Stafetten - Mad i musik
Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 10:15

Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Lad mig lægge ud med disse 2:

Rebecca Brüel og Troels Trier:
http://www.youtube.com/watch?v=a3YBqR2AhZc

og så er det jo Påske og derfor lammesæson. Derfor Paul McCartneys værste
rædsel nogensinde:

http://www.youtube.com/watch?v=qaZ9s7S26qg

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-04-10 10:40

Allan Krautwald wrote:
> [...]
>
> Rebecca Brüel og Troels Trier:
> http://www.youtube.com/watch?v=a3YBqR2AhZc
>
> og så er det jo Påske og derfor lammesæson. Derfor Paul McCartneys

Her er et par af fødevaresange

Toto Coelo har en sælsom diæt: I eat cannibals

http://www.youtube.com/watch?v=K11UAQ138tE

Cream drikker bare lidt kaffe i Coffeee Song

http://www.youtube.com/watch?v=qs1TwEmHmbU

Julie Andrews kunne i Mary Poppins opfordre til at spise en skefuld sukker:

http://www.youtube.com/watch?v=i5IW9wK_HNg

Eller Andrew Sisters gamle Rhum and Coca Cola her dog med Arielle Dombasle,
som laver en forrygende cover-version:

http://www.youtube.com/watch?v=IG0VS5d7Fl4

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 04-04-10 10:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Mere Mc.Cartney
Beatles: Honey Pie
http://www.youtube.com/watch?v=epemMIxdHW0

Sebastian: Ostesangen
http://www.youtube.com/watch?v=0KvGeKnUb9o

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 11:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Hvorfor så ikke snuppe en jordbæris?
http://www.youtube.com/watch?v=dSCZGA3GEm4

og en portion stegt flæsk og persillesovs
http://www.youtube.com/watch?v=dyk3LZm9oNk

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 04-04-10 17:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Robert Johnson - They're Red Hot

http://www.youtube.com/watch?v=KAMUl-aUegA

--
Carl

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-04-10 15:57

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Robert Johnson - They're Red Hot
>
> http://www.youtube.com/watch?v=KAMUl-aUegA
>
> --
> Carl

Du får stafetten for at bringe blues-kongen i forslag

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 18:28

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> fødevarer i musik i bredeste forstand.

Fra de gamle 78'ere ville jeg have fundet "Bøf med løg" fra Bernhard
Christensens Jazz oratorium, "24 timer". Men den er desværre heller ikke
på YouTube, og Troels og Rebekka's har været brugt, i en tidligere tråd.
Det er til at gå på druk over, men der kan man jo så samtidig sidde og
beklage sig:

http://www.youtube.com/watch?v=GsUe3FQu8iY

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 19:18

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Bing & Bob med "If I Knew You Were Comin' I'd've Baked a Cake"

http://www.youtube.com/watch?v=NB1m2HU_oik&feature=related

Det er slidt snyd, at medtage det næste 'klip', som er fra en privat fest.
Det burde have været et 'klip' med med Schiøtz, eller i det mindste
Bundgård, men de er heller ikke på YouTube.

Så her synger, en for mig ukendt Per Eric Krøyer, "Herren, Som Skabte
Alt På Jord" fra "Farinelli"

http://www.youtube.com/watch?v=hYgd4N18uAQ

Alt taget i betragtning, og uden akkompagnement, så gør den unge mand
der synger, det egentlig meget godt.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 19:56

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

I min søgen efter ingrediensene til den Furlandske nationalret, opdagede
jeg pludselig dette klip, fra en film som jeg helt havde glemt:
"Jonathan Livingston Seagull".

http://www.youtube.com/watch?v=mgkk0Hdwmo8&feature=fvst

Jeg husker den som en ganske bedårende film. Har nogen af jer set den?

Her er et eksempel, der handler om grillmutters nødration, "Pølse med
Sprøstekt Løg". Det er en rigtig schlager.

http://www.youtube.com/watch?v=eCdnwM1eL2M&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Anglachel

Dato : 04-04-10 21:37

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.
>
> Lad mig lægge ud med disse 2:

Red Hot Chili Peppers med Give it away
http://www.youtube.com/watch?v=EhqmFKv3ow8

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 21:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

f.eks. Honninghjerter

http://www.youtube.com/watch?v=2mPzZUHw0d4

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 21:52

On 04-04-2010 22:45, Åge Halldorsson wrote:

> f.eks. Honninghjerter

Åge, her er en schlager, som jeg ved, at du vil sætte pris på:

http://www.youtube.com/watch?v=cW0vcMDcPDU&feature=related

Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 22:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Åge, her er en schlager, som jeg ved, at du vil sætte pris på:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=cW0vcMDcPDU&feature=related
>
> Henning

Skal det ikke være "måger i karry" ???

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:07

On 04-04-2010 23:04, Eva Schmidt wrote:

> Skal det ikke være "måger i karry" ???

Du mener "(m)Åger i Karry" ?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 22:16

> Du mener "(m)Åger i Karry" ?
>
> Henning.

Gør han det ikke mere i sennep og ketchup?

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:22

On 04-04-2010 23:15, Eva Schmidt wrote:

> Gør han det ikke mere i sennep og ketchup?

Som du har bemærket, så er (m)Åge vanskelig, at ændre smag på.

Har du i øvrigt fået dysset de små til ro?
Jeg kan se, at de næsten kom op at slås, i din nys afholdte stafet. ?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 22:24

> Som du har bemærket, så er (m)Åge vanskelig, at ændre smag på.
>
> Har du i øvrigt fået dysset de små til ro?
> Jeg kan se, at de næsten kom op at slås, i din nys afholdte stafet. ?
>
> Henning.

De knurrer lidt endnu - men hvad, lad dog børnene, som man siger.

*GG*

Mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 22:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du mener "(m)Åger i Karry" ?
>
> Henning.

Satans du kom mig i forkøbet

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:28

On 04-04-2010 23:25, Allan Krautwald wrote:

> Satans du kom mig i forkøbet

Jeg havde på fornemmelsen, at du var på vej, så jeg skyndte mig at
svare. Undskyld.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 22:33

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Satans du kom mig i forkøbet

De der sveller, som du og Åge snakker så meget om - er det noget Grillmuter
laver specielt til jeg to??

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 22:36

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> De der sveller, som du og Åge snakker så meget om - er det noget
> Grillmuter laver specielt til jeg to??

Næeh...nu er (m)Åge jo stamkunde...af forskellige årsager...som vi jo er
bekendt med. Jeg har kun været på øen en gang i 6-7 timer

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:46

On 04-04-2010 23:35, Allan Krautwald wrote:

> Jeg har kun været på øen en gang i 6-7 timer

Her er et par tips om, hvordan man tilbereder (m)Ågen. Tag dem med til
grillmutter, næste gang du kommer på besøg.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:47

On 04-04-2010 23:35, Allan Krautwald wrote:

> Jeg har kun været på øen en gang i 6-7 timer

Jeg glemte det vigtigste:

http://www.youtube.com/watch?v=Myzac6P-SvE

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-10 22:35

On 04-04-2010 23:25, Allan Krautwald wrote:
> "Henning Jensen"<h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Satans du kom mig i forkøbet

Nu håber jeg da, at flertalsformen kun er imaginær, for tanken om, at
virkeligheden kan fremvise mere end en (m)Åge, er jo skræmmende.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 22:38

> Nu håber jeg da, at flertalsformen kun er imaginær, for tanken om, at
> virkeligheden kan fremvise mere end en (m)Åge, er jo skræmmende.

Ja uha. Men det syn man møder, når grillmutter har dyppet (m)Åge i karry er
sgu da mere uhyggelig

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-10 22:41

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja uha. Men det syn man møder, når grillmutter har dyppet (m)Åge i karry er
> sgu da mere uhyggelig

hvornår ændrer vi gruppens navn til dk.kultur.aage ?

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 22:51

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvornår ændrer vi gruppens navn til dk.kultur.aage ?
>
> /thomas

Da var da en god ide

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 23:45

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> hvornår ændrer vi gruppens navn til dk.kultur.aage ?
>
> /thomas

....eller mere passsende
--- dk.antikultur(måger)og-svellerogKrutte.ogsåHenningOgEva.DK ---

eller

ukulturel-kruttesLegeplads.dk

Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 23:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Satans du kom mig i forkøbet

HA!

Eva og Henning styrer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 23:40

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Skal det ikke være "måger i karry" ???
>
> mvh Eva

Eva og Henning - i er et par værre no`en jer to - Evaaaaa og Heeeenniiing -
hygger sig under en preseeeeenning

Undskyld

Hilsen Mig

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-04-10 01:11

> Eva og Henning - i er et par værre no`en jer to - Evaaaaa og
> Heeeenniiing - hygger sig under en preseeeeenning
>
> Undskyld
>
> Hilsen Mig

Åge, du skal holde dig til de grillede måger og lade fadbamserne stå.

Du kan ikke tåle dem.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-04-10 09:25

> Åge, du skal holde dig til de grillede måger og lade fadbamserne stå.
>
> Du kan ikke tåle dem.
>
> mvh Eva

Når fadbamserne løber ned - løber tastaturet over, kan man sige

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 21:48

> [...]
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.
>
> og så er det jo Påske og derfor lammesæson. Derfor Paul McCartneys værste

Nu var jeg berettiget grov imod Macca, men lad os så snuppe en der er bedre:
Flaming Pie:
http://www.youtube.com/watch?v=u3SlZRcj_bI

Fra : Max

Dato : 04-04-10 22:20

Hej Allan

> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Sgu ikke særlig brugt i musik, og at dansk ikke er særlig rigt
repræcenteret på tuben gør det ikke nemmere. Men jeg kan
da komme i tanke om nogle løg.

Her er et herligt instrumentalt nummer med en gamme gruppe
der faktisk leverede rigtig god musik dengang

the ventures - green onions
http://www.youtube.com/watch?v=MUuePEd5hVM

og så den banale, gruppen over alle grupper

The Beatles Glass Onion
http://www.youtube.com/watch?v=Q4IXpebAlUo

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 22:47

Vi må da vist lige have denne her med

http://www.youtube.com/watch?v=Pa2Tl5BeK-U

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-04-10 16:22

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Har I givet helt op? Hvad med 'The DeJohn Sisters' - "Hotta Chocolotta"

http://www.youtube.com/watch?v=0YMyEnPD4Zs&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Peter

Dato : 05-04-10 17:21

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Klip

Shu-Bi-Dua: Kylling med softice
Ingen link, men Lyrik:
Kylling og softice og pølser
det er min favourite menu

Mon der noget bedre
end pølsegrillens røg
og så en herlig hot-dogs med brutale løg
to tykke og en kage
og godt med begge dele

Kylling og softice og pølser
det er min favourite menu
kylling med softice og pølser
kylling og softice og pølser
kylling og softice og pølser
kylling og softice - og pølser

Dolly: Appel jack
http://www.youtube.com/watch?v=sPPUJFR620Y

peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-04-10 17:46

"Peter" <FupDetHele@danmark.dk> skrev i meddelelsen

> Mon der noget bedre
> end pølsegrillens røg
> og så en herlig hot-dogs med brutale løg
> [...]

Der var også dengang alle folk gik rundt og sang:

Æblemand - kom indenfor æblemand - Kom indenfor - Har du nogle æbler - med
til mig idag - Tak skal du ha`
Herefter sang man det samme, men lavede det om til Pæremand og Blommemand og
Bananmand og Jordbærmand
Han skulle også komme indenfor og så sang man om han havde nogle pærer med
til mig idag og man sagde "tak skal du ha`".

Den kender vi vist alle - Meget indviklet sang. Men den var et kanonhit
over hele landet og kendt af alle og enhver.
http://www.youtube.com/watch?v=yU-uCtV2JOs

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-04-10 18:55

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Lidt om de nødvendiger redskaber, som bruges til stafettens emne:

"Pot O' Gold A Knife, A Fork & A Spoon". Et herligt filmklip:

http://www.youtube.com/watch?v=B9LFtaS7K94

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-04-10 20:41

Kommer der ikke en afgørelse - hva´ ?

mvh Eva

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-04-10 20:50

On 06-04-2010 21:40, Eva Schmidt wrote:
> Kommer der ikke en afgørelse - hva´ ?

Er det mig der ventes på, eller spørger du i al almindelighed?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-04-10 21:10

> Er det mig der ventes på, eller spørger du i al almindelighed?
>
> Henning.

Det er Allan, der har startet emnet - så jeg ville bare lige skubbe lidt på,
for at der snart kan komme et nyt emne *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-04-10 14:16

> Det er Allan, der har startet emnet - så jeg ville bare lige skubbe lidt
> på, for at der snart kan komme et nyt emne *GG*
>
> mvh Eva

Århhh. pjat med dig. Det var ligeså meget for at komme i hyggesnak med din
Henning.

hehe

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-04-10 21:02

> Kommer der ikke en afgørelse - hva´ ?
>
> mvh Eva
>
> --

Jo jo meget snart

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-04-10 21:11

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jo jo meget snart

Godt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-04-10 23:16

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Vi skal da også lige nå Kjeld Thorbjørns lidt skæve vinkel....

Ski' mæ Polen...

http://www.youtube.com/watch?v=FdKgwTND_Bs

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 21:31

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

En enkelt her fra mig på falderebet: Frank Zappas "Don't Eat Yellow Snow":
http://www.youtube.com/watch?v=Ws5Xeu3BEQk

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-04-10 15:24

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Jeg skal skal have spagetti til aften.
Søgte forgæver på YouTube, efter inspirerende spagetti musik.
Men denne her, kan måske accepteres:

http://www.youtube.com/watch?v=yCISixwMuQA&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-10 15:28

> Jeg skal skal have spagetti til aften.
> Søgte forgæver på YouTube, efter inspirerende spagetti musik.
> [...]

Så skal det jo nok være noget Ennio Morricone....

Om ikke andet, så kan du da få en Spaghetti Western

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-04-10 15:32

On 07-04-2010 16:27, Benny Mortensen wrote:
> Om ikke andet, så kan du da få en Spaghetti Western

Jeg sad faktisk og overvejede et eksempel, i stedet for Lady'en.
Men det turde jeg dog alligevel ikke.
Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-04-10 16:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg skal skal have spagetti til aften.

Velbekomme!
- Skal Grethe med?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-04-10 16:38

meddelelsen news:4bbca69b$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Velbekomme!
> - Skal Grethe med?

Eller var det Eva?

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-04-10 17:05

On 07-04-2010 17:36, Åge Halldorsson wrote:
> Velbekomme!
> - Skal Grethe med?

Det burde du kunne regne ud.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-04-10 18:26

meddelelsen news:4bbca69b$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Hvem er Grethe????

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-04-10 18:33

On 07-04-2010 19:25, Eva Schmidt wrote:

> Hvem er Grethe????

Ja, Åge glemte at sende et musiklink??

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-04-10 19:02

On 04-04-2010 11:14, Allan Krautwald wrote:
> Lad os prøve med mad eller fødevarer i musik i bredeste forstand.

Jeg vover at medtage "The Last Supper"

http://www.youtube.com/watch?v=tjeZOeNFrrE&feature=related

Henning.

--