Køb af Opel Corsa 1,4 (1994)
Fra : BF

Dato : 06-04-10 12:36

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig, om en tilsyneladende velholdt corsa
1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

På forhånd tak

Erik B Hansen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-04-10 06:08

On 6 Apr., 13:36, BF <t...@privat.dk> wrote:
> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

Hej

Gamle biler er jo sjældent et godt køb Har og haft en del af dem
selv. Check for rust i under vognen, check hjullejer, slør i gear,
varmeanlægget kan gi varme, trækaksler, slør i rattet, om den hænger i
bremserne, luftbobler i køleren (hvis man kan se det), om der er meget
olie under motoren etc.

Stef

Fra : Steffen

Dato : 06-04-10 13:50

BF <tora@privat.dk> wrote:

> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

Min egen erfaring er, at når bilen har nået den alder, så handler det
mere om det enkelte eksemplar.
Jeg har altid selv kørt i relativt gamle biler, men jeg synes også det
er sjovt selv at holde dem kørende, hvis man ikke kan eller vil det, så
har jeg altid frarådet at købe den slags biler. Der er sjældent en
måned, hvor der ikke er et eller andet der lige skal ordnes og så bliver
det hurtigt alt for dyrt, hvis den skal på værksted hver gang.

Se det var jo ikke ret meget om bilen, da jeg ikke kender specielt meget
til den, men det er min opfattelse at, på en Opel fra den årgang kan
stort alt repareres med "en hammer og en skruetrækker".

mvh
steffen

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 06-04-10 06:54

> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

Rust.......

Klaus

Fra : TDN

Dato : 06-04-10 16:06

"BF" <tora@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

En veninde har lige fået hendes jævnaldrene Corsa skrottet ved syn, den var
så rådden i bunden at det ikke kan betale sig at få den lavet.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 21:14

"BF" <tora@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

Har lige set en der blev kasseret ved syn, rusthul i bagbro!
Erik

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-04-10 08:54

"BF" <tora@privat.dk> wrote in message
> [...]
> 1,4 fra 94 ( ca 140000km) er et godt køb til omkr. kr20000
> Har den nogen svagheder jeg skal være særligt opmærksom på?

Jeg synes, det lyder dyrt. 10-15.000 er mere rimeligt.