Før oliering af bordplade - hvad er bedst?~
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 04-04-10 20:23

Hej i gruppen

Jeg har et køkken med en massiv nyatoh bordplade. Den er ved at trænge til
olie igen.

De sidste par gange jeg har olieret den er jeg endt med et resultat der er
skuffende. Det virker som om der er tørre pletter både inden og efter
olieringen. De har ikke været der før.
Det virker som om pladen nogle steder er mættet med noget anden, og derfor
ikke modtager olie.(?)..

Jeg har efter råd fra producenterne og køkkenfirma prøvet følgende:
*Slibning med excentersliber, herefter afvask, tørre 24 timer, herefter olie
efter forskrifter
*Slibning med rystepudser, herefter afvask, tørre 24 timer, herefter olie
efter forskrifter.
*Afvask med stærk sulfo (hedder det affedtning?), herefter tørre 24 timer,
herefter olie efter forskrifter

Jeg har prøvet forskellige olier. Både triptrap, den originale til bordplade
og en fra jemogfix. Alle er påført minutiøst efter oliens forskrifter inkl
overholdelse af tider...

Er der nogen der kan guide mig til hvordan de optimale forberedelser er?

På forhånd tak

/CJ

Fra : AlRo

Dato : 05-04-10 09:40

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskrifter inkl overholdelse af tider...
>

> Er der nogen der kan guide mig til hvordan de optimale forberedelser er?

Jeg kikker lige med, har samme "problem" dog med en kirsebær bordplade
har prøvet affedning med brun sæbe derefter
skrabet den gamle olie af med en malingsskraber, derefter grundrens,
slibning med
multisliber 80-150-300, tørring og til sidst lindolie,
men med "tørre" og matte områder til følge, selv efter 2-3 gange olie.

Mvh Allan

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 10-04-10 19:51

"AlRo" <golfine(Fjern)@gmail.com> wrote in message

> Jeg kikker lige med, har samme "problem" dog med en kirsebær bordplade

Kig du bare med. Det ligner dog ikke at det er her der kommer svar.
Hvis du finder svar andetsteds, så må du gerne smide mig en mail.

/CJ