Kobling skal trædes helt i bund
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 08:39

De sidste 14 dage har jeg fået problemer med koblingen. Jeg skal nærmest
træde pedalen igennem bunden for, at kunne skifte gear.

Nogen der ved, hvad problemet kan være og i givet fald, hvad sådan en
operation skal koste ?

Bilen er en Accord 2,3 SR fra ´94

Mvh
Jan Rysz

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-10 08:59

"Jan Rysz" <janrysz(at)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> træde pedalen igennem bunden for, at kunne skifte gear.
>
> Nogen der ved, hvad problemet kan være og i givet fald, hvad sådan en

Mangler koblingsvædske. Koster praktisk taget ingenting, hvis du fikser det
selv. Hæld på, luft ud, og så er du kørende. Men undersøg om der decideret
lækage et sted.
Det er mit bud, ihvertfald

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Knud

Dato : 01-04-10 10:00

Jan Rysz skrev:
> [...]
> træde pedalen igennem bunden for, at kunne skifte gear.
>
> Nogen der ved, hvad problemet kan være og i givet fald, hvad sådan en

Væskebalancen.
Sæt tænding på, træd bremsepedalen i bund.
Træd koblingen ned 9 gange.
Når du slipper koblingen sidste gang, skal det gøres meget langsomt.

Så skulle alt virke perfekt.
Mvh Knud

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-04-10 10:06

Den 01.04.2010 kl. 10:39 skrev Jan Rysz <janrysz webspeed <"dk>">:

> [...]
> træde pedalen igennem bunden for, at kunne skifte gear.
>
> Nogen der ved, hvad problemet kan være og i givet fald, hvad sådan en

Koblingen er ved at være slidt op. Har ingen anelse om hvad det koster,
men tipper på 5-7000,-

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 12:06

Det var 3 noget forskellige bud

Prøver lige de 2 første i løbet af dagen. Hvis det er sidstnævnte (altså
defekt kobling), så ryger æsken på QXL. Det er den trods alt ikke værd.

Mvh Jan Rysz