sommerdæk 18"
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 04-04-10 20:51

hej ng,

Hvad skal jeg gå efter af dæk i 235/45-18 loadindex 90+ hastighed H+?

Jeg ser at ADAC er gået op i 17", planen er at gå efter den som rettesnor.
Er der nogen der har bedre planer?

Jeg har een der kan montere for mig, jeg kan se at Morten Fruergaard
næsten matcher daekonline og reifenversand - er der andre gode steder at
checke priser inden køb?

vh, Erik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-04-10 08:54

> [...]
>
> Jeg har een der kan montere for mig, jeg kan se at Morten Fruergaard
> næsten matcher daekonline og reifenversand - er der andre gode steder at

Næsten den størrelse du går efter er testet.
http://www.testberichte.de/a/reifen/magazin/auto-zeitung-7-2010/203665.html
Ellers kig videre på testberichte.de , det er en god oversigt, man kan måske
ikke se den originale test, men uddrag og karakter er som regel nok.

Mvh Niels

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-04-10 15:21

Hej

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har een der kan montere for mig, jeg kan se at Morten Fruergaard
> næsten matcher daekonline og reifenversand - er der andre gode steder at
> checke priser inden køb?

Du kan muligvis spare noget, ved at handle hos www.camskill.co.uk - afhængig
af hvilken model du går efter.

Du kan for eks. på Pirelli P Zero Rosso til 1080 kr. Forsendelse for 4 dæk
er 25£.

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m61b0s322p50240

Mvh
Hans

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-04-10 21:24

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in

> Du kan muligvis spare noget, ved at handle hos www.camskill.co.uk -
> afhængig af hvilken model du går efter.

Jeg kan se at den du linker til er 235/40 hvor jeg i dag har 235/45. Jeg
noterer mig at der er ca. 300kr i forskel på mellem 40 og 45. Original
monteringen er 205/55-16 (Alfa 159 SW).

Er der noget (ud over en måske lidt laver dækside => bedre komfort?) der
taler for at gå efter 45 igen? Så vidt jeg lige kan se er begge lovlige?

> Du kan for eks. på Pirelli P Zero Rosso til 1080 kr. Forsendelse for 4
> dæk er 25£.
> http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m61b0s322p50240

Tak for tippet, men det gør Morten F faktisk bedre på 4x4butikken.dk - 1100
stk inkl. forsendelse. Og så er (var?) han jo lokal i gruppen

--
vh, Erik BH