Toyo sommerdæk - erfaringer
Fra : sailor

Dato : 03-04-10 19:07

Jeg har fået et godt tilbud på 17" Toyo sommerdæk. Er de ok, eller skal man
holde fingerene væk?

Toyo´s vinterdæk har jeg været meget godt tilfreds med.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-04-10 13:28

"sailor" <ingen@nordit.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået et godt tilbud på 17" Toyo sommerdæk. Er de ok, eller skal
> man holde fingerene væk?
>
> Toyo´s vinterdæk har jeg været meget godt tilfreds med.

Toyo er normalt ikke topkvalitet, de er måske middelgode.
Nu oplyser du ikke hvad præcis det er for toyo dæk, men slå dem op på
daekonline.dk og der er links til forksellige testresultater. Tyretest
springer jeg altid over, da det er private brugeres meninger, vælg autobild,
adac, automotor sport eller anden tysk seriøs tester og se hvad de siger.

Mvh Niels

Fra : Steffen

Dato : 04-04-10 18:08

sailor <ingen@nordit.dk> wrote:

> Jeg har fået et godt tilbud på 17" Toyo sommerdæk. Er de ok, eller skal man
> holde fingerene væk?
>
> Toyo´s vinterdæk har jeg været meget godt tilfreds med.

Du må da ikke være rigtig klog, de hedder jo ikke GoodYear eller
Michelin.
Derfor vil de gøre din bil til en veritabel dødsfælde for dig selv og
alle i nærheden af bilen, det svarer til at du kører med en promille på
mindst 1,8 så du burde have frakendt dit kørekort bare for at overveje
muligheden.

Prøv selv at kikke tilbage i tidligere indlæg.

mvh
steffen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-04-10 18:26

On Sun, 4 Apr 2010 19:07:31 +0200, steffSLET@DETTEpost6.tele.dk
(Steffen) wrote:

> [...]
>muligheden.
>
>Prøv selv at kikke tilbage i tidligere indlæg.

Hmm...........gad vide om jeg så har kørt spritkørsel på mine Kleber
vinterdæk i 175/65 R 14 de sidste 4 sæsoner eller 60000 km?
Godt nok noget af en brandert! ) (en bagskid fra '68 rinder i
erindringen)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-04-10 18:59

On Sun, 04 Apr 2010 19:25:53 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>vinterdæk i 175/65 R 14 de sidste 4 sæsoner eller 60000 km?
>Godt nok noget af en brandert! ) (en bagskid fra '68 rinder i

Hvis du tror at sådan en fransk promille er noget særligt, så skulle
du prøve en omgang finsk Nokian med det hele. .o))

Men jeg har da naturligvis følt mig udenfor det meste af tiden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-04-10 19:10

On Sun, 04 Apr 2010 19:59:20 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Hvis du tror at sådan en fransk promille er noget særligt, så skulle
>du prøve en omgang finsk Nokian med det hele. .o))
>
>Men jeg har da naturligvis følt mig udenfor det meste af tiden.

Du er udenfor indtil jeg kan stoppe hurtigere end dine Nokian, så
kigger du ind, var det sådan, jeg skulle forstå den )

Fra : KASO

Dato : 05-04-10 09:34

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> muligheden.
>
> Prøv selv at kikke tilbage i tidligere indlæg.

Som jeg erindrer tidligere indlæg, er der kun blevet advaret mod decideret
ringe dæk. Der er mange gode dækfabrikater og -modeller, men også mange
ringe. Eftersom bilens eneste kontakt med vejen er dækkene, er det vel fair
nok, når der advares mod de ringe dæk - det er for alles bedste eftersom en
bil, der har sluppet sit tag i vejen er farlig såvel for dem inde i bilen
som dem udenfor.

Dertil kommer så, at billige dæk har en tendens til at blive dyre i længden.
Et familiemedlem ville spare lidt penge og købte discountdæk i T-Hansen - de
var også billige - de 15-20.000km de holdt, men så skulle der ofres penge på
nye dæk og montering igen. Et sæt kvalitetsdæk havde holdt 3 gange så langt,
med bedre vejgreb (og måske endda med mindre støj og/eller
brændstofforbrug).

Jeg kender ikke Toyos dæk - så jeg vil ikke udtale mig om, hvilken kategori
de lander i.

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 19:41

Fra : sailor

Dato : 04-04-10 19:41

"/> Er de varme eller er hvad?
> Det er svært at gæte sig til hvad du synes et godt tilbud er .

Spørgsmålet gik ikke på tilbuddet, derfor heller ingen pris.

Erfaringer mht. køreegenskaber, holdbarhed m.v.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 04-04-10 20:30

Hej

> Spørgsmålet gik ikke på tilbuddet, derfor heller ingen pris.
>
> Erfaringer mht. køreegenskaber, holdbarhed m.v.

Jeg har ikke selv nogen erfaringer, men min dækpusher siger de er ganske ok,
men holdbarheden halter...

Mvh
Hans

Fra : TDN

Dato : 05-04-10 08:16

"sailor" <ingen@nordit.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har fået et godt tilbud på 17" Toyo sommerdæk. Er de ok, eller skal
> man holde fingerene væk?
>
> Toyo´s vinterdæk har jeg været meget godt tilfreds med.

FDM testede Toyo sommerdæk i 2008 af typen Toyo Proxes CF1 og de dumpede med
advarsel om at købe dem, det var pga. dårlige egenskaber på våd vej og ringe
slidstyrke samt megen dækstøj.

Hvorfor spare et par hundrede kr. og øge bremselængden m.v. på våd vej, køb
da nogle ordenligte dæk istedet, læs FDM's eller ADAC test, de kommer hvert
år, der er masser af muligheder hvis man tager fra middel karakter til bedst
i test. Køb ved www.daekonline.dk hvis der er ondt i pengepungen.

Mvh
Thomas