Kattelort i køkkenhaven
Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 11:50

Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.
(Jeg kan lige se det havde været min hund der havde gjort katteejeren
samme ulejlighed... men bortset fra det...) Hvad er der at gøre ved den
slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

Fra : Tom Andersen

Dato : 01-04-10 13:01

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

Der skal nok en del peber til

Vi har selv fornøjelsen af både vore egne og naboens katte, men mest på
såbede. Vores løsning er nogle baner tilklippede fårehegn/ trødhegn, som jeg
lægger i rækken.
Når katten ikke kan komme til at skrabe jord til efter sig finder den som
regel et andet sted. Forskellige plastnet vil sikkert have samme virkning.

Når først der er planter i bedene er problemet meget lille - men nogle
mennesker kan jo bruge hele livet på at være sur på naboens kat, børn, kone,
hæk, plæneklipper o.s.v.

Tom

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 16:50

Tom Andersen wrote:
> Vi har selv fornøjelsen af både vore egne og naboens katte, men mest på
> såbede. Vores løsning er nogle baner tilklippede fårehegn/ trødhegn, som jeg
> lægger i rækken.

Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.

> Når først der er planter i bedene er problemet meget lille - men nogle
> mennesker kan jo bruge hele livet på at være sur på naboens kat, børn, kone,
> hæk, plæneklipper o.s.v.

Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.

Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
min persille og purløg.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-04-10 17:14

Lars Stokholm wrote:
> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.

Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
deres efterladenskaber med jord.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-04-10 17:53

On Thu, 1 Apr 2010 18:14:22 +0200, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
wrote:

>Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
>besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
>deres efterladenskaber med jord.

Det bliver det ikke mindre ulækkert af - når man sidder med lortet på
nallerne
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-04-10 19:13

Mads Lie Jensen wrote:

> Det bliver det ikke mindre ulækkert af - når man sidder med lortet på
> nallerne

Bestemt ikke. Kattelort i sandkasser og i bede, man skal luge,
er bestemt ikke rart. Men at påstå, at katte besørger på ens
purløg og persille må bero på uvidenhed om de faktiske forhold.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-04-10 19:39

On Thu, 1 Apr 2010 20:13:27 +0200, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
wrote:

>Bestemt ikke. Kattelort i sandkasser og i bede, man skal luge,
>er bestemt ikke rart. Men at påstå, at katte besørger på ens
>purløg og persille må bero på uvidenhed om de faktiske forhold.

Eller måske han faktisk har set det?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 17:41

> Købeløsninger (over bagatelgrænsen) duer ikke.

> Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.
>
> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.

Enig, det fandeme svineri uden lige!

Fra : Tom Andersen

Dato : 01-04-10 19:30

Desværre røg der et svar direkte til Lars - beklager ...

?

> Jeg synes ikke det er et lille problem, at jeg skal vaske kattelort af
> min persille og purløg.

Så prøv min løsning

Tom

Fra : CC

Dato : 01-04-10 17:22

"Lars Stokholm" skrev i meddelelsen ..
> [...]
> slags problem? Kan man strø noget peber eller et andet uskadeligt
> krydderi ud, så katten finder sig et andet sted?

Læs her og bliv klogere:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning

Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet" bliver væk
fra din grund.
Kattelemme burde forbydes ved lov.

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-10 17:23

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>
> Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet" bliver væk

Folk der vil holde katte indespærrede burde kunne straffes for
dyremishandling.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 17:40

> "CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Folk der vil holde katte indespærrede burde kunne straffes for
> [...]

Så meld dyr internatet i Rødovre eller Herlev, de er spæret inde alle sammen
også kattene!

Fra : lom k

Dato : 02-04-10 12:09

CC wrote:

> Læs her og bliv klogere:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>
> Det er måske nemmere at finde ejeren og bede om, at "kreaturet"
> bliver væk fra din grund. Kattelemme burde forbydes ved lov.

hmmm sjovt nok med så mange katte som bliver væk for deres ejere,
når de nu er så gode til at passe på dem så de ikke chikanere
naboer mv.

fordi katte ejere ikke er for kloge ( menere alle skal have glæde af
dem) betyder det jo ikke at hunde ejere er meget bedre. tænker i sær
på.
hunde uden snor, ejere som ikke samler op efter deres hund. eller top
scor. samler op, putter i plast pose og smider posen i naturen. flot
gået. men der er naturligvis både katte og hunde ejere som kan tænke
selv. lige som med bilister etc etc etc...

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-04-10 18:05

> Ja, det er jo altid dem der brokker sig, der er noget galt med.

Du rammer faktisk hovedet på sømmet i dit andet indlæg.. tænk sig hvis
det havde været en hund - så havde der været råbt højlydt og det havde
været iorden at brokke sig.

Men fordi det er en kat så er det åhhh så naturligt og det er kattens
natur og alt det BRÆK man skal høre på fra folk der elsker at have kat,
så længe den bare er på den udvendige side af døren.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-04-10 23:11

On 01 Apr 2010 17:04:51 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Du rammer faktisk hovedet på sømmet i dit andet indlæg.. tænk sig hvis
>det havde været en hund - så havde der været råbt højlydt og det havde
>været iorden at brokke sig.

Hundeejere praler ofte af, at deres køter er næsten lige så klog som
et menneske. Efter et par minutters samtale med manden, er man ikke
utilbøjelig til at give ham ret.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 20:46

Per H. Nielsen wrote:

> Det må være nogen lidt specielle katte, der færdes i din have, hvis de ligefrem
> besørger på dine planter. Normale katte er meget omhyggelige med at dække
> deres efterladenskaber med jord.

Læser jeg det rigtigt hvis du med dit indlæg vil påstå, at det kun er
ulækkkert hvis lorten rent faktisk bliver spiddet af purløgen - eller
hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,
når planterne står i mit eget bed.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-04-10 22:35

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
> sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,

Min påstand er ganske simpel: Der vil aldrig, som du påstod, være kattelort
på din purløg eller persille.
Du er naturligvis i din fulde ret til at finde det ulækkert, at kattene besørger
i dit
bed. Men lad det så blive ved det og lad være med at komme med påstande om
at du skal vaske kattelort af dine grøntsager, for det har intet på sig.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-04-10 23:14

On Thu, 1 Apr 2010 21:45:36 +0200, Lars Stokholm
<lars.stokholm@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvis den bliver båret af persillebladene? Så må jeg indrømme at jeg er
>sart efter dine standarder. Men det er jeg i min gode ret til at være,

Vær glad for at du ikke fik noget af den rabaldergrød min mor lavede,
da jeg var knægt. Hver morgen fik rabarberne indholdet af natpotten ud
over sig. Ypperlig rabaldergrød, kan jeg hilse at sige.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 20:51

Tom Andersen wrote:

> ?

Jeg mener, at jeg ikke vil af med penge til formålet.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 23:13

Per H. Nielsen wrote:
> [...]
> det så blive ved det og lad være med at komme med påstande om at du
> skal vaske kattelort af dine grøntsager, for det har intet på sig.

Der må ligge en flue et sted i store smerter. Tak for bidraget.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-04-10 23:52

Lars Stokholm wrote:
> Der må ligge en flue et sted i store smerter. Tak for bidraget.

Ja velbekomme. Andet kan du næppe svare, når dit bidrag har bygget på at
"overdrivelse fremmer forståelsen".

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-10 23:19

Kurt Hansen wrote:
> Hundeejere praler ofte af, at deres køter er næsten lige så klog som
> et menneske. Efter et par minutters samtale med manden, er man ikke
> utilbøjelig til at give ham ret.

Jeg måtte tænke længe, for at komme op med noget der kunne matche dit
indlæg, men jeg kan ikke komme nærmere end følgende.

HUNDE ER SEJERE END KATTE! QED.

Jeg kan bare glæde mig over, at du ikke nævnte ordet potensforlænger,
for så havde jeg nok måtte melde pas.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-10 07:17

> [...]
>
> HUNDE ER SEJERE END KATTE! QED.
>
> Jeg kan bare glæde mig over, at du ikke nævnte ordet potensforlænger,

Men desværre er hunde også udstyret med et røvhul. En million fluer kan ikke
tage fejl Æd lort!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-04-10 14:12

> Der er en kat der har fået for vane at komme og klare sine toiletvaner i
> min køkkenhave, hvilket jeg mildt sagt synes er noget forbandet svineri.

Hvis det er en vildkat, så kan du hegne bedet af eller gøde med hønsemøg.
Begge dele er effektive over for både katte, harer, fasaner og hvad der
ellers kan gå i ens grøntsager af dyr. Hjortetakolie er også effektivt, men
så er dine grøntsager uspiselige, og det er jo ikke lige pointen.

Vi lægger net over de bede, der ikke skal gødes med hønsemøg. Det fungerer.

Mvh Maria