Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mikroskop
Fra : Hugo

Dato : 01-04-10 11:37

Jeg håber at en af jer kan hjælpe med svar på følgende problemstilling:

Jeg har brug for et kamera der kan gengive et frimærke eller mønt på en 19"
pc-monitor dvs. kameraets bagsidemonitor skal kunne eksponeres til 19"
fuldskærm via evt. usb, ikke som et foto men selve øjebliksbilledet.
Kameraet skal med andre ord virke som et mikroskop.

Der er flere såkaldte "usb-digital-mikroskoper" på markedet i prisklasse
6-1200 kr, som i funktion er ideal til mit formål, men generelt har de
allesammen en lav opløsning på kun 1,3-2 Mpixel. Skal jeg højere op bliver
det profesionalt, noget der koster en halv bondegård.

Mit spørgsmål er derfor om nogen af jer har kendskab til et alm. kamera med
tilhørende program der kan overføre billedet fra bagsideskærmen til 19"
pcskærn i "fuldskærm". Linserne kameraet skal nødvendigvis også kunne tage
makro i "frimærkestørrelse".

Venligt Hugo

Fra : Linde

Dato : 01-04-10 11:58

"Hugo" <hugo1938@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> med tilhørende program der kan overføre billedet fra bagsideskærmen til
> 19" pcskærn i "fuldskærm". Linserne kameraet skal nødvendigvis også kunne

Opløsningen på din 19" er vel 1280x1024, altså godt og vel 1,3 Mpixel...mon
ikke sådan et USB mikroskop kunne klare sagen? Alternativet er jo et godt
digitalkamera med god makro, HD video ud, og så nogle kraftige lamper, det
løber nok også deropad.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 01-04-10 17:05

Hej Hugo

> [...]
> bagsideskærmen til 19" pcskærn i "fuldskærm". Linserne kameraet skal
> nødvendigvis også kunne tage makro i "frimærkestørrelse".

Jeg havde et Canon IXUS kamera hvor der fulgte noget
spftware med. Der er der et program der hedder
RemoteCapture med, det giver mulighed for at styre
kameraet via computeren og tage billeder direkte
ind på skærmen, det kunne løse opgaven du har.
Men pas på, ikke alle IXUS modeller understøtter det.

Max

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-04-10 22:37

On 01-04-2010 12:36, Hugo wrote:
> [...]
> allesammen en lav opløsning på kun 1,3-2 Mpixel. Skal jeg højere op bliver
> det profesionalt, noget der koster en halv bondegård.

En almindelig PC skærm har 1.5-2Mpix, og en god 30" skærm runder lige
4Mpix, så kameraet behøver vel ikke flere pixels end det.

Et godt overvågningskamera i HD burde kunne klare det.

> [...]
> pcskærn i "fuldskærm". Linserne kameraet skal nødvendigvis også kunne tage

Ja, mit Nikon kamera med macro objektiv koblet til PC'en med et USB
kabel og Camera Control Pro kan. Jeg bruger det til en del dokumentation
af små genstande, men det er nok i den forkerte prisklasse.

De fleste spejlreflexkameraer med LiveView kan vel vise billeder
"online" på en PC.

Bo //

Fra : Hugo

Dato : 02-04-10 08:36