css fejler i det øjeblik jeg går til side ~
Fra : Steen Nielsen

Dato : 04-04-10 10:42

Hej

Er nybegynder og er igang med at prøve at lave en internetside.

http://users.telenor.dk/~dsl615432/

Mit problem består i det stylesheet (Css) jeg har lavet. Min
kæreste har ingen problemer, men stylesheet køres ikke hos mig i
det øjeblik jeg trykker på links. Vi bruger begge IE8 hvorfor det
virker lidt mærkeligt.

Har læst et eller andet om at det kan være pga floating object
hvorfor jeg tilføjede <div id="clear"></div>. Men det hjalp ikke.

Håber der er nogen der vil hjælpe en nybegynder

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-04-10 12:20

Steen Nielsen:
> [...]
> hvorfor jeg tilføjede <div id="clear"></div>. Men det hjalp ikke.
>
> Håber der er nogen der vil hjælpe en nybegynder

Prøv at forklare hvad du mener med "fejler".
Dvs. hvad sker der som ikke skulle ske, eller hvad forventede du der
skulle ske, som ikke sker.

Der er ikke nogen doctype i dokumentet. Uden den gætter browseren på
hvad den tror du mener, i stedet for at have noget helt konkret at
holde sig til. Doctypen er defineringen af det sprog din kilde kode er
skrevet i.
Den skal stå på første linie, og se f.eks. sådan ud :
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
og den må gerne stå på een linie.

Og der er 18 andre valideringsfejl, som måske kan ændre sig, når
doctypen kommer på.
Men brug validatorerne
http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Når der ikke er flere fejl, kan du begynde at undre dig over at tingene
ikke fungerer, som du have regnet med.

Birger

http://bbsorensen.dk