Skift af fliser
Fra : Kawa Rider

Dato : 03-04-10 13:17

Skal skifte vores stenbelægning ud. Når jeg har fjernet de gamle fliser, er
det så nok bare at rette laget af igen og så ligge de nye sten. Eller bør
man grave ned og undersøge, hvordan belægningen er "funderet".

Fra : Max

Dato : 03-04-10 14:31

Hej

> [...]
> fliser, er det så nok bare at rette laget af igen og så ligge de nye
> sten. Eller bør man grave ned og undersøge, hvordan belægningen er

Det kommer vel an på hvordan de gamle ligger.

Max

Fra : Carsten

Dato : 05-04-10 17:49

"Kawa Rider" <Spam@Spam.com> wrote in message
> Skal skifte vores stenbelægning ud. Når jeg har fjernet de gamle fliser,
> er det så nok bare at rette laget af igen og så ligge de nye sten. Eller
> bør man grave ned og undersøge, hvordan belægningen er "funderet".

hvis de efter denne vinter ligger helt og aldeles pænt "fladt" så er
funderingen sikkert som den skal være. Hvis de - som mine - hopper og
danser, så er funderingen nok som den nu engang var i start 70'erne = 5-10
cm sand ovenpå den bare jord.

Carsten

Fra : Stenpusheren

Dato : 05-04-10 11:46

On 3 Apr., 14:17, "Kawa Rider" <S...@Spam.com> wrote:
> Skal skifte vores stenbelægning ud. Når jeg har fjernet de gamle fliser, er
> det så nok bare at rette laget af igen og så ligge de nye sten. Eller bør
> man grave ned og undersøge, hvordan belægningen er "funderet".

Jeg er enig, at hvis de ligge pænt efter denne vinter, så er
grundlaget i orden, og så burde det være nok med lidt ekstra sand til
at trække af i, og så bare på med de nye sten.

Fra : Mogens

Dato : 05-04-10 21:50

Stenpusheren wrote:

> Jeg er enig, at hvis de ligge pænt efter denne vinter, så er
> grundlaget i orden, og så burde det være nok med lidt ekstra sand til
> at trække af i, og så bare på med de nye sten.
Delvist enig. Der hvor der har lagt meget sne hele vinteren har frosten
stort set ikke været i jorden, men har fliserne været fritlagte i de
lange frostperioder er sagen som beskrevet.

Faktisk tror mange at frosten denne vinter gik dybt i jorden, men det er
en misforståelse idet sneen faktisk isolerede jorden ganske godt mod
frosten.

Fra : Max

Dato : 05-04-10 22:04

Hej Mogens

> Faktisk tror mange at frosten denne vinter gik dybt i jorden, men det
> er en misforståelse idet sneen faktisk isolerede jorden ganske godt
> mod frosten.

Det skal du ikke fortælle her ovre i midtjylland, vi fik meget sne og
frosten gik alligevel i jorden. Snakkede med en nevø idag, og deres
vandrør er faktisk stadigvæk frosne. Selv om vi havde meget sne,
ja så skal man også tænke på at vi havde 3 måneder med frost.

Max