Læder ser hvidt ud?
Fra : Henning Lund

Dato : 01-04-10 09:36

Vi har nogle læderstole i stuen, de holder sig flotte blanke, men
sofagruppen får en mælket hvid overflade som kan tørres af med en fugtig
klud. Hvad pokker er det der sker med sofagruppen?
Hvad kan man gøre for at forbygge det stads?

Mvh Henning Lund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-04-10 10:35

On Thu, 1 Apr 2010 10:36:04 +0200, "Henning Lund" <hl@lite.dk> wrote:

>Vi har nogle læderstole i stuen, de holder sig flotte blanke, men
>sofagruppen får en mælket hvid overflade som kan tørres af med en fugtig
>klud. Hvad pokker er det der sker med sofagruppen?

Kogalskab?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 11:30

Kurt Hansen wrote:

> Kogalskab?

Nej den er kun skinddød

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-04-10 13:55

On Thu, 1 Apr 2010 12:29:52 +0200, <Just> wrote:

>Nej den er kun skinddød

Tø-hø, min tegnebog er lavet af måneskind

Fra : Henning Lund

Dato : 02-04-10 14:52

Er i ved at være ovre 1 april så der kan komme et seriøst svar?

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 02-04-10 17:33

"Henning Lund" <hl@lite.dk> skrev i meddelelsen
> Er i ved at være ovre 1 april så der kan komme et seriøst svar?

Enten salt eller skimmel, nok det sidste.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-04-10 20:15

On Fri, 2 Apr 2010 18:33:22 +0200, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Henning Lund" <hl@lite.dk> skrev i meddelelsen
>

>Enten salt eller skimmel, nok det sidste.

Henning efterlyste et seriøst svar, hvilket jeg ikke er i stand til at
give ham; derfor undlod jeg at replicere.

Samme tanke som dig havde jeg imidlertid. Det eneste jeg kan komme i
tanker om der ligner omtalte effekt, er vand og salt (tænk på et par
læderstøvler/sko om vinteren), men da det jo nok ikke er forklaringen
på et sæt stuemøbler, må jeg erklære mig blank.

Fra : Max

Dato : 02-04-10 21:06

Hej Kurt

> [...]
> læderstøvler/sko om vinteren), men da det jo nok ikke er forklaringen
> på et sæt stuemøbler, må jeg erklære mig blank.

Kan det ikke være overskudssalt fra garvningen ?

Max

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-10 08:23

Max wrote:
> Kan det ikke være overskudssalt fra garvningen ?

Ok hvad kan man gøre for at stoppe skidtet? Jeg ved konen har bakset med
noget sæbespåner eller hvad det nu var, af flere gange, men det fortsætter
med at blive mælket.

Henning

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-04-10 12:50

> Ok hvad kan man gøre for at stoppe skidtet? Jeg ved konen har bakset med
> noget sæbespåner eller hvad det nu var, af flere gange, men det fortsætter
> med at blive mælket.

Atamon eller Rodalon, jeg garanterer ikke for negative effekter, Atamon har
jeg prøvet, det holder kun en tid.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 03-04-10 14:33

Hej Preben

> Atamon eller Rodalon, jeg garanterer ikke for negative effekter,
> Atamon har jeg prøvet, det holder kun en tid.

Det hjælper vel kun hvis det er skimmel ?

Og er det skimmel, ja så er lidt hvidt på møblerne
vel det mindste af de problemer man har.

Max

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-10 16:44

Max wrote:
> Og er det skimmel, ja så er lidt hvidt på møblerne
> vel det mindste af de problemer man har.

Det synes konen ikke, hun knurrer en del over det.