mærkevare eller ej?
Fra : Casio

Dato : 04-08-01 19:46

Min søster skal have et grafikkort til ca. 1200 kroner. Det skal nok være GeForce2 GTS eller MX... Jeg har set at man kan få GTS til
ca 1200 kroner, så længe det ikke er mærkevare. Men jeg skal lige være sikker inden vi køber det:

Er der ulemper ved at købe noget som ikke er mærkevare?
Er der noget man skal tage hensyn til?

Fra : ZiCoN

Dato : 04-08-01 21:17

Jamen hejsa...

Jeg har et prolink x-player pro (geforce 2 pro 64ddr) hvilket ikke er
mærkevare (duh) og jeg er yderst godt tilfreds med det.... mine erfaringer
med 'ikke mærkevare' er gode... du skal tænke på at chipsettet er det
samme.... det eneste jeg er en lille smule utilfreds med er at min blæser
ikke er så god som dem man får på mærkevare kortene... men det er der da råd
for...

ZiCoN

Fra : JYK

Dato : 05-08-01 00:20

Man kan også komme i problemer med manglede drivere ved "bambus-kort", men
de kan oftest findes et sted på Nettet.

Vælg GTS frem for MX!
MX'er er skabede versioner af GTS, så er søs en hardcore 3d-gamer så drop
MX.

Er hun den mere rolige type der kun spiller i ny og næ, så vil jeg anbefale
Hercules 3D Prophet 4500 (jeg skal ud og købe det i denne uge, efter
anbefalinger her i NG), da 2d-kvaliteten også er god her.

Skal hun slet ikke spille 3-d-spil, men bare surfe, chatte, skrive breve og
spille hjerterfri eller kabale (det skal de fleste piger jeg kender), så vil
jeg anbefale Matrox-modellerne - specielt udviklet til 2d.

Kig en tur ind på edbpriser.dk, og finde lige dét kort søs har brug for.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-08-01 11:04

Du ved bambus der er bygget på nvidia's chip ... Der kan man bruge detonater
:;) så det med drivere er ikke et problem ....

Fra : JYK

Dato : 05-08-01 12:26

Okie. Jeg anser heller ikke det der med drivere som den helt store ulempe.

Det er mere vigtigt, at han kender til begrænsningerne mht. MX-teknologien!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Santa Xcaze

Dato : 06-08-01 00:03

`Yeah det er rigtigt nok!
Sorry for det med driverne, lød bar som om det var verdensundergang ;)

Fra : Atcox

Dato : 05-08-01 09:31

Jeg vil give de andre to ret.

Kører selv med et Daytona GeForce 2 Pro med 64 Mb DDR Ram, fra Palit
Microsystems
Sålænge du vælger GeForce, har du altid driverne fra Nvidia selv, så vær
ikke bange for at købe
bambus pga. driverne.

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : JYK

Dato : 05-08-01 10:33

Jeg er lidt nysgerrig mht. dit pro-kort. Det koster kun 1200,- kr. ik'?

Hvad består dit system af og hvad er din benchmark?

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : ZiCoN

Dato : 05-08-01 10:39

Jeg tror ikke du mener mig... men alligevel.... mit prolink kort koster
omkr. 1500,- Jeg har kun brugt 3d mark nogle få gange da mit bundkort ikke
er det bedste gamer kort (asus p3v4x) men jeg fik så vidt jeg husker sidste
gang omkr. 7000-7200 i 2000 udgaven..... jeg kører med en p3 866@910 256 mb
pc133 apacer ram... maxtor 30,7 ata66 7200 windows ME, s'følgelig med de
sidste nye via 4in1-32 driver og nvidia 12.90 driver... det kører skide
godt... problemet med ME (efter mine erfaringer) er at den har med at blive
en lille smule ustabil efter et par måneder når man har mange ting
installeret....

ZiCoN

Fra : JYK

Dato : 05-08-01 12:27