andre programmer kan? (Brug evt. linket fra

Der mangler test på subject (emne), men det fungerer fint i
tordenfuglen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-10 11:22

Birger Sørensen skrev:

> Der mangler test på subject (emne), men det fungerer fint i
> tordenfuglen.

Det fungerer også i Agent fra 2002. Flere modtagere adskilt med
komma virker også.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-04-10 13:21

Hvorfor bruger du dog en så gammel version af Agent?
En opgradering til Agent 6 koster jo kun $19 (ca. 130kr).

Adskillelse af modtagere med komma vil ikke virke i Outlook med mindre
det specifikt er blevet tilladt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-10 15:21

Jens Peter Karlsen skrev:

> Hvorfor bruger du dog en så gammel version af Agent?

Fordi det er den bedste. 'Opgraderingerne' til 2 og 3 er
forgrimninger der tager pis på kunderne. 4'eren og formodentlig
de efterfølgende versioner er fyldt med muligheder jeg ikke har
brug for, og de har ikke fået implementeret de ting som jeg
savner.

> En opgradering til Agent 6 koster jo kun $19 (ca. 130kr).

Penge ud ad vinduet.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-04-10 17:22

> [...]
> de efterfølgende versioner er fyldt med muligheder jeg ikke har
> brug for, og de har ikke fået implementeret de ting som jeg

Jeg kan nu godt følge Bertel.

Jeg kender ikke Agent, men princippet er jeg helt enig i.

Min egen ybdlingsaversion er Adobes Reader, som ikke længere bare er en
reader, men en egentlig applikation, hvormed man kan udføre programmer.
Det har vidst aldrig været meningen med en reader, hvis hovedformål er
at vise *udprint*, at den skal kunne *udføre programmer*.

Typisk eksempel på "More is less".

Og det er iøvrigt også derfor den er så hullet sikkerhedsmæssigt.
Hackerne bare elsker det plug in. Rent guf.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-10 18:54

Rune Jensen skrev:

> Typisk eksempel på "More is less".

If it works, don't fix it.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-10 23:01

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> den slags.
>
> Ms Outlook 2003 sp3 som automatisk åbner her, kan godt.

Outlook Express 6 på XP kan godt håndtere det, men Windows Mail på Vista kan
ikke finde ud af det. Hvis jeg på min Vista klikker på ovenstående link,
står der i "Til"-linjen "href=;" og body er blank.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk