Nyhed for Krutte
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 21:01

Ja, det måtte jo ske. Samtlige medlemmer af Rolling Stones har nu fået plads
på et og samme plejehjem.

Det er tilsyneladende en god ting, at man er kendt, når man skal have sådan
en særbehandling.

De giver afskedskoncert den 24. juni og så er det slut.

Det var vel egentlig også lige før de skulle have kaldt sig for "Rolling
Oldefar". Så bedre sent end aldrig

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-04-10 23:24

meddelelse news:4bb4fb87$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, det måtte jo ske. Samtlige medlemmer af Rolling Stones har nu fået
> plads på et og samme plejehjem.

Ja klart så kan de rocke videre der, ligesom andre normale vil gøre, når de
når den alder.
Godt Richard Ragnvald er så gammel som han er, hans publikum er en uddøende
race

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-04-10 23:56

Hej
Allan Krautwald wrote:
> [...]
> når den alder.
> Godt Richard Ragnvald er så gammel som han er, hans publikum er en uddøende

RS må godt "rocke" videre. RR må ikke?! Dælme ikke en logik jeg er i
stand til at følge.
Ikke udover at RR ikke er i din fold af musik du kan li, og derfor ikke
skal have lov til at have sine fans....
Gudfader man ikke er SÅ firkantet!

/Martin

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 00:24

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at følge.
> Ikke udover at RR ikke er i din fold af musik du kan li, og derfor ikke

Hvis du fulgte blot en anelse med i disse nyhedsgrupper, ville du forstå. Du
skyder helt forbi.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 07:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du fulgte blot en anelse med i disse nyhedsgrupper, ville du forstå.
> Du skyder helt forbi.

SOM KRUTTE SER VERDEN
Ja, kan du ikke forstå det, Martin?. Når Krutte-tiet siger det. Og alle
pensionister i Danmark Render til punk-koncerter ude i byen hele tiden. Og
så er de forøvrigt også narkomaner allesammen.
De er ikke til at holde hjemme på plejehjemmet. Alle danske pensionisters
største hadeobjekt er Richard Ragnvald.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 08:07

meddelelse news:4bb58e8f$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Alle danske pensionisters
> største hadeobjekt er Richard Ragnvald.
>
> Hilsen Åge

Ja jeg ved jo fra tidligere debatter, at du ikke kan fordrage ham

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 23:57

> hans publikum er en uddøende
> race

Er vist ikke de eneste der er ved at være uddøde.. Heldigvis da.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 00:23

> Er vist ikke de eneste der er ved at være uddøde.. Heldigvis da.
>
> /Hauge

Næeh såmænd

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 07:32

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Næeh såmænd

Og der kommer ikke nogen ny "Rolling Oldefar" (Rolling Stones). Den musik
tilhører en svunden tid, som Krutte klynger sig febrilsk til, mens han
lamslået ser til, på at slagermusikken
stormer aggressigt fremad på alle fronter, med helt nye og unge navne.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-04-10 07:53

On 02-04-2010 08:32, Åge Halldorsson wrote:

> han lamslået ser til, på at slagermusikken
> stormer aggressigt fremad på alle fronter, med helt nye og unge navne.

Ja, ligesom fastfood og færdigretter.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 08:09

meddelelse news:4bb58f72$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og der kommer ikke nogen ny "Rolling Oldefar" (Rolling Stones).

Næeh det gør der sikkert ikke, men til gengæld vælter det frem med masser af
nye og nyere rocknavne, så når den sidste schlagersanger er gået heden, vil
3-4 generationer af rockbands rocke videre

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 10:03

> Næeh det gør der sikkert ikke, men til gengæld vælter det frem med masser
> af nye og nyere rocknavne, så når den sidste schlagersanger er gået heden,
> vil 3-4 generationer af rockbands rocke videre

Jo, men ønskedrømmen har ikke sin gang på jord. I så fald skal dødeligheden
stige til extreme højder blandt slagersangere,
for der er lige det, at de mange nye slagersangere er betydeligt yngre, end
de såkaldt mange nye rocknavne.

Værsågod: (Lidt til at smadre ønskedrømmen med)
http://www.youtube.com/watch?v=4ozab3oJH0g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related´

http://www.youtube.com/watch?v=rSQLHoUuGaA

http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 10:07

meddelelsen news:4bb5b2bc$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Værsågod: (Lidt til at smadre ønskedrømmen med)
> [...]

Får vi ikke lige en håndfuld links, til lige så unge rock-sangere skråstreg
grupper? -
Nej vel. Det findes vist ikke. hehe

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-04-10 10:21

On 02-04-2010 11:07, Åge Halldorsson wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4bb5b2bc$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Det er jo udelukkende links til klip med børn. I den alder har de
hverken nået at lære at synge eller at spille på et instrument.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 11:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo udelukkende links til klip med børn. I den alder har de hverken
> nået at lære at synge eller at spille på et instrument.

Ja det er gyseligt...uha.
Men Åge har jo tidligere fortalt at hans preferencer er børn og
børnefilm...såsom Far til Fire, Pippi Langstrømpe, Lassie, Flipper, Skippy
og Det Lille Hus på Prærien...så hvad kan man vente

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 11:36

> [...]
> børnefilm...såsom Far til Fire, Pippi Langstrømpe, Lassie, Flipper, Skippy
> og Det Lille Hus på Prærien...så hvad kan man vente

Hihi. Er det korrekt hvis man fornemmer en vist desperation over at ingen
børn gider spille med i en rockgruppe - og at det derfor er umuligt at finde
klip med dem. hehe.

Det er langt fra umuligt med slagergrupper.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 12:38

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> børnefilm...såsom Far til Fire, Pippi Langstrømpe, Lassie, Flipper, Skippy
> og Det Lille Hus på Prærien...så hvad kan man vente

Tja, på lige fod med Millioner af andre mennesker i verden...

Har du somme tider tænkt på, hvor mange mennesker du latterliggør
for at retfærdiggøre, lige netop din egen smag.... ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, på lige fod med Millioner af andre mennesker i verden...
>
> Har du somme tider tænkt på, hvor mange mennesker du latterliggør
> for at retfærdiggøre, lige netop din egen smag.... ?????

Du skyder forbi igen...en disciplin du er en sand mester i. Jeg latterliggør
ingen mennesker....de nævnte ting er absolut fin underholdning for
mindreårige børn og jeg har set meget af det sammen med min søn med stor
fornøjelse, da han var mindreårig.
Problemet opstår sgu da først når en mand på over 50 år fremhæver det som
det ypperste underholdning

Og så lige engang til for Prins Knud og andre på samme niveau. Jeg har
aldrig latterliggjort Åges musiksmag, jeg har kun givet ham igen efter samme
mønt, som han har præsteret overfor de musikgenrer han ikke bryder sig
om....du ved...næseringslarm og hvad han ellers kalder det for.

Men Åge er en elskelig provokatør, som giver og tager af et godt hjerte og
han hygger sig med disse debatter. Og som måske den eneste der blander sig i
hans mange udgydelser, har jeg faktisk mødt manden og han er såmænd en helt
flink fyr
Og noget af de musik vi hørte sammen på hans radio kunne vi faktisk begge
holde ud.
Men det kan du sikkert ikke fatte i dit begrænsede univers

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 13:10

> [...]
> min søn med stor fornøjelse, da han var mindreårig.
> Problemet opstår sgu da først når en mand på over 50 år fremhæver det som

Det var dog den mest besynderlige og mærkværdig holdning overfor børn, at
det kun skulle være voksne som kan lave "ypperlig underholdning" og at børn
derfor er for dumme og ikke har evner til at kunne lave "den ypperste
underholdning". Børne-slagersangere og grupper spillerda tit musik på et
særdeles højere niveau end nogle af deres voksne kolleger. Men det kan da
sagtens være
omvendt. Det er da de musikalske evner det kommer an på. De kan da sagtens
være højere hos en 10 årig end hos en 60 årig.
Hvor er det lige der kommer et PROBLEM ind i billedet, hvis man synes at
en børnemusiker laver fantastisk musik. Børn er måske ikke værdige til at
lave musik? - og det er derfor et problem hvis man roser dem for noget de
virkelig gør godt.
Der er mere og mere der peger i retning af, at en musikgenre (Rock) som
har tilhængere med den holdning underminerer deres egen musik. Ingen børn må
kunne spille god rock - det er et PROBLEM hvis man synes, at de gør det.
HVIS de altså gør - men der er jo tilsyneladende heller ingen der gør. De
tør måske ikke - eller også får de ikke lov.
Det er jo et POBLEM hvis de skulle spille bedre rock end deres voksne
kolleger (som er ved at uddø).

Hmmmmm.....

Jeg kan på den anden side godt forstå at nogen gyser ved at kunne konstatere
at slagermusikken (i modsætning til andre musikgenrer) har så mange helt
unge arvtagere, der sikrter genrens fremtid langt foran andre genrer.

Det er nok nærmere det som er et PROBLEM - for nogle

Uanset om man kan lide denne genre synes jeg det er meget tydeligt, at der
her er tale om et nyt kommende europa-talent her:
http://www.youtube.com/watch?v=4ozab3oJH0g
Et talent som jo også vinder priser med sin musik.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 13:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Du skyder forbi igen...en disciplin du er en sand mester i.

Den lader vi lige stå et øjeblik

> de nævnte ting er absolut fin underholdning for mindreårige børn og jeg
> har set meget af det sammen med min søn med stor fornøjelse, da han var
> mindreårig.

ØHhhhhhhhh...... Jeg vidste ikke at MUSIKANTENSTADL og FESTE DER VOLKSMUSIK
var børneprogrammer, for det er da de show de spiller i. de sendes enkelte
lørdage kl. 20-23

Jeg har altid troet det var schlagermusikshow, for der er også mange voksne
med.

Dyb undren ? ? ? ? - og det er et problem hvis man synes musikken er god,
hvis sangerne ikke e døden nær.

Mystikken breder sig

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 15:02

meddelelse news:4bb5e011$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den lader vi lige stå et øjeblik

Tænkte nok et øjeblik var alt "den" kunne præstere

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 14:00

> [...]
> holde ud.
> Men det kan du sikkert ikke fatte i dit begrænsede univers

Tja, så er det da mærkeligt, at de ikke har sluppet dem for længe siden...

Uha, jeg skrev da vist ikke noget om Åges musiksmag....
Jeg skrev for at retfærdiggøre din egen....

Far til fire... Tja, nede i stuen, står den komplette samling af de gamle..
Og jeg er godt i gang med at samle de nye....
Lassie kan jeg vist også mønstre et par stykker af....
Resten er gode serier, og udmærket underholdning, selv for mig, der
forlængst har passeret de 50....

Men indrømmet, de gamle Lassie afsnit, der kørte lørdag eftermiddag
holder jeg mig helst langt væk fra... De får lov til at stå i mindet....
Ikke fordi jeg mindes dem for noget dårligt... Men snarere fordi de
ikke kan tåle at ses i dag... Fordi moderne teknik, har løbet dem
over ende.

Det er lidt underligt, er det ikke... ? Det er dig der sorterer fra...
Men mit univers, der er begrænset ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 11:14

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo udelukkende links til klip med børn. I den alder har de hverken
> nået at lære at synge eller at spille på et instrument.
>
> Henning.

De indgår ellers på lige fod med voksne sangere og grupper i de mange
musikshow.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-04-10 11:24

On 02-04-2010 12:14, Åge Halldorsson wrote:

> De indgår ellers på lige fod med voksne sangere og grupper i de mange
> musikshow.

Prøv at besøge en af musikskolerne på Mors. Enten 'Morsø Suzuki
Musikskole' eller 'Musikskolen På Mors Skole' og prøv at danne dig et
indtryk af, hvad det vil sige at kunne synge eller spille. Og hvor
uendeligt svært det er.
Det er nemmere og langt langt hurtigere at lære russisk, end at lære at
spille guitar eller violin, selv med Suzuki-metoden.

Alle de tyske shows er fremstillet med maskin-musik og elektronisk
korektur af sangstemmerne. Ingen af de optrædende behøver at kunne synge
eller spille. Og når der optræder så mange børn, så er det fordi de ser
så søde ud på TV, og derfor er godt TV.
Og det er også fint nok. Og det kan også være god TV underholdning. Men
musik er og bliver det det ikke.

God påske. Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 11:09

meddelelse news:4bb5b3d1$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

http://www.youtube.com/watch?v=bRu5S_9p_F4&playnext_from=TL&videos=vJxcLbdWlxU&feature=feedrec

http://www.youtube.com/watch?v=tgbz5z2PRcQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zXXv-JUB9TU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HpVYiOmXyH4

http://www.youtube.com/watch?v=PHcMfHeFOEY&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 11:34

> http://www.youtube.com/watch?v=bRu5S_9p_F4&playnext_from=TL&videos=vJxcLbdWlxU&feature=feedrec

> [...]

Tak. Tjekkede linksene og kunne konstatere, at de yngste af medlemmerne i
ovensående rockgrupper er betydeligt ældre end de sangernejeg bkom med links
til.
Jeg tror mine eksempler overlever dine, med flere længder.

Hvad med den her slagergruppe. Hvis vi ikke kan finde nogle rockgrupper med
ligeså unge medlemmer, så overlever de altså ikke ret længe i forhold til
slager-grupperne:
Rockgrupperne vil være døende.

http://www.youtube.com/watch?v=R0pEMisO0Z0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mLoqDAwL7-4

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:23

meddelelse news:4bb5c82b$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tak. Tjekkede linksene og kunne konstatere, at de yngste af medlemmerne i
> ovensående rockgrupper er betydeligt ældre end de sangernejeg bkom med
> links til.

Din påstand var at ingen unge spillede rock...du talte ikke om børn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 12:28

> Din påstand var at ingen unge spillede rock...du talte ikke om børn

Så der er altså ingen børne-rockgrupper og inke engang teenage-rockgrupper.
Hmmm....
Det rock dør vist hurtigt ud.

Hilen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 11:52

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Okay. Lad os så giove rockgrupperne et forspring. Vi finder nogle
teenage-grupper i stedet (boy-bands), hvort medelemmerne er omkring 15-17 år
gamle.

Her er Tysklands førende slager-boybands:
http://www.youtube.com/watch?v=wbF9gpToJV4
http://www.youtube.com/watch?v=pTQLtBrcdSg&feature=related

Venter spænt på rock-boybands ? - Altså, kan de ikke klare
børne-rockgrupper - og heller ikke kan klare teenage-rockgrupper, hvilken
fremtid har riockmusikken så?. Kan de heller ikke klare det, så ser der
sandelig kulsort ud for fremtidens rockmusik - et levn fra fortiden.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 12:45

> [...]
> af nye og nyere rocknavne, så når den sidste schlagersanger er gået heden,
> vil 3-4 generationer af rockbands rocke videre

Så vidt jeg ved, er der da vist ingen genrer, der ikke har en passende
tilgang
af nye, så der er mere end rigeligt, til at tage over, når de gamle
slipper....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:49

> Så vidt jeg ved, er der da vist ingen genrer, der ikke har en passende
> tilgang
> af nye, så der er mere end rigeligt, til at tage over, når de gamle
> slipper....

Det har du nok ret i

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 13:18

> Det har du nok ret i

Får vi i så fald et link til en børne-rockgruppe ?

Næhhhh..

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 13:36

meddelelsen news:4bb5e05c$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Får vi i så fald et link til en børne-rockgruppe ?
>
> Næhhhh..

PARKERING FORBUDT

Men husk at før i tiden var det helt anderledes med rock. Da var der børn
der spillede det og var klar til at overtage, når de voksne på plejehjem. Nu
bliver de voksne nødt til at fortsætte til de skal begraves. Der er
simpelthen ingen børne-rockgrupper. Det er et meget stort problem for en
musikgenre og tiulhængere af rock må de håbe at det ændrer sig. Det er der
dog nok ikke meget der tyder på.

Hvis det havde være sidst i 70-erne og man havde spurgt efter en
børne-rockgruppe, så havde rockfans straks kunne nævne en sådan. de havde
sagt.

"PARKERING FORBUDT". Det var en af sen-70-ernes store og talentfulde
rockgrupper, helt på højde med deres voksne kolleger, faktisk højere.
http://www.dr.dk/Musik/Huskerdu/Artikler/20080507110232.htm

.................og de spiller stadig efter 32 år. Stilen er dog ændret en
del gennem disse år: Se / lyt her:
http://www.youtube.com/watch?v=ZVyKP7Yuejs

Idag er vi på det sidste - vi kan intet nævne indenfor børnerock.

Slår man op under "Børne rock" på wikipedia, mødes man af en selvudslettende
tom side, som uden ord signalerer en musikgenres fremtidsproblemer:
http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=B%C3%B8rnerock&action=edit&redlink=1(det er desværre ikke så godt for genren)At slagermusikken overhovet ingen problemer har med at fremvisebørne-slagermusikgrupper kan selvfølgelig virke som en klud i hovedet påfolk der ser hvordan rockmusikken fremtid tegner meget sort.Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 12:21

> [...]
> de når den alder.
> Godt Richard Ragnvald er så gammel som han er, hans publikum er en

Vel ikke mere end RS...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:32

> Vel ikke mere end RS...

Selvom Richard ikke havde haft sproget imod og havde været englænder, er jeg
ret sikker på, at han ikke kunne præstere, at hans 2 seneste turneer var de
størst omsættende i rockhistorien, som RS har været. Kun U2 kan nærme sig
deres omsætning og tilskuertal

Om Rolling Stones og andre rockgruppers tilskuere er en uddøende race kan
jeg ikke svare på, men sidst var der da publikum fra mindst 18 år til godt
over de 60

Men nu skal det jo ikke handle om verdens største og ældste rockgruppe det
hele, de er blot brugt som eksempel imod Åges evindelige vise om, at
schlagermusikken er det eneste saliggørende for den brede befolkning.

Men når vi nu alligevel taler om dem, så er de her sammen med en endnu ældre
musiker fra deres seneste turne, nemlig Buddy Guy der er 74 år og still
going strong. Han kan iøvrigt snart opleves i København

http://www.youtube.com/watch?v=15W7DrOIbCQ

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:35

> [...]
og sammen med en ung sangerinde
http://www.youtube.com/watch?v=dM17IPIFxUs&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 12:46

> og sammen med en ung sangerinde
> http://www.youtube.com/watch?v=dM17IPIFxUs&feature=related

Du GODESTE! - Damen er jo ældgammel, i forhold til de ældste af de mange ny
unge slager-sangere.

http://www.youtube.com/watch?v=1Sw_CoiQZVk

Mon aldersforskellen er op mod 20 år

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:50

meddelelse news:4bb5d914$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du GODESTE! - Damen er jo ældgammel

Ikke hvis man er til voksne kvinder
Aner ikke hvor gammel hun er, men sikkert højst 30.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 14:04

> Ikke hvis man er til voksne kvinder
> Aner ikke hvor gammel hun er, men sikkert højst 30.

Nu snakker vi jo altså om musikgenrers fremtid. Hvis en 30-årig er det
yngste en rockgruppe kan diske op med, så ser det værre ud end jeg havde
troet for rockmusikken.
Slager-genren har masser af 10-årige sangere. De lever da vist lidt længere
end 30-årige, skulle jeg mene. Og de sikrer jo indlysende nok en genres
fremtid, da de lever længere.

Men OK, det kan vel vende sig for rockmusikken. Men i skal sgu have
børnerocken igen, ellers er fremtiden håbløs. Det er i 11. time.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 12:43

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men nu skal det jo ikke handle om verdens største og ældste rockgruppe det
> hele,

Jeg har også efterlyst links til nogle børne-rockgrupper og
teenage-rockgrupper. Musikken kan jo ikke fortsætte uden nogen tager over.
Men det eksisterer jo åbenbart bare ikke.
Vi får ingen links.

> Men når vi nu alligevel taler om dem, så er de her sammen med en endnu
> ældre musiker fra deres seneste turne, nemlig Buddy Guy der er 74 år og
> still going strong. Han kan iøvrigt snart opleves i København

Ja, det bestyrker jo i den grad min formodning om en snarlig død for
rockmusikken - ingen gider spille det i fremtiden

Det er jo logik for perlehøns at slagermusikken står langt bedre rustet til
fremtiden, med en underskov af talentfulde børn og unge, som lanceres på
samlebånd i øjeblikket.
Rockmusikken kigger bare på og underskriver sin egen dødsdom, hvis der ikke
snart sker noget. Der SKAL nye navne til. Folk dør jo med alderen (hehe) og
så kan de ikke spille
i et orkester længere.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:52

meddelelse news:4bb5d82b$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Folk dør jo med alderen

En usædvanlig skarp observation Åge...du er skarpere end nogensinde

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 14:07

> En usædvanlig skarp observation Åge...du er skarpere end nogensinde

Jeg siger "tak"

TAK

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 13:33

> [...]
> ældre musiker fra deres seneste turne, nemlig Buddy Guy der er 74 år og
> still going strong. Han kan iøvrigt snart opleves i København

Skal jeg udtrykke det i tal, så bliver det, hvis jeg igen
tænker på min samling....

Richard Ragnvald.... 126 Numre...
Rolling Stones......... 142 Numre...

Med det taget i betragtning, at Rolling Stones, allerede for rigtigt mange
år siden, tog stilling til, at de skulle have sig en international
karriere....

Det var en tid, hvor Richard Ragnvald var den ene halvdel af duo'en
Solvej & Richard... Hvis numre altså ikke er talt med her....
Så må jeg sige, at RR klarer sig helt godt, sammenlignet med RS....

Ikke fordi det skal tjene som et kvalitetsstempel, for RR... Men jeg
gætter da på, at der også sidder samlere i England, som kan sige
nogenlunde tilsvarende om RS, samt et for os, aldeles ukendt
Engelsk lokalband, eller sanger, som aldrig er nået ud over landets
grænser....

Og for at det ikke skal være løgn, så er RR selv, ganske glad
for RS... Men jeg er næsten sikker på, at RS ikke har hørt om
RR... Hvilket RR sikkert trives ganske fint med...

Se nu ved jeg så ikke, hvem af dem, jeg er mest fan af....
Sjovt nok, anser jeg mig ikke for fan af nogen af dem...

Men som sagt, 142 numre med RS... Hvor mange mangler jeg så ?

Men at de begge, er ganske gode, lægger jeg da ikke skjul på...
Så for mig, har RR ikke sproget, eller statsborgerskabet, eller sin
personlige formue imod sig... Men de har begge, deres musik med
sig... Selvom det nok lyder som volapyk i dine ører..

M.V.H...Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 15:12

> Men som sagt, 142 numre med RS... Hvor mange mangler jeg så ?

Fraregnet livealbums vel omkring et par hundrede

Iøvrigt er du igen helt ude i hegnet med dine lange forklaringer om Richard
Ragnvald...de fattede simpelthen igen-igen ikke pointen.

Iøvrigt behøver du ikke remse Richards karriere op for mig, jeg kender den
udmærket. Den går faktisk længere tilbage endnu, idet han debuterede som 12
årig ved sommerunderholdningen i Botanisk Have i Århus. Jeg ved det fordi
jeg var med til hans 25 års jubilæum, som blev holdt i 1984 eller 1985.
Iøvrigt er han ganske flink fyr og jeg har faktisk ved et par lejligheder
lavet radio sammen med ham og det er faktisk også forekommet et par gange,
at jeg har spillet hans musik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-10 11:17

> [...]
> lavet radio sammen med ham og det er faktisk også forekommet et par gange,

Dejligt, så er der da stadig muligheder for at finde noget, som er nyt for
mig...

Tja, jeg fortalte dig såmænd også bare, at jeg godt vidste, at den gik
længere
tilbage, men at det ikke var medregnet...

Og da slet ikke Botanisk have, der har jeg ingen optagelse fra.

Jamen dog, du skrev da ellers for nyligt, at du kun sendte Kvalitet...
Og det plejer da ikke at være et ord du kæder sammen med RR..

Men at han er en fin fyr, det vil jeg da ikke benægte....
Så mødes vi måske til hans 50 års jubilæum...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 12:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Vel ikke mere end RS...
>
> M.V.H....Benny..

Ikke for at sige noget ondt om rock, men jeg tror den er på vej til en
hurtig død.
Vi kan ingen klip få med børne-rockgrupper og teenage-rockgrupper. Det spår
en
hurtig død - mens slagegrupperne fortsætter. Der fiondes slagergrupper og
sangere på
8-10 år. De har dog nogen år at leve i endnu.
Men OK, det er jo godt nok dem Krutte snakker om der er så gamle, at de
snart er uddøde.

Hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 13:39

meddelelse news:4bb5d5c2$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> 8-10 år. De har dog nogen år at leve i endnu.
> Men OK, det er jo godt nok dem Krutte snakker om der er så gamle, at de

Bare rolig Åge, de findes.... Men så længe de store skal bæres frem
i guldstol, bliver det kun sværere for de små, at vinde ørenlyd....

Du har jo bemærket, at rockfolket kun kan diske op med internationale
navne.... Men okay, du hjælper jo godt til selv... Husker fint MGP, som
jeg til gengæld syntes, var rigtigt godt i år.....

Og selv om de alle havde travlt med at rakke ned på numre, var der dog
alligevel tunger ude, og sammenligne visse numre, med andre internationalt
kendte numre... Så måske var de slet ikke så ringe endda )))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 15:15

http://www.youtube.com/watch?v=eclMypNggQQ

Men okay, du hjælper jo godt til selv... Husker fint MGP, som
> jeg til gengæld syntes, var rigtigt godt i år.....

Pas på hvad du skriver. Åge synes jo MGP er infernalsk larm og skrig

> Og selv om de alle havde travlt med at rakke ned på numre, var der dog
> alligevel tunger ude, og sammenligne visse numre, med andre internationalt
> kendte numre... Så måske var de slet ikke så ringe endda )))

Pas nu på Åge ikke farer i flint

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-10 11:19

> [...]
>
> Men okay, du hjælper jo godt til selv... Husker fint MGP, som
>>

> Pas på hvad du skriver. Åge synes jo MGP er infernalsk larm og skrig

Det var derfor jeg undrede mig over, at han var så negativ overfor Årets MGP
som jeg faktisk syntes, var langt over middel..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-10 11:35

> Det var derfor jeg undrede mig over, at han var så negativ overfor Årets
> MGP
> som jeg faktisk syntes, var langt over middel..
>
> M.V.H....Benny..

Det er simpelthen fordi
1: Synge-med-værdien er for lav
2: Lyder er som den var indspillet i en tom fabrikshal - til tider ekkoklang
3: Der råbes, skriges, hvines og hyles generelt i "sangene"
4: Der er generelt kun monotom rytmeslag som når man slå en grydeske i
bordet
5: Man kan se ned i halsen på "sangerne"
6: Musikinstrumenter lyd forvrænges
7: Guitarer overspændes så det lyder skrækkeligt
8: Sangene er for langsomme
9: Sangernes fremtrræden er u-proifessionel
10: Man kan ikke melodien efter 10 sekunders lytning
11: Sang-ord skal ikke trækkes ud i et langvarigt skrig

o.s.v.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-10 16:17

meddelelse news:4bb719c3$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> 10: Man kan ikke melodien efter 10 sekunders lytning
> 11: Sang-ord skal ikke trækkes ud i et langvarigt skrig

Hej Åge

Nu er MGP jo altså en konkurrence....

Ikke en afdeling af Vin & Ølgod

Men hvis du med din beskrivelse mener, at det kom til at ligne
EuroPop lidt for meget, så er jeg rimeligt enig...

Men jeg syntes da nu ikke at mindes skrigende guitars
eller forvrængning i nævneværdig grad.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-10 17:12

> Men jeg syntes da nu ikke at mindes skrigende guitars
> eller forvrængning i nævneværdig grad.
>
> M.V.H....Benny..

Jeg synes det var grusomt. Jeg vil have sange der kører i den her livlige
stil og med flotte farverige tegneserie-agtige dekorationer med palmer,
champagne, juhuupiger,
balloner, sæbebobler, gamle gadelygter, en sandstrand, palmer en vandcykel
og hvad man ellers kan finde på. Måske et springvand og en omvandrende
tyr.'Altså hele svineriet skal i omdrejninger. Ikke noget med lyshow. Man
kan ikke lave kulisser med en masse blinkende lys. Jeg gider ikke blinkende
lys. Der skal være dekoratrioner og fest og "godaw".
Lyde skal være som i disse links

Sådan skal det lyde, for at jeg gider:
http://www.youtube.com/watch?v=isgRSM0lofE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HogTBAdXOF4

http://www.youtube.com/watch?v=lVViVbQRsII&feature=related

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 08:08

meddelelse news:4bb768e3$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kan ikke lave kulisser med en masse blinkende lys. Jeg gider ikke
> blinkende lys. Der skal være dekoratrioner og fest og "godaw".

HuH.... Jamen nu var det jo altså MGP vi snakkede om...

Ikke Vin & Ølgod.

Det er en konkurrence, og altså ikke bare på melodien.

End ikke dine Schlager lande, har endnu præsenteret
MGP melodier i din Vin & Ølgod stil...

Det er jo da vist heller ikke helt almindeligt, at Afterskiing
foregår på vandcykel, omgivet af palmer ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 09:05

> End ikke dine Schlager lande, har endnu præsenteret
> MGP melodier i din Vin & Ølgod stil...

Værsågod MGP 2010 - Den meget høje vin-og-ølgod-stil med extrem høj
synge-med-faktor er ellers netop vendt tilbage i 2010 efter års fravær -
Holland
http://www.youtube.com/watch?v=TTvTb-Udhc0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 09:15

meddelelse news:4bb8483c$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Værsågod MGP 2010 - Den meget høje vin-og-ølgod-stil med extrem høj
> synge-med-faktor er ellers netop vendt tilbage i 2010 efter års fravær -

Hvor var det du efterlyste i dette indslag....

Det mindede da, bortset fra sproget, om Dansk MGP...

Der var da ikke noget Vin & Ølgod...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 09:53

> Det mindede da, bortset fra sproget, om Dansk MGP...

Hmmm. Jeg kan slet ingen sammenhæng fornemme i disse to musikstilarter. Jeg
synes de lyder stik nodsat hinanden. Det ene slager og det andet pop.
Jeg kan intet sammenfald konstatere i det fra Holland og det i dansk
MGP - ejheller med god vilje. Slet ikke spor.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 11:13

meddelelse news:4bb8535f$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg kan intet sammenfald konstatere i det fra Holland og det i dansk
> MGP - ejheller med god vilje. Slet ikke spor.

Sangene er ikke ens, men opsætningen er...

Derfor ender det som regel også med,

at den ene sang vinder over alle de andre.

Det sker at en sang falder helt uden for....

Det skete F.eks For Tommy Tvebak & Dippedut Kamera...

Hvilket gjorde, at de ikke klarede sig særligt godt ved INT MGP...

Ikke at sangen ikke var god, men fremførelsen, kom til at lyde
helt forkert... Fordi de enten måtte synge den et par oktaver lavere,
eller også skulle hele orkestret stemmes om.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 11:28

> Sangene er ikke ens, men opsætningen er...

Jo, men jeg gider jo ikke lytte til en musikgenre som jeg ikke kan lide,
selv om der er flot kullisse-opbygning med palmer og
sandstrand, sæbebobler og en vandcykel.
Jeg går jo først og fremmest efter musikgenren, men ovenstående
kullisse-halløj skal også være i hus, ellers gider jeg heller ikke lytte
til de musikgenrer jeg godt kan lide. Jeg kombinere begge dele med
hinanden - 50% til øret - 50% til øjet.
Det er klart at begge dele skal falde i min smag. Jeg gider jo ikke lytte
til næserings-punk selv om kulisserne i orden
eller modsat, lytte til dejlig slager, hvis kullisserne IKKE er i orden.
Begge dele på een gang tak.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-10 11:38

meddelelsen news:4bb869c6$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> lytte til næserings-punk selv om kulisserne i orden
> eller modsat, lytte til dejlig slager, hvis kullisserne IKKE er i orden.

Arhhh lad bare vær Åge - du kigger garanteret mest på ju-hu pigerne i deres
minimale påklædning. *gg*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 12:12

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> du kigger garanteret mest på ju-hu pigerne i deres minimale påklædning.
> *gg*
>
> mvh Eva

Savle-savle

Vrøvl, det kunne jeg aldrig drømme om.
hæhæ

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 12:33

meddelelsen news:4bb873e6$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

Jeg synes da de har frygtelig meget tøj på i slagershowene. Der er som regel
tale om megatyk dynejakke, stort halstørklæde og forede skistøvler og hue
på.
Det er lige før de også har vanter på, selv når de spille guitar:
http://www.youtube.com/watch?v=6ixaZbBRWtg&feature=related

ja OK, måske lige bortset fra hende der RENATE. Men det er jo nok fordi hun
vaskede t-shirt og bukser ved for høj temperatur og så havde de ikke tid til
at købe en nyt tøj til hende, før optagelserne skulle finde sted. Sån må det
være. http://www.youtube.com/watch?v=89JO2Lhrxzk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 12:51

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelsen news:4bb869c6$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Arhhh lad bare vær Åge - du kigger garanteret mest på ju-hu pigerne i

Jeg tror også det er derfor, den visuelle side er blevet så vigtig....

Det er siden Allan huggede Grill-Mutter

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 21:56

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> du kigger garanteret mest på ju-hu pigerne i deres minimale påklædning.
> *gg*

http://www.youtube.com/watch?v=DDVoDxuLrzc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-10 12:50

meddelelse news:4bb869c6$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> lytte til næserings-punk selv om kulisserne i orden
> eller modsat, lytte til dejlig slager, hvis kullisserne IKKE er i orden.

Hej Åge

Jamen hvis du så husker helt godt efter, så var netop en af de ting, som jeg
kunne lide ved dig, at du skrev begejstret om det, som du kunne lide...
Modsat dem, der skrev i voldsomme vendinger, om det de ikke kunne lide.
Nu gør du det samme, selvom jeg dog ikke fatter, hvor du har fundet den
kovending henne... For før var GP da lige netop dig... Nu er det pludseligt
ikke det mere.... Eller også er kulissen forkert, guitaren lyder ikke
rigtigt,
sangerinden ser ikke godt nok ud....

Faktisk begynder du at lyde, som noget af et Rockvrag på syretrip

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-10 13:22

> For før var GP da lige netop dig...

Jeps, die ca. 20 år siden

> Nu er det pludseligt ikke det mere....

Det er i hvert fald korrekt

> Eller også er kulissen forkert,

Det er den også, ja

> guitaren lyder ikke rigtigt,

Rigtigt. De lyder så skarpe og skærende i lyden

> sangerinden ser ikke godt nok ud....

Det er nok også rigtigt

> Faktisk begynder du at lyde, som noget af et Rockvrag på syretrip

Du godeste. Jeg er blevet smittet. Er Krutte nede i Skuret? - Der blæser
altså også godt nok en strrid søndenvind (vind fra syd) nede fra Skruret.

Hilsen Åge

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-04-10 14:57

On Fri, 02 Apr 2010 14:36:10 +0200, Ã…ge Halldorsson wrote:

> [...]
> problemer har med at fremvisebørne-slagermusikgrupper kan selvfølgelig
> virke som en klud i hovedet påfolk der ser hvordan rockmusikken fremtid

Rockmusikken har overhovedet ikke noget problem. Indie rocken er en af de
mest populære genrer i dag og der kommer et hav af nye bands til.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-04-10 17:13

On Fri, 02 Apr 2010 16:28:07 +0200, Ã…ge Halldorsson wrote:

> SÃ¥ er det i hvert fald et problem at link er hemmelige.

http://hypem.com/zeitgeist/2009/artists

En pæn stor del af kunstnerne kan kategoriserer som rock.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-04-10 17:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> og sammen med en ung sangerinde
> http://www.youtube.com/watch?v=dM17IPIFxUs&feature=related

Jeg kan bedre lide sangerinden som er med RS her.:

http://www.youtube.com/watch?v=W0J3XCGeIIU

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-04-10 17:17

> [...]

> musiker fra deres seneste turne, nemlig Buddy Guy der er 74 år og still
> going strong. Han kan iøvrigt snart opleves i København

Uha da det er gået min næse forbi. Hvor og hvornår?

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-04-10 20:40

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Åh ja det er jeg helt enig med dig i.
> Mit favorit Stones-nummer i en af de bedste live-udgaver nogensinde med den
> fantastiske Liza Fischer

Og her er de med en anden sangerinde:

http://www.youtube.com/watch?v=_zPJVj-0lnQ

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-04-10 20:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Men på trods af at hun ser stinkende godt ud, er hun jo ikke helt ung
> Og det var det (m)Åge efterlyste.

Årrh 51 er ingen alder

http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Fischer

--