/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Problemer med at tage omdrejninger i Megan~
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 06-04-10 06:04

Hej

Har fået et nyt underligt problem i min Megane Scenic 1,6 fra 98. Når
man acc. og kommer op omkrig 3000-3500 omdr. er motoren begyndt at
sætte ud ( virker som om det er omdr begrænseren der slår til, det
mærkes i hvertfald på samme måde).
Udstødning + lampda sonde er skiftet, alle stik er gået efter,
tændspoler er skiftet for mindre end et år siden. Ingen lys i
"motorlampen eller elektronik lampen".

Nogle gode forslag?

Stefan

 
 
Kent Nielsen (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 06-04-10 15:09


>"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:854b2382-89ab-4605-b07c-651837a45ca4@q23g2000yqd.googlegroups.com...
>Hej

>Har fået et nyt underligt problem i min Megane Scenic 1,6 fra 98. Når
>man acc. og kommer op omkrig 3000-3500 omdr. er motoren begyndt at
>sætte ud ( virker som om det er omdr begrænseren der slår til, det
>mærkes i hvertfald på samme måde).
>Udstødning + lampda sonde er skiftet, alle stik er gået efter,
>tændspoler er skiftet for mindre end et år siden. Ingen lys i
>"motorlampen eller elektronik lampen".
>
>Nogle gode forslag?

>Stefan

Jeg ville få målt /kigget på benzintryk.
(Pumpe / filter eller "kontraventil, hvis den har sådan en)

--
Mvh
Kent Nielsen



Kent Nielsen (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 06-04-10 16:08


"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4bbb4066$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:854b2382-89ab-4605-b07c-651837a45ca4@q23g2000yqd.googlegroups.com...
>>Hej
>
>>Har fået et nyt underligt problem i min Megane Scenic 1,6 fra 98. Når
>>man acc. og kommer op omkrig 3000-3500 omdr. er motoren begyndt at
>>sætte ud ( virker som om det er omdr begrænseren der slår til, det
>>mærkes i hvertfald på samme måde).
>>Udstødning + lampda sonde er skiftet, alle stik er gået efter,
>>tændspoler er skiftet for mindre end et år siden. Ingen lys i
>>"motorlampen eller elektronik lampen".
>>
>>Nogle gode forslag?
>
>>Stefan
>
> Jeg ville få målt /kigget på benzintryk.
> (Pumpe / filter eller "kontraventil, hvis den har sådan en)

Kom lige i tanke om at det vist nok er en model med tændspoler mont. oven på
topstykket, de vil også gerne gå i defekt, kunne også være årsagen.

--
Mvh
Kent Nielsen



KASO (06-04-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-04-10 21:10

> Kom lige i tanke om at det vist nok er en model med tændspoler mont. oven
> på topstykket, de vil også gerne gå i defekt, kunne også være årsagen.
>

Det var den 16-ventilede, der kom i Phase II i 1999 - så den forklaring kan
vi godt udelukke på en '98 model.



Stefan Jacobsen (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 06-04-10 15:43

On 6 Apr., 22:09, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> > Kom lige i tanke om at det vist nok er en model med tændspoler mont. oven
> > på topstykket, de vil også gerne gå i defekt, kunne også være årsagen.
>
> Det var den 16-ventilede, der kom i Phase II i 1999 - så den forklaring kan
> vi godt udelukke på en '98 model.

De sidder også oven på toppen på min, men 2x2 og ikke 1x4 som på
modellen efter Men de er skiftet, når de er defekte er det
tilfædigt hvornår den laver knuder. Det her problem er kun når man
skal bruge omdr, over de ca 3000. Men vil da få checket pumpen.

Stef

KASO (07-04-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-04-10 16:41


"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:e3e6a584-4aee-400a-9b47-c50c1629754e@x12g2000yqx.googlegroups.com...
On 6 Apr., 22:09, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> > Kom lige i tanke om at det vist nok er en model med tændspoler mont.
> > oven
> > på topstykket, de vil også gerne gå i defekt, kunne også være årsagen.
>
> Det var den 16-ventilede, der kom i Phase II i 1999 - så den forklaring
> kan
> vi godt udelukke på en '98 model.

De sidder også oven på toppen på min, men 2x2 og ikke 1x4 som på
modellen efter Men de er skiftet, når de er defekte er det
tilfædigt hvornår den laver knuder. Det her problem er kun når man
skal bruge omdr, over de ca 3000. Men vil da få checket pumpen.

Stef
---------------------------------------------------------------------------

Det er rigtigt - men det var 16V-motoren, der havde ry for et generelt
problem med tændspoler (jeg prøvede det selv - og fik skiftet alle 4
indenfor garantien). Dermed ikke sagt, at tændspolerne ikke kunne stå af på
8V'eren - det er bare ikke helt så almindelig - og som du selv er inde på,
ytrer det sig normalt anderledes.



Stefan Jacobsen (07-04-2010)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 07-04-10 12:44

> Det er rigtigt - men det var 16V-motoren, der havde ry for et generelt
> problem med tændspoler (jeg prøvede det selv - og fik skiftet alle 4
> indenfor garantien).  Dermed ikke sagt, at tændspolerne ikke kunne stå af på
> 8V'eren - det er bare ikke helt så almindelig - og som du selv er inde på,
> ytrer det sig normalt anderledes.

Ok, troede det var begge modeller der var problemer med, kom idag i
tanke om jeg havde et OBD kabel fra Passat dagene liggende, kan dog
ikke få kontakt mellem putter og bil, så tror jeg vil se om jeg ikke
kan skaffe et udb kabel da jeg tror det kan være com porten der er i
ged.

Stef


KASO (08-04-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 08-04-10 07:33


"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:caec89a4-8980-43ae-a704-888bb06f294e@30g2000yqi.googlegroups.com...
> Det er rigtigt - men det var 16V-motoren, der havde ry for et generelt
> problem med tændspoler (jeg prøvede det selv - og fik skiftet alle 4
> indenfor garantien). Dermed ikke sagt, at tændspolerne ikke kunne stå af
> på
> 8V'eren - det er bare ikke helt så almindelig - og som du selv er inde på,
> ytrer det sig normalt anderledes.

Ok, troede det var begge modeller der var problemer med, kom idag i
tanke om jeg havde et OBD kabel fra Passat dagene liggende, kan dog
ikke få kontakt mellem putter og bil, så tror jeg vil se om jeg ikke
kan skaffe et udb kabel da jeg tror det kan være com porten der er i
ged.

Stef
--------------------------------------------------------------------------

Nope - 16V, hvor tændspolerne sidder direkte ovenpå tændrørerne. Sjovt nok
havde VW og Opel samme problem i samme periode med motorer med samme
konstruktion (samme underleverandør?)...

Mht. OBD, mener jeg at Renault kræver noget specielt - ihvertfald i disse
årgange. Jeg havde min til FDM test, og deres Bosch-tester kunne ikke se ret
meget fordi det krævede Renaults egen tester (for at sikre lidt omsætning
til de autoriserede værksteder). Det betød ikke noget i mit tilfælde, da det
bare var en garantitest - og bilen fungerede upåklageligt (også de næste 7
år) - men har man brug for det, er det jo irriterende.


Stefan Jacobsen (20-04-2010)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 20-04-10 12:50

On Apr 8, 8:33 am, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "StefanJacobsen" <stefw...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:caec89a4-8980-43ae-a704-888bb06f294e@30g2000yqi.googlegroups.com...
>
> > Det er rigtigt - men det var 16V-motoren, der havde ry for et generelt
> > problem med tændspoler (jeg prøvede det selv - og fik skiftet alle 4
> > indenfor garantien). Dermed ikke sagt, at tændspolerne ikke kunne stå af
> > på
> > 8V'eren - det er bare ikke helt så almindelig - og som du selv er inde på,
> > ytrer det sig normalt anderledes.
>
> Ok, troede det var begge modeller der var problemer med, kom idag i
> tanke om jeg havde et OBD kabel fra Passat dagene liggende, kan dog
> ikke få kontakt mellem putter og bil, så tror jeg vil se om jeg ikke
> kan skaffe et udb kabel da jeg tror det kan være com porten der er i
> ged.
>
> Stef
> --------------------------------------------------------------------------
>
> Nope - 16V, hvor tændspolerne sidder direkte ovenpå tændrørerne. Sjovt nok
> havde VW og Opel samme problem i samme periode med motorer med samme
> konstruktion (samme underleverandør?)...
>
> Mht. OBD, mener jeg at Renault kræver noget specielt - ihvertfald i disse
> årgange. Jeg havde min til FDM test, og deres Bosch-tester kunne ikke se ret
> meget fordi det krævede Renaults egen tester (for at sikre lidt omsætning
> til de autoriserede værksteder). Det betød ikke noget i mit tilfælde, da det
> bare var en garantitest - og bilen fungerede upåklageligt (også de næste 7
> år) - men har man brug for det, er det jo irriterende.

Ja den konklusion kom jeg også frem til. Fra 2001 og frem er der ingen
problemer med udlæsning.

Tilgengæld måtte der anden motorstyring i vognen

Stef

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408521
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste