Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste pgm til nemt at vise billeder og fi~
Fra : Peter

Dato : 01-04-10 08:13

Når jeg gerne hurtigt vil vise en masse billeder og film fra ferier
eller fester, er det endnu ikke lykkedes mig at finde et fornuftigt
program. Rent faktisk foretrækker jeg pt. et program der er indbygget
i Nintendo Wii, men desværre har det en meget dårlig opløsning og kan
kunlæse et vist antal billeder. Jeg leder derfor efter noget
tilsvarende til pc (Windows).

Nintendos program viser thumpnails af billeder og film samtidigt, og
man kan nemt skifte imellem at se thumpnails eller et billede/film.
Film starter automatisk. Alt i alt meget intuitivt og med meget få
taster der skal bruges. (frem, tilbage, zoom-ind, zoom-ud - mere er
ikke nødvendigt)

Jeg har forsøgt med PS3, Media Center (Windows 7), IrfanView og
Picasa, men ingen af dem kan det jeg leder efter. Nogen der har et
forslag, inden jeg går igang med at installere alle mulige underlige
andre programmer?

Mvh
Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-04-10 22:21

-faststone ?
-VLC ?

Bo //

Fra : Peter

Dato : 01-04-10 16:25

> -faststone ?
> -VLC ?

Ehh, tak, men ingen af dem jeg få til at gøre det jeg beskriver, eller
overser jeg noget?

Programmet skal vise thumpnails fra både billeder og film
samlet.Faktisk ligesom når bladrer igennem sine billeder og film
direkte på sit digital kamera. Jeg vil bare gerne gøre det samme på
min pc, og er overrasket over at det kun er lykkedes mig at finde et
godt program til min Nintendo Wii. Selv den tilsvarende software på
PS3 er dårligere (IMHO), selvom den selvfølgelig kan gøre det i en god
opløsning på tv'et.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-10 09:40

"Peter" <pdj1974@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

godt program til min Nintendo Wii. Selv den tilsvarende software på
PS3 er dårligere (IMHO), selvom den selvfølgelig kan gøre det i en god

XnView - ligetil program der både viser billeder og filmklip - slideshow mm

/Carsten

Fra : Henrik B.

Dato : 21-04-10 12:44

> [...]

> direkte på sit digital kamera. Jeg vil bare gerne gøre det samme på
> min pc, og er overrasket over at det kun er lykkedes mig at finde et

Øøøøhhh, både min Windows 7 og Vista (på den bærbare), viser da fint
thumbnails direkte i de mapper, hvor filerne ligger.
Hér kan laves diasshow (på billederne). Eller hvis man vil vise alt, så
marker alt der skal vises, højreklik og vælg "Afspil".

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Peter

Dato : 02-04-10 05:10

> XnView - ligetil program der både viser billeder og filmklip - slideshow mm

Tak, nu begynder det at ligne noget. Desværre understøtter den ikke
det filmformat mit kamera optager i. Har samme problem med
IrfanView, selvom både VLC og MediaPlayer ingen problemer har.
Jeg syntes det er utroligt at der ikke findes flere af den slags
programmer. Hvordan viser i andre ellers et en blanding af billeder og
film, når man gerne vil se dem i rigtig rækkefølge? At bruge Stifinder
er noget tungt, når det drejer som om flere hundrede feriebilleder og
feriefilm... Men det kan gå hen og blive nødvendigt, og så lade den
bruge IrfanView og VLC.

/Peter

Fra : Max

Dato : 02-04-10 12:14

Hej Peter

> Tak, nu begynder det at ligne noget. Desværre understøtter den ikke
> det filmformat mit kamera optager i. Har samme problem med

Hvad format bruger dit kamera og er du sikker på at der
ikke fulgte et program med der kan det du ønsker ?

Max

Fra : Kenneth

Dato : 08-04-10 11:11

> Hej Peter

> Hvad format bruger dit kamera og er du sikker på at der
> ikke fulgte et program med der kan det du ønsker ?

> [...]

Har du taget et kik på ACDSee
Den viser alt hvad jeg smider efter den

// Kenneth - Fotograf //