Jeg tror jeg har lagt blomster-løgene fork~
Fra : Jan .

Dato : 02-04-10 11:39

Jeg har i dag lagt en masse blomsterløg i jorden, bl.a. en del
gladiolus, desværre "med hovedet under armen". Jeg tror desværre jeg
har lagt løgene forkert, med "toppen" nedad :-/

Vil de blomstre alligevel, bare senere?

Fra : O.L

Dato : 02-04-10 19:44

Ja

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-04-10 20:12

On Fri, 2 Apr 2010 10:39:02 -0700 (PDT), "Jan ." <janelne@gmail.com>
wrote:

>Jeg har i dag lagt en masse blomsterløg i jorden, bl.a. en del
>gladiolus, desværre "med hovedet under armen". Jeg tror desværre jeg
>har lagt løgene forkert, med "toppen" nedad :-/

Jeg mindes det år, hvor den svenske hønseavl slog fuldstændig fejl.
Tilkaldte norske eksperter nåede frem til den konklusion, efter flere
måneders undersøgelser, at æggene simpelthen var sat for dybt.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 03-04-10 08:05

Kurt Hansen wrote:

> Jeg mindes det år, hvor den svenske hønseavl slog fuldstændig fejl.
> Tilkaldte norske eksperter nåede frem til den konklusion, efter flere
> måneders undersøgelser, at æggene simpelthen var sat for dybt.

Du kom en dag for sent med den historie

/Lars

Fra : Mogens

Dato : 03-04-10 07:21

Jan . wrote:
> Jeg har i dag lagt en masse blomsterløg i jorden, bl.a. en del
> gladiolus, desværre "med hovedet under armen". Jeg tror desværre jeg
> har lagt løgene forkert, med "toppen" nedad :-/
>
> Vil de blomstre alligevel, bare senere?

Er du ikke kommet til at glemme at rive en dag ud af kalenderen? Du
skrev dit indlæg 2. april.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 03-04-10 08:13

Jan . wrote:
> Jeg har i dag lagt en masse blomsterløg i jorden, bl.a. en del
> gladiolus, desværre "med hovedet under armen". Jeg tror desværre jeg
> har lagt løgene forkert, med "toppen" nedad :-/
>
> Vil de blomstre alligevel, bare senere?

Ja - i Kina!

Spøg til side. Skuddene skal nok finde vej til overfladen i rette tid.
Løgene kan jo også blive vendt rundt ude i naturen ved jordskred, f.eks
stubben af et træ der vælter eller ført med af strømmen fra en
oversvømmelse. Det er tyngdekraften der styrer retningen.

Du kan jo gå ud og prøve om du kan finde nogle af løgene igen hvor du
satte dem og vende dem rigtigt denne gang.

/Lars