Vælge mellem CMAX 1.6 benzin og Mazda 5 1.~
Fra : Leif

Dato : 02-04-10 09:40

Er der nogle der vil dele erfaringer med disse to biler:

Begge er lavet over Mazda 3 bund og jeg er ikke
interesseret i en diesel.

Priserne er rimelige ens, nok 10kkr mere for en nyere Cmax

Fordele / ulemper med en Cmax 1.6 100 hk benzin
Denne er en 2008 med max 20kkm.
Er tilsyneladene en svag motor til denne vogn??

Fordele / ulemper med en Mazda 5 1.8 115 hk benzin
Denne er en 2006 med 34kkm.
Bruger vist en masse benzin ved alm. kørsel??

Kom gerne med egne / andre troværdiges erfaringer.

Mvh, Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-04-10 11:23

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogle der vil dele erfaringer med disse to biler:
>
> Begge er lavet over Mazda 3 bund og jeg er ikke
> interesseret i en diesel.
>
> Priserne er rimelige ens, nok 10kkr mere for en nyere Cmax

Det første man gør er at køre en tur i hver af dem, helst lige i
fortsættelse af hinanden.

SÅ kan du spørge, hvis det er nødvendigt :)

--
Per

Fra : KASO

Dato : 02-04-10 12:20

> [...]
> Denne er en 2006 med 34kkm.
> Bruger vist en masse benzin ved alm. kørsel??
>

> Kom gerne med egne / andre troværdiges erfaringer.

Mazda har et (berettiget) ry for at ruste meget hurtigt - jeg har set rust i
skærmkanterne på en 3 år gl. Mazda. Ford har heller ikke det bedste ry i
denne sammenhæng - så vælg en efterbehandlet bil.

Indretningen er ret forskellige i de to biler - i Mazda er der kun 2
brugbare sæder på 2. række - midtersædet er et decideret nødsæde. Til
gengæld er kabinen lidt "lækrere" og skydedørene er vældigt praktiske.
Umiddelbart ville jeg foretrække Mazda af de 2 - men det er rent subjektivt.

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-04-10 00:34

KASO skrev:

> Mazda har et (berettiget) ry for at ruste meget hurtigt - jeg har set
> rust i skærmkanterne på en 3 år gl. Mazda. Ford har heller ikke det
> bedste ry i denne sammenhæng - så vælg en efterbehandlet bil.

Nok er Mazda's ry for at ruste berettiget, men vi så ikke engang
antydning af rust i vores 4 år gamle 5'er. Den var så også
efterbehandlet i bunden, men jeg ville ikke umiddelbart være nervøs for
rust i en 5'er.

> [...]
> gengæld er kabinen lidt "lækrere" og skydedørene er vældigt praktiske.
> Umiddelbart ville jeg foretrække Mazda af de 2 - men det er rent

Mazda'ens bagsæder (2. række) er ganske enkelt perfekt hvis der kun skal
være 2 personer. I så fald er der oceaner af plads. Det tredje sæde er
en ren nødløsning.
Hvis kabinen i en 5'er er "lækrere" end i en C-Max, så ville jeg også
undvære Ford'en. Materialekvaliteten i 5'erens kabine var en af
årsagerne til at vi valgte andet mærke end Mazda efterfølgende...

Derudover er det svært at sige noget negativt om 5'eren. Kvalitet og
køreegenskaber er top. Benzinforbruget er lidt til den tunge side (11-12
km/l i en 2,0 benzin). Støjniveauet i en 5-gears er lidt anmassende ved
motorvejsfart, så find helst en 6-gears hvis der skal køres meget motorvej.

/Kent Glerup