gulvspånplade
Fra : Jørgen

Dato : 05-04-10 19:47

Hvor kan man købe gulvspånplader i ca. 10 - 12 mm. m fer og not.
De fås kun i 22 mm i de alm. byggemarkeder.

Fra : SvenP

Dato : 05-04-10 17:49

"Jørgen" <jbas_nye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe gulvspånplader i ca. 10 - 12 mm. m fer og not.
> De fås kun i 22 mm i de alm. byggemarkeder.

Det tror jeg ikke du kan finde som "gulvspån". Gulvplader er sædvanligvis
beregnet til at være selvbærende, når de bliver lagt på strøer med 60 cm.
afstand (eller tæt ved).
Jeg kan være i tvivl om du overhovedet kan finde spån med fer og not i så
tynde dimensioner, da fer og not nok vil være meget skrøbelige.
Prøv evt. at fortælle mere om projektet, så kan det være der kommer en forbi
med en løsning du kan bruge.

Sven

Fra : Ole V Jensen

Dato : 05-04-10 21:32

SvenP <saerlig@gmail(ns).com> wrote:

> Jeg kan være i tvivl om du overhovedet kan finde spån med fer og not i så
> tynde dimensioner, da fer og not nok vil være meget skrøbelige.

Og hvis det skal være 12 mm, så kan man fræse en 3-4 mm rille midt i
hver plade, og så bruge en tilsvarende tynd liste til at samle med.

mvh
Ole-J

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-10 17:40

Undskyld jeg mente ikk fer not. Men bare klik system.
Jeg fik lagt vinyl i køkkenet for 15 år siden og da brugte gulv folkene
noget spånplade med klik som underlag for vinylen.
Jeg vil gerne have køkkengulvet op i niveau med gulvet i gangen, således at
jeg kan lægge vinyl i køkken / gang ud i eet. Det kræver at jeg hæver
køkkengulvet ca. 12 mm. Og derfor ville jeg gerne bruge noget spån mage til
det de brugte for 15 år siden.

Fra : SvenP

Dato : 06-04-10 17:33

> jeg kan lægge vinyl i køkken / gang ud i eet. Det kræver at jeg hæver
> køkkengulvet ca. 12 mm. Og derfor ville jeg gerne bruge noget spån mage
> til
> det de brugte for 15 år siden.

Nu melder historien ikke noget om hvordan dit gulv ser ud nu. Men er det
ikke muligt at bruge plader uden samlesystem, der samles tæt og skrue eller
limes fast i det gamle gulv? Ellers er det måske værd at søge råd i et
gulvfirma, når du alligevel er ude for at vælge vinylen.

Sven

Fra : Søren Kring

Dato : 08-04-10 15:27

Hvad med at købe noget billigt laminatgulv? Det har klick-system...
Eller tage de gamle plader op, så der skal lægges eet tykt lag f.eks. 22mm

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 20:27

Jørgen wrote:
> Hvor kan man købe gulvspånplader i ca. 10 - 12 mm. m fer og not.
> De fås kun i 22 mm i de alm. byggemarkeder.

De _kan_ fåes. Vi har dem på lager i 12 mm. hvor jeg arbejder. Vi handler
dog kun med håndværkere.

Michael

Fra : JE

Dato : 07-04-10 22:43

On 05-04-2010 20:47, Jørgen wrote:
> Hvor kan man købe gulvspånplader i ca. 10 - 12 mm. m fer og not.
> De fås kun i 22 mm i de alm. byggemarkeder.

Fundet på novopan.dk :

http://www.novopan.dk/spaanplader/produktoversigt-vaeggulv.asp