På salgslisten - så er det der
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-10 23:39

Som vi jo ser,stormer den tyske slager frem som aldrig før her i Danmark.
Horsaens har f.eks. udviklet sig til tysk slagers hjemby i Danmark og vi ser
også hvordan TV2-reklamer
tordner derudaf med HANSI HINTERSEERs nye cd.

Det betyder nu at den er fløjet direkte ind på en 22. plads på ugens
salgsliste. Det er meget voldsomt, i betragtning at af de danske
lokalradioer og DR kører slagerboycot. Det må jeg nok sige.
Der er selvfølgelig lidt vej til 1. pladsen, men at en cd som aldrig
bliver spillet p.g.a. boycot, kan komme ind på en 22. plads på en
salgsliste. Det er utroligt.
På trods af at han er et verdensnavn er det kun Vestjylland der er
boycot-fri, når der tales om kommerciel radio.

Den officielle danske hitliste:
http://danishcharts.com/weekchart.asp?cat=a

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 00:31

Reklamen bringes altså også her i Kjøwenhavn, så der skal såmænd nok være
andre end jyder, der køber CD´en.
Jeg har da i øvrigt en CD med Hansi - men jeg tror nu ikke, jeg investerer i
den nye.

mvh Eva

--
mvh Eva Schmidt
meddelelsen news:4bb7c391$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 08:39

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> andre end jyder, der køber CD´en.
> Jeg har da i øvrigt en CD med Hansi - men jeg tror nu ikke, jeg investerer

Jojo, men i Vestjylland spilles han som sagt også i kommerciel lokalradio.
Det mener jeg afgjort ikke at den gør i resten af landet.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 08:44

meddelelsen news:4bb8420e$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jojo, men i Vestjylland spilles han som sagt også i kommerciel lokalradio.
> Det mener jeg afgjort ikke at den gør i resten af landet.

Aner det ikke - har ikke hørt radio i flere år.

Hvis jeg vil høre god musik, så sætter jeg en af mine egne CD´er på.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 09:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre end jyder, der køber CD´en.
> Jeg har da i øvrigt en CD med Hansi - men jeg tror nu ikke, jeg investerer

Du mener, at den fejltagelse begår man kun en gang

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 10:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener, at den fejltagelse begår man kun en gang

Så Allan, din slemme dreng.

Der er bare andre tyske sangere, jeg bedre kan lide end Hansi.

Og så køber jeg i øvrigt mest countrymusik 'SS*

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-04-10 11:39

> Så Allan, din slemme dreng.
>
> Der er bare andre tyske sangere, jeg bedre kan lide end Hansi.
>
> Og så køber jeg i øvrigt mest countrymusik 'SS*
>
> mvh Eva

Åh ja...selvom jeg ikke er den store countryfan, så er det da milevidt bedre
end tysk schlager og ja der er trods alt en del tyskere, som har et større
talent end Hansi Hinterhüler

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 12:10

> Åh ja...

Jaja jaja

> selvom jeg ikke er den store countryfan, så er det da milevidt bedre end
> tysk schlager og ja der er trods alt en del tyskere, som har et større
> talent end Hansi Hinterhüler

Jeg læste nu ikke lige, at Eva skrev noget om, at hun syntes at country var
bedre end tysk slager. Bare hun købte mest country.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 12:21

meddelelsen news:4bb87393$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg læste nu ikke lige, at Eva skrev noget om, at hun syntes at country
> var bedre end tysk slager. Bare hun købte mest country.

Jeg har skam ganske mange CD´er med tysk slagermusik.

Det mest med forskellige kunstnere og grupper, men da også nogle med enkelte
solister.

Jeg kan nævne: Roy Black, Ulli Martin, Rex Gildo, Freddy Breck, Mireille
Mathieu, Tom Astor, Jürgen Marcus og Albin Berger.

Jeg ved ikke, hvor mange der siger dig noget Åge - nogle af dem er jo af
gode grunde forhindret i at optræde mere.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 12:27

> [...]
>
> Jeg ved ikke, hvor mange der siger dig noget Åge - nogle af dem er jo af
> gode grunde forhindret i at optræde mere.

Jeg ved ikke lige hvem Ulli Martin og Albin Berger er. Men resten er da
meget kendte og udmærkede navne.
Men det er nu nok mest de nye slagernavne jeg gør i. Det er jo dem man ser i
de store tv-show

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 12:38

meddelelsen news:4bb87787$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det er nu nok mest de nye slagernavne jeg gør i. Det er jo dem man ser
> i de store tv-show

Testede lige de to navne. Det er da musik af høj kvalitet. Jeg kendte dem
bare ikke

Ulli Martin
http://www.youtube.com/watch?v=QGEanlTD5E4&feature=related

Albin Berger
http://www.youtube.com/watch?v=hq8OaRc_GCs

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 08:00

meddelelse news:4bb7c391$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> På trods af at han er et verdensnavn er det kun Vestjylland der er
> boycot-fri, når der tales om kommerciel radio.

Hej Åge

Nu ved jeg ikke, om jeg går hen og investerer i den.... Men jeg kunne da til
min store glæde konstatere, at den er nået frem til butikker her oppe,
hvilket altså er ikke så lidt af en bedrift, som mange af dem, som her i
gruppen betragtes som store navne, ikke har kunnet formå...

Men at tale om Boycot, det er nok lige at overdrive.... At Tysk musik er
populært i Vestjylland, er der vel ikke noget underligt i, samt at
radiostationerne der, spiller mere Tysk musik, end andre steder i DK... Det
er jo også der, der er flest Tyskere... Hvilket vel næppe kan undre nogen,
siden de nu kommer for at boltre sig i Vesterhavet... Noget de mægtigt gerne
vil, men bare ikke er særligt gode til.

M.V.H....Benny..