Hvad er det egentligt?
Fra : Modesty

Dato : 04-08-01 20:16

Jeg har et par gange hørt kritik af herbalife, men har ikke fundet
noget på hvad det er for et produkt. En norsk url der blev reklameret
for sælger tilsyneladende produktet, men der stod ikke noget, der
kunne bruges til noget, bare at det ikke er i handelen, hvilket vækker
min skepsis umiddelbart.
Hvad er det egentligt?

Venlig hilsen
Maria
--
"Vi ligger alle i rendestenen, men nogle af os ser op mod stjernerne."
Oscar Wilde

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 04-08-01 22:52

herbalife er et firma der laver mange forskellige produkter.
blandt andet kosttilskud. der kan bruges til at regulere sin vægt både i
positiv og "megativ" retning.

det bliver ikke solgt i butikker. hvilket ikke er ensbetydende med at det
ikke er i handelen .
det er præcist på samme måde som topperware .... og mange andre ting...

kik evt på www.herbalife.com

Fra : Eva Paaske

Dato : 05-08-01 00:23

Hej
Hvis du eller andre er interesseret så send en mail til mig på
eva@a-better-health.dk
så vil jeg prøve at give en forklaring.
Hilsen
Eva

Modesty <Notme@onthe.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3thomtspa4cor6u5o981453onr1ruk7n4n@4ax.com...

Fra : Anja

Dato : 05-08-01 06:41

"Eva Paaske" <epa@vip.cybercity.dk>
> Hvis du eller andre er interesseret så send en mail til mig
<snip>
> så vil jeg prøve at give en forklaring.
> Hilsen
> Eva

Hvorfor kan du ikke skrive det her?

--
mvh Anja

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-08-01 07:01

"Anja" <ash@trustme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan du ikke skrive det her?

Fordi det vil blive opfattet som reklame, og det ikke er tilladt at
reklamere i nyhedsgruppen. Prøv evt. at søge på Herbalife i Google eller
Dejanews (tror jeg, at den hedder).

Venligst

Henriette Døssing

Fra : Anja

Dato : 05-08-01 10:13

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> wrote

> Fordi det vil blive opfattet som reklame, og det ikke er tilladt at
> reklamere i nyhedsgruppen.

Jeg er ret overbevist om, at hvis der er blevet spurgt om oplysninger, så er
det ikke reklame hvis man fortæller i hovedtræk hvad produktet indeholder.
Det virker måske snarere en lille smule suspekt?

--
mvh Anja

Fra : Modesty

Dato : 05-08-01 10:37

On Sun, 5 Aug 2001 11:13:09 +0200, "Anja" <ash@trustme.dk> wrote:

> [...]
>det ikke reklame hvis man fortæller i hovedtræk hvad produktet indeholder.
>Det virker måske snarere en lille smule suspekt?

Nemlig.
Men iøvrigt tog jeg mig et surf på diverse link og blev ikke så meget
klogere på facts. Til gengæld overraskede det mig at se den næsten
sekterisk religiøse måde det er bygget op på. Hold da helt ferie, der
er jo meget. Er der mon nogen her i nyhedsgruppen, der har prøvet det?
Det ser jo umiddelbart dyrt ud.
Venlig hilsen
Maria

--
http://www.stopcopydan.dk/

Fra : Modesty

Dato : 05-08-01 10:29

On Sun, 5 Aug 2001 08:01:09 +0200, Fischer & Døssing
<peter@fischer.ms> wrote:

> [...]
>
>Fordi det vil blive opfattet som reklame, og det ikke er tilladt at
>reklamere i nyhedsgruppen. Prøv evt. at søge på Herbalife i Google eller

Jeg tror det kommer meget an på udformningen af indholdet. Der er ikke
noget problem i at diskutere eller omtale et produkt på en saglig
måde. Det der nogle gange går hen og bliver problematisk er når
produkter bare bliver glorificeret uhæmmet, uden noget oplysende
element iøvrigt.
Det er fx ikke nok at sige at man har tabt sig 50 kg ved at spise
spegepølse, eller at folk skal prøve spegepølse, fordi det virker.
Obs lige at det ikke er min hensigt at reklamere for et produkt
her....
Det der gør det interessant er en snak om hvad det er produktet
indeholder, hvad der er baggrunden for at det virker, og i hvilken
context produktet bruges.
Med mit eksempel fra før, den famøse spegepølse, vil jeg da sagtens
kunne lave en kur, der virker. Det kan godt være at de 99½ % kommer
til at bestå af grøntsager, frugt og proteinholdige vegetabilske
produkter, kød og fiskeprodukter og ½ times motion om dagen, og kun ½
% af den er spegepølse. Jeg vil stadigt kunne hævde at jeg har lavet
en kur på spegepølse, der bevirker at folk taber sig. Det vil bare
være en sandhed med modifikationer
Men nej, det er min holdning at vi netop godt kan diskutere produkter
og slankemetoder her i nyhedsgruppen og få stillet svar på spørgsmål.
Venlig hilsen
Maria
--
http://www.stopcopydan.dk/

Fra : Webwoman

Dato : 05-08-01 15:15

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse

> Fordi det vil blive opfattet som reklame, og det ikke er tilladt at
> reklamere i nyhedsgruppen. Prøv evt. at søge på Herbalife i Google eller
> Dejanews (tror jeg, at den hedder).

Objektiv information er ikke reklame.

Kun subjektiv information (herunder lovprisninger og information, der ikke
kan dokumenteres) må betragtes som reklame i denne sammenhæng. Så kom du
bare med objektive informationer om produktet.

Jeg vil eksempelvis gerne høre, hvad det indeholder, hvordan det virker og
HVORFOR det i givet fald virker.

Jeg vil meget gerne høre, om det er godkendt som kosttilskud eller som
slankeprodukt?

For at blive godkendt som slankeprodukt skal virkningen dokumenteres og
anerkendes af de danske sundhedsmyndigheder. Er det tilfældet? Eller er det
kun godkendt som et kosttilskud uden dokumenteret virkning for slankende
effekt?

Mvh. Lisbeth

Fra : tony

Dato : 05-08-01 08:43

herballife er et bla. et kosttilskud, som koster en del mere end "alm."
varer, da det bliver solgt i et pyramideselskab

hygge

Tony

Fra : Tjinca

Dato : 06-08-01 08:43

Hmmm! kosttilskud eller slankeprodukt det fandt jeg nu aldrig ud af, og en
ganske underlig måde at hverve nye medlemmer/forhandlere på har de også.

Jeg gik sidste vinter ude ved Kultovet i København, og blev pludselig
stoppet op af en dame der sagde de var igang med en undersøgelse omkring
danskernes vægt og sundhed, og spurgte om hun måtte stille mig nogle
spørgsmål . Nå ja! tænkte jeg kunne se et par Gallup folk der gik rundt der,
og tænkte at det kunne der vel ikke ske noget med, desuden havde hun flere
spørgeskemaer. Hun stillede spørgsmålende og krydsede af. På et tidspunkt
spurgte hun om jeg følte, at jeg havde problemer med vægten. Jeg sagde at
det havde jeg ikke, men hvem ville ikke ønske at smide de ekstra par kilo.
Så var hun hurtig ude. Jeg fik straks hendes kort og en invitation til en
demostration af deres "Slankende" produkt på et af de "bedre" hoteller inde
i byen.

På intet tidspunkt fortalte hun hvad det var for et produkt, andet end at
det var sundt og havde en slankende effekt. Nå men jeg gik videre, og på et
tidspunkt gik det op for mig at det kunne være Herbalife. Jeg undlod at møde
op på hotellet, det havde jeg alligevel ingen intetioner om, sådan som hun
pressede på.

Få dage efter ringede hun til mig (dum som jeg var fik jeg givet hende mit
nr.) Hun ville vide hvorfor jeg ikke var dukket op! Vi snakkede godt og vel
1/2 time, her fik jeg historien om hvor meget slankere og bedre hendes mand
havde fået det osv. Da jeg spurgte om det var Herbalife, måtte hun jo gå til
bekendelse. Jeg prøvede at være flink mod hende, og sagde at jeg synes det
var for dyrt. Så ændrede hun fuldstændig attitude og blev irriteret på mig,
og snerrede om jeg virkelig mente at det min sundhed ikke var pengende værd.
Så vente hun igen uden at jeg svarede hende, og i en anden tone kom hun ind
på, at hvis jeg var interesseret, så kunne det godt lade sig gøre at blive
forhandler til produktet, og dermed tjene penge.

Jeg gjorde det klart for hende, at jeg hverken var interesseret i at købe
eller forhandle produktet. "Men du jo sagde du havde et problem med vægten"
vrissede hun. Så blev jeg gal. Jeg havde på intet tidspunkt sagt at jeg
havde problemer med vægten, bare at det kunne være dejligt at smide de
sidste kg. som en sidebemærkning. Jeg er 162 høj og vejer 59 kg. desuden er
det lykkes mig at ryge fra 85 til de 59 kg. ved ændret kostvaner og motion,
så det er sgu nok ikke et større problem at klare resten selv. Nå men hun
begyndte så på at det slet ikke var et slanke produkt, men et
kosttilskud...!

Well, til sidst opgav hun vist at overtale mig. Og sluttede samtalen af med
at hvis jeg ombestemte mig kunne jeg jo ringe til hende, og hvis nogle af
mine veninder var interesseret i at leve sundere og tabe sig, så kunne jeg
give dem hendes nr. ...!

Jeg kan kun sige, hold jer langt væk fra dem. De er "a pain in the ass" og
er ikke til at slippe af med.

Fra : Mich@el

Dato : 06-08-01 12:07

Hej

Modesty wrote:

> [...]
> for sælger tilsyneladende produktet, men der stod ikke noget, der
> kunne bruges til noget, bare at det ikke er i handelen, hvilket vækker

Endnu et produkt som er beregnet til at hjælpe overvægtige af med deres
penge.

Det er utroligt hvad overvægtige er villige til at betale for at tabe sig.
Men det var selvfølgelig nemt hvis man bare kunne betale sig fra det, men
den går ikke.

Herbalife er INTET værd, hvis du vil tabe dig, kommer du ikke uden om at
ændre kostvaner og motionsvaner. SÅDAN !!!!!

Du skal til at se på varedeklariationer, Bla. kalorieindhold og
fedtindhold - Du skal dele din daglige kost op i en 5 - 6 måltider, derved
undgår du sultfornemmelse - Og du skal begynde at dyrke motion, HVER DAG
!!!!!.

Der findes dog nogle lægemidler som kan støtte dig i vægttabet, men alfa
og omega er at du SKAL ændre kost & motionsvaner. !!!

Mvh.

Mick.

Som har tabt 16 kg på 3 Mdr. ved at følge ovenstående råd. Og som stadig
mangler nogle kg.