Kamera på Autobahn - Hvad er det - trafikt~
Fra : Per

Dato : 01-04-10 14:06

Hey Ng !

Var lige en tur i Tyskland.

Her så jeg flere steder på Autobahn, at der var kameraer eller lign. henover
vognbanerne.

Er det nogen der ved hvad det er ?

Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at det er
ATK.

Måske det er trafiktælling eller lign ?

Billede af hvad jeg mener kan ses her:
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/faa63a91.JPG

mvh. Per

Fra : Per

Dato : 01-04-10 14:08

Per wrote:
> [...]
> henover vognbanerne.
>
> Er det nogen der ved hvad det er ?
>
> Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at

Prøv det her link i stedet for:

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-04/faa63a91/IMG_3184--1024x768-.JPG.html

mvh. Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-04-10 15:25

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv det her link i stedet for:
>
> http://www.billedeupload.dk/photo/2010-04/faa63a91/IMG_3184--1024x768-.JPG.html

Formentlig fartmålere / afstandsmålere i forhold til samme. Der er en til
hver kørebane...

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-04-10 19:20

http://www.wer-weiss-was.de/theme64/article2569529.html

--
Per

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 01-04-10 15:40

Per skrev:
> [...]
> henover vognbanerne.
>
> Er det nogen der ved hvad det er ?
>
> Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at det

Uden at vide det med sikkerhed, så mener jeg det har noget med
registreringen af vejskatten, MAUTEN, at gøre.
Hilsen Matthias

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-04-10 17:07

Matthias H. Matthiessen wrote:

> Uden at vide det med sikkerhed, så mener jeg det har noget med
> registreringen af vejskatten, MAUTEN, at gøre.
> Hilsen Matthias

Fuldstændig korrekt...

/Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-10 16:19

Den Thu, 1 Apr 2010 15:06:29 +0200 skrev Per:
> [...]
>
> Er det nogen der ved hvad det er ?
>
> Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at det er

Er det ikke bare kø-kameraer, så man kan se hvor man skal advare om
kø? Dem har vi også nogen stykker af oppe mellem Vejle og motorvejskryds
Skærup, dem kan man endda se på www.trafikken.dk.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-04-10 18:37

On Thu, 1 Apr 2010 15:06:29 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det nogen der ved hvad det er ?
>
>Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at det er

Det er til Maut-Erfassung.

De er udlagt til hastigheder op til 200-220 km/t så man senere kan koble
maut til personerbiler på.

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-04-10 20:39

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> De er udlagt til hastigheder op til 200-220 km/t så man senere kan koble
> maut til personerbiler på.

Godt man kører Porsche så

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-04-10 21:32

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt man kører Porsche så

Nu ved du også, hvorfor dit navigationsanlæg i bimmeren meddeler dig, din
rute indeholder en 'mautstrasse'..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-10 21:35

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Godt man kører Porsche så

Nu behøver man ikke en Porsche, for at nå over de hastigheder... )

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-10 22:01

Per skrev:
> [...]
> henover vognbanerne.
> Er det nogen der ved hvad det er ?
> Tyskerne kørte gladeligt lynhurtigt forbi dem - så jeg tvivler på at det

Det er portaler til kontrol af den tyske vejskat for lastbiler, Maut

Der er to modeller. Den ene registrerer kun de lastbiler der kører med
OBU (OnBoardUnit). Den anden registrerer alle lastbiler og busser, og
sammenholder nummerpladerne med de oplysninger der kommer fra salgsstederne.

OBU'en er til automatisk betaling af mauten. Den består af en
sender/modtager i forruden, en gps antenne og en kontrolboks.

Systemet findes på næsten alle motorveje. Og på nogle strækninger, med
Bundesstrasse, der bruges af lastbilerne til at komme udenom de værste
bakker.

Til historien hører at inden Tyskland fik det system var de med i den
Eurovignet som bl.a. Danmark er med i. Men de mente ikke de fik nok ud
af det. Så de ville have deres eget system.

Toll Collect, som systemet hedder, blev besluttet. Og Tyskland meldte
sig ud af Eurovignetten fra den planlagte startdato.

De havde blot glemt at tage Murphy i ed. Så der gik i omegnen af 1½ år
fra ophør af vignet og til det nye system fungerede. Der tales om et tab
i omegnen af 600 mill € for den tyske stat. Et tab som investorerne i
det nye system vistnok blev sat til at dække.

Efter at systemet er kommet til at fungere har det vist sig at være så
stor en guldgruppe at, hvis alle indtægter blev brugt på de veje der er
belagt med afgift, ville der blive råd til guldbelagte striber.

Som en anden nævner er systemet sat op til at kunne klare vejskat også
for personbiler. Men ganske ligesom i andre lande er det et område ingen
politikere tør røre ved.

Fra : Per

Dato : 02-04-10 09:01

Finn Guldmann wrote:

> Det er portaler til kontrol af den tyske vejskat for lastbiler, Maut

Tak for svar til jer alle.

God Paske - mvh. Per

Fra : Brian

Dato : 02-04-10 09:00

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Som en anden nævner er systemet sat op til at kunne klare vejskat også for
> personbiler. Men ganske ligesom i andre lande er det et område ingen
> politikere tør røre ved.

Der er da efterhånden en håndfuld lande, hvor det koster at benytte visse
strækninger af vejnettet.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-04-10 14:20

Brian skrev:
> Der er da efterhånden en håndfuld lande, hvor det koster at benytte
> visse strækninger af vejnettet.

Hvorfor tror du jeg skriver "andre" og ikke "alle"?

Jeg ved godt at det koster at køre personbil i visse lande.

Men det ændrer ikke på at det er et område de fleste politikere ikke tør
røre ved fordi de er sikre på at de ikke bliver genvalgt hvis de gør.

Fra : IMO

Dato : 06-04-10 12:17

On Mon, 05 Apr 2010 22:35:22 +0200, Henrik B. wrote:

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
>
> Nu behøver man ikke en Porsche, for at nå over de hastigheder... )

man skal ikke la' en lejlighed gå fra sig for at få det nævnt

Møller

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-04-10 05:59

On Apr 6, 1:17 pm, IMO <i...@imo.dk> wrote:

> man skal ikke la' en lejlighed gå fra sig for at få det nævnt

Det er da ikke for at flashe, at man kører i spændende biler. Det har
du altså HELT misforstået...

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-04-10 16:58

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Trods smiley er din kommentar ude i hampen.

> Det er da ikke for at flashe, at man kører i spændende biler. Det har
> du altså HELT misforstået...

Det er noget andet, der nager ham - sikkert