Kan liste i liste validere?
Fra : Tom Andersen

Dato : 07-04-10 06:43

Hej

Burde jeg ikke kunne få en liste i liste til at validere i xhtml?

<ul>
<li>Punkt 1</li>
<ul>
<li>Punkt 1</li>
<li>Punkt 2</li>
</ul>
<li>Punkt 2</li>
</ul>

Hvis ikke - hvad er så den rigtige metode til at få et "niveau 2" ?

Jeg ville opnå en "undermenu".

Tom

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-04-10 09:34

Den 07-04-2010, skrev Tom Andersen:
> [...]
> <li>Punkt 2</li>
> </ul>
>
> Hvis ikke - hvad er så den rigtige metode til at få et "niveau 2" ?

Den indre <ul> skal svjh pakkes ind i en <li>

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 07-04-10 13:18

Den 07-04-2010 10:34, Birger Sørensen skrev:
> [...]

Hvis det er en slags simpel undermenu du vil have så :

<ul>
<li>Punkt 1   <-- flyt denne </li>
<ul>
<li>Punkt 1.1</li>
<li>Punkt 1.2</li>
</ul>
</li>      <-- </li> hertil
<li>Punkt 2</li>
</ul>

Styles herefter med css.

Ellers har Jørgen Farum Jensen, adskillige eksempler på hvordan det kan
gøres.

--
Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Fra : Tom Andersen

Dato : 07-04-10 15:38

"Ib K. Jensen" <ibkjensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en slags simpel undermenu du vil have så :
>
> <ul>
> <li>Punkt 1 <-- flyt denne </li>
> <ul>
> <li>Punkt 1.1</li>
> <li>Punkt 1.2</li>
> </ul>
> </li> <-- </li> hertil
> <li>Punkt 2</li>
> </ul>

Ja, det var så den visuelle version - tak til dig også :)

> Ellers har Jørgen Farum Jensen, adskillige eksempler på hvordan det kan
> gøres.

Nååå, ham kender jeg ikke, men både du, jeg og løsningen var jo at finde her
på den bedste lokalitet dk.edb.internet.webdesign.html

Tom

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-10 15:51

Tom Andersen skrev:

> Nååå, ham kender jeg ikke,

Han er en ildsjæl der ved rigtig meget om webdesign og bruger sin
viden til at hjælpe andre. Han skriver tit her i gruppen, og han
har en hjemmeside med et hav af gode tips og eksempler:

   http://www.webdesign101.dk/

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-04-10 17:26

Bertel Lund Hansen skrev:

> Han er en ildsjæl der ved rigtig meget om webdesign og bruger sin
> viden til at hjælpe andre. Han skriver tit her i gruppen, og han
> har en hjemmeside med et hav af gode tips og eksempler:

ORV - tak for det - du får mig til at rødme.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-10 22:48

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> og bruger sin viden til at hjælpe andre. Han skriver tit
> her i gruppen, og han har en hjemmeside med et hav

Helt enig, Jørgen er den største ildsjæl vi har haft i
grupperne længe, der er ikke noget der kan sammen-
lignes med hans store engagement, han bliver bare
ved med at komme med nyt, og følger med i det
nyeste nye.

En stor tak til Jørgen for hans enorme arbejde og
altid meget seriøse svar i disse grupper, det er en stor
fornøjelse.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk | http://webdesigngruppen.dk

Fra : Tom Andersen

Dato : 07-04-10 15:31

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Den indre <ul> skal svjh pakkes ind i en <li>

Jeg siger mage tak - du havde ret!

Tom