Fiat Panda - erfaring ?
Fra : Per

Dato : 05-04-10 14:49

Hej NG !

PÅtænker at købe mig en lille bil - og i den forbindelse er jeg faldet lidt
for Fiat Panda.

Jeg ser på bil i det pris-segment og størrelse.

Jeg har bla. kig på:

C1
107
Nissan Pixo
Suzuki Alto
Chevrolet Spark
Panda

Jeg synes umiddelbart at jeg får mest for pengene i Panda og motoren er jo
gennemprøvet igennem generationer.

Jeg har dog ingen erfaring med Panda.

Hvad siger eksperterne ? skal jeg vælge en anden ?

mvh. Per

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-04-10 20:04

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> PÅtænker at købe mig en lille bil - og i den forbindelse er jeg faldet
> lidt for Fiat Panda.

Personligt synes jeg den er fed med et sæt fine fælge, mørke bagruder og
evt. uden de sk*de tagbøjler.

Check evt. billeder af Panda 100hp.

> C1
> 107

du mangler den tredie i trillinge sættet, Toyota Aygo.
Fælles for alle 3 er IMO at bagagerummet er for lille.

> Nissan Pixo
> Suzuki Alto

tvillinger, check sikkerheden! Altoen er testet til 3 EuroNCAP stjerner!

> Chevrolet Spark

Fåes den med ESC? Jeg mindes at den netop blev introduceret uden - og jf.
FDM er ESC den sikkerhedsanordning der har reddet flest liv næst efter
sikkerhedsselen!

> Panda

jaaah .

> Jeg synes umiddelbart at jeg får mest for pengene i Panda og motoren
> er jo gennemprøvet igennem generationer.

Korrekt. Omend en smule død - men det er de andre nu også.

> Hvad siger eksperterne ? skal jeg vælge en anden ?

Det siges at Panda'en var modellen der var med til at redde Fiat koncernen
da det gik rigtig skidt først i år 2000 tallet. Den kom frem i 2004 og man
siger at biler fra Fiat fra Pandaen og frem er rigtigt fornuftige biler.
Grande Puntoen (som kom i 2005) er for eksempel testet af tyske Autobild
over en distance på 100.000km hvor de målte tolerancer i motoren der var
indenfor det der kunne accepteres i en sprit ny motor.

John Sørensen fra Bil Magasinet har skrevet en artikel om den
<http://bilmagasinet.dk/article/19945>

--
vh, Erik BH

Fra : Armand

Dato : 05-04-10 23:02

Erik B. Hansen skrev:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> du mangler den tredie i trillinge sættet, Toyota Aygo.
> Fælles for alle 3 er IMO at bagagerummet er for lille.

Dér kan Panda'en godtnok også være med - Negativt ment!
Den har dog en detalje med at man kan rykke bagsædet (er det?:) cm frem
for at få bedre bagagaplads hvis ikke man skal bruge bagsædet seriøst!

> Fåes den med ESC? Jeg mindes at den netop blev introduceret uden - og jf.
> FDM er ESC den sikkerhedsanordning der har reddet flest liv næst efter
> sikkerhedsselen!

Jup!
Og Chevrolet sagde at dét ville der blive rettet op på fra næstkommende
levering - Hvilket de siden har indrømmet ikke at kunne indfri!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-04-10 22:14

Per skrev:
> [...]
> jo gennemprøvet igennem generationer.
>
> Jeg har dog ingen erfaring med Panda.
>
> Hvad siger eksperterne ? skal jeg vælge en anden ?

Tjah :-/
I mine øjen er Panda ligeværdi i klassementet - det skulle da lige være
noget med rust, hvor de europæiske konkurrenter sikkert er bedre :-/
Hvad med Ford's klon: Den nye Ka der koster det samme!?
Eller Fiat's egen klon: 500'eren, der (blot?) koster 43.000,- oveni?

--
Armand.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 06-04-10 06:55

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4bba5280$0$56795
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvad med Ford's klon: Den nye Ka der koster det samme!?
> Eller Fiat's egen klon: 500'eren, der (blot?) koster 43.000,- oveni?

to gode bud IMHO - det eneste man skal gøre sig klart er om man kan nøjes
med 3 døre (Ka+500) kontra 5 (Panda).

--
vh Erik BH

Fra : Rasmus

Dato : 06-04-10 18:50

Per skrev:

> Hvad siger eksperterne ? skal jeg vælge en anden ?

Jeg er bestemt ikke ekspert (jeg købte Pandaen som min første bil i
oktober), men efter 6000 km smiler jeg stadig når jeg har kørt en tur -
det var bestemt ikke tilfældet i min skolebil. (Har alle Meganer et så
hysterisk koblingspunkt?)

De lovede 20km/l holder næsten - computeren siger 5,3l/100km efter
Påskens ferietur rundt i Jylland. Samme tur viste dog også, at
overhalinger på motorvejen op over den jyske højderyg skal planlægges
omhyggeligt og i god tid, men mon ikke det gælder for alle de nævnte små
biler?

Mvh Rasmus