On Apr 8, 8:33 am, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "StefanJacobsen" <stefw...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:caec89a4-8980-43ae-a704-888bb06f294e@30g2000yqi.googlegroups.com...
>
> > Det er rigtigt - men det var 16V-motoren, der havde ry for et generelt
> > problem med tændspoler (jeg prøvede det selv - og fik skiftet alle 4
> > indenfor garantien). Dermed ikke sagt, at tændspolerne ikke kunne stå af
> > på
> > 8V'eren - det er bare ikke helt så almindelig - og som du selv er inde på,
> > ytrer det sig normalt anderledes.
>
> Ok, troede det var begge modeller der var problemer med, kom idag i
> tanke om jeg havde et OBD kabel fra Passat dagene liggende, kan dog
> ikke få kontakt mellem putter og bil, så tror jeg vil se om jeg ikke
> kan skaffe et udb kabel da jeg tror det kan være com porten der er i
> ged.
>
> Stef
> --------------------------------------------------------------------------
>
> Nope - 16V, hvor tændspolerne sidder direkte ovenpå tændrørerne. Sjovt nok
> havde VW og Opel samme problem i samme periode med motorer med samme
> konstruktion (samme underleverandør?)...
>
> Mht. OBD, mener jeg at Renault kræver noget specielt - ihvertfald i disse
> årgange. Jeg havde min til FDM test, og deres Bosch-tester kunne ikke se ret
> meget fordi det krævede Renaults egen tester (for at sikre lidt omsætning
> til de autoriserede værksteder). Det betød ikke noget i mit tilfælde, da det
> bare var en garantitest - og bilen fungerede upåklageligt (også de næste 7
> år) - men har man brug for det, er det jo irriterende.
Ja den konklusion kom jeg også frem til. Fra 2001 og frem er der ingen
problemer med udlæsning.
Tilgengæld måtte der anden motorstyring i vognen
Stef