Taxiloven
Fra : Jubii

Dato : 03-04-10 05:59

I taxiloven står der:
"§ 13. Kommunalbestyrelsen kan i taxibevillingen fastsætte vilkår om

1) udnyttelse af denne i et nærmere bestemt omfang,

2) udnyttelse af denne inden for nærmere fastsatte perioder af året,

3) fortrinsvis betjening af nærmere bestemte geografiske områder,

4) benyttelse af motorkøretøjer over en vis størrelse (storvogne) eller
med særlig indretning (handicapindrettede vogne m.v.) og

5) afgivelse af indberetninger til statistisk brug eller som led i
kontrolforanstaltninger.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan i et kørselsreglement fastsætte
yderligere bestemmelser vedrørende taxiers indretning, udstyr og
benyttelse."

Hvis den regel er indført, vil 5) indebære en slags log over tagne ture
indehaveren af bevillingen har foretaget og kan man få en kopi af
loggens indehold for en bestemt tur (dato/tid/fraadr-tiladr)?

Fra : Nicolai Barfod

Dato : 03-04-10 10:38

Jubii wrote:
> [...]
> indehaveren af bevillingen har foretaget og kan man få en kopi af
> loggens indehold for en bestemt tur (dato/tid/fraadr-tiladr)?

Nej, myndighederne får kun indberetninger om de forhold, som de skal
kende for at kunne udøve deres tilsyn med og regulering af de lokale
taxiforhold.

Det drejer sig om oplysninger så som hvor mange timer vognene kører
dagligt, hvor mange km med og uden kunder og hvor stor den daglige
omsætning er. Altså data, som myndighederne skal bruge ved den årlige
regulering af takster og bevillingsantal.

mvh Nicolai

Fra : Jubii

Dato : 06-04-10 16:55

"Nicolai Barfod" <nicolai@post.FJERNtele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> omsætning er. Altså data, som myndighederne skal bruge ved den årlige
> regulering af takster og bevillingsantal.

Mange tak for info.
Jeg forsøgte at finde vidner der sad i en taxi involveret i et
færdselsuheld.
Chafføren vil jo nok ikke medvirke tyder alt på.
Kan han blive dømt til at medvirke?

Fra : Per

Dato : 06-04-10 19:30

Jubii wrote:
> [...]
> færdselsuheld.
> Chafføren vil jo nok ikke medvirke tyder alt på.

Hvis anklageren mener, at han skal vidne - ja så kan han godt blive pålagt
dette med mindre vidnefritagelsesgrundene.

http://www.themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Retsplejelovens_kapitel_18.html

§171

mvh. Per

Fra : Jubii

Dato : 06-04-10 20:32

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis anklageren mener, at han skal vidne - ja så kan han godt blive
> pålagt dette med mindre vidnefritagelsesgrundene.

> [...]

Vidnerne er 2 hvidkitlede kvinder og ikke nogen indblandet personligt
med chafføren.(Han skulle køre dem til lufthavnen, sagde han)
De så nok ikke selve uheldet, men så nysgerrigt på skaderne og de
indblandede personer.

Det kunne være sjovt at spørge ham,i retten, hvordan han kørte væk fra
uheldsstedet da vejen frem var spærret og alle andre "flugtveje" var
imod ensretning eller på fortov.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 03-04-10 20:32

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> indehaveren af bevillingen har foretaget og kan man få en kopi af loggens
> indehold for en bestemt tur (dato/tid/fraadr-tiladr)?

Mon ikke de mener en trafikbog...

Se eksempel her... : http://www.cat-taxi.dk/images/vejltb/slut.jpg

/Finn

Fra : Jubii

Dato : 06-04-10 16:56

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

> Mon ikke de mener en trafikbog...
>
> Se eksempel her... : http://www.cat-taxi.dk/images/vejltb/slut.jpg
>
> /Finn

Tak for info, det er jo nok den Nicolei skriver om.