Finde nedgravet olietank?
Fra : TGJ

Dato : 02-04-10 09:09

Hvordan kan jeg finde en nedgravet olietank, når den person som skulle kunne
huske det, er blevet dement?

Kommunen mener at der er en som er nedgravet, men har ikke nogen tegninger
eller lign.

Personen har heller ikke noget skrevet ned.

Er det i gang med skovl / rendegraver og efter " søg og du skal finde" ?

/Thomas

Fra : Fynbo

Dato : 02-04-10 09:42

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Personen har heller ikke noget skrevet ned.
>
> Er det i gang med skovl / rendegraver og efter " søg og du skal finde" ?

Du må da kunne finde en påfyldningsstuds et eller andet sted men mindre den
er sløjfet for længe siden..

Fynbo

Fra : Hauge

Dato : 02-04-10 09:58

TGJ skrev:
> Er det i gang med skovl / rendegraver og efter " søg og du skal finde" ?

Der er jo typisk en metalstuds eller lign., i toppen af tanken, så der
er egentligt kun at få fat i en metaldetektor og se om du kan fange den
på den måde.
Studsen er der jo, selvom røret måske er fjernet, da der jo er 3-4
forskruninger i toppen af tanken, hhv. til luftindtag og påfyldning, så
du bør kunne finde den på den måde.

Ovenstående er selvfølgelig kun gældende hvis det er en glasfibertank,
er den af metal (ved ikke om der overhovedet har været metaltanke til
negravning), så er den jo endnu nemmere med en metaldetektor.

Sådan en detektor kan købes for 400 kr. og opad. Da det jo er store ting
du leder efter, så er en billig ganske fin nok.

Mvh Hauge

Fra : Elmand

Dato : 02-04-10 11:19

> [...]
>
> Sådan en detektor kan købes for 400 kr. og opad. Da det jo er store ting du
> leder efter, så er en billig ganske fin nok.

Jeg nedgravede en metaltank 2500 litter i 65 og sløjfede den i 91 efter
komunekrav,
da den nu var for gammel. Jeg gravede den op - skar den i stykker - kørte på
genbrug.
Den var faktisk som ny.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Hauge

Dato : 02-04-10 11:52

Hej
Elmand skrev:
> Jeg nedgravede en metaltank 2500 litter i 65

Tak for info, så lærte jeg også noget i dag

Mvh Hauge

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 02-04-10 14:37

Elmand skrev:

> [...]
> komunekrav,
> da den nu var for gammel. Jeg gravede den op - skar den i stykker - kørte på

Førhen var det lovligt at fylde en nedgravet tank med sand og så fjerne
alle studser over jorden.
Det er det nok næppe i dag.
Hvis tanken er "gemt" på denne måde, kan det være svært at finde den idag.
Den jeg i sin tid fyldte med sand, er der næppe nogen der kan finde
idag, da den blev brugt til dieselolie og ikke lå op af bygninger.
Samtidig var tankens overflade ca. 1 meter under jordoverfladen.
Hilsen Matthias