Slagtop eller almindelig top
Fra : Mureren

Dato : 01-04-10 08:12

Hej.

Danske Fragtmænd har brændt mig af, så jeg nåede ikke at få mit
slagtoppe-sæt inden påsken
Jeg har til gengæld fået en Dewalt slagnøgle, og nu irriterer det mig at gå
og lave ingenting, når jeg lige så godt kunne få skiftet til sommerhjul!

Ødelægger jeg noget ved at bruge en almindelig top med slagnøglen, frem for
en slagtop?
(de almindelige toppe kan vel ikke holde til det brug i længere tid, men en
enkelt gang kan måske gå?)

Det er SLET ikke en mulighed at bruge en almindelig hjulnøgle nu hvor der
ligger en slagnøgle og lér hånligt af mig....momentnøglen skal jeg derimod
nok bruge til slut

Mvh.
Mureren

Fra : SvenP

Dato : 01-04-10 08:24

Der sker sikkert ingenting, hvis det er toppe af en ordentlig kvallitet. Men
skal du løsne noget der sidder meget fast, kan det give problemer. Svigerfar
på 150 kg stod altid op på hjulnøglen, når hjulene skulle efterspændes. Det
var et helvede at lave noget på hans bil.
Så hvis dine hjul er spændt 100-120 Nm sidste gang, så klø bare på.

Sven

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-04-10 11:28

Mureren har bragt dette til os:
> [...]
> en slagtop?
> (de almindelige toppe kan vel ikke holde til det brug i længere tid, men en

Forstår jeg dig ret vil du bruge en top fra et topnøglesæt til en
"luftnøgle"; dét gør jeg altid da jeg skal bruge en "23", tror jeg det
er, som ikke er med min luftnøgle.

Jeg ville ikke være bekymret medmindre toppen er fra Aldi

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-04-10 11:30

Mureren formulerede torsdag:
> [...]
>
> Det er SLET ikke en mulighed at bruge en almindelig hjulnøgle nu hvor der
> ligger en slagnøgle og lér hånligt af mig

Har du 10 eller 8 bar?

8 bar kan dårligt trække skindet af mine møtrikker der er spændt med
11½ "kg"...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mureren

Dato : 01-04-10 12:39

> Har du 10 eller 8 bar?
>
> 8 bar kan dårligt trække skindet af mine møtrikker der er spændt med 11½
> "kg"...

Jeg har 18V Lithium Ion
Og ingen problemer med toppen, det kørte bare!

Og det var rigeligt i øvrigt, men hjulet sad den onde hyleme godt fast på
navet, jeg bankede, slog, sparkede, hamrede, varmede, smurte og gjorde ved i
næsten en time før jeg fik det af!

Mvh.
Mureren

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-10 12:47

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> navet, jeg bankede, slog, sparkede, hamrede, varmede, smurte og gjorde ved

Til en anden gang: Kloge folk er i gruppen har tidligere givet en praktisk
løsning på det problem. På med møtrikkerne/boltene, men spænd dem ikke mere
end der lige er ganske lidt slip. Kørt et par meter og bloker bremsen. Så er
der god chance for at hjulet løsner sig, og meget tid og irritation er
sparet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mureren

Dato : 01-04-10 22:50

> [...]
> mere end der lige er ganske lidt slip. Kørt et par meter og bloker
> bremsen. Så er der god chance for at hjulet løsner sig, og meget tid og

Den havde jeg også i tankerne....men det blev ikke til mere

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-04-10 13:03

Mureren formulerede spørgsmålet:

> Jeg har 18V Lithium Ion

Nå, ok

> Og ingen problemer med toppen, det kørte bare!

Godtså

> Og det var rigeligt i øvrigt, men hjulet sad den onde hyleme godt fast på
> navet, jeg bankede, slog, sparkede, hamrede, varmede, smurte og gjorde ved i
> næsten en time før jeg fik det af!

OMG

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-04-10 22:58

> Har du 10 eller 8 bar?
>
> 8 bar kan dårligt trække skindet af mine møtrikker der er spændt med 11½
> "kg"...

Det kunne min heller ikke... indtil jeg fik sat en anden studs på med
større hul - samme tryk i tanken, men hold kæft den sparker fra sig nu.
Jeg har 8 bar i min og den kan løsne.. tro mig

Nu skal jeg blot have en bedre slange med større hul så satser jeg på det
sidste kraft bliver udnyttet.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-04-10 08:14

Martin [6000] sendte dette med sin computer:

> Det kunne min heller ikke... indtil jeg fik sat en anden studs på med
> større hul - samme tryk i tanken, men hold kæft den sparker fra sig nu.
> Jeg har 8 bar i min og den kan løsne.. tro mig

Studs på tanken?

> Nu skal jeg blot have en bedre slange med større hul så satser jeg på det
> sidste kraft bliver udnyttet.

Er ellers glad for mine slanger

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-04-10 15:56

> Studs på tanken?

Jeg har sat en studs i røven af min tank, istedet for at bruge de 2
studser der sidder oppe ved tryk-o-meteret.

Det var en herinde i gruppen der for lang tid siden fortalte han havde
skiftet studs+slanger og nu blev hans slagnøgle til et helt "monster".
Jeg oplever det samme i forhold til standardmontering. Før kunne jeg
intet løsne - nu kan jeg løsne "alt".

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-04-10 08:49

Martin [6000] udtrykte præcist:

> [...]
> skiftet studs+slanger og nu blev hans slagnøgle til et helt "monster".
> Jeg oplever det samme i forhold til standardmontering. Før kunne jeg

Fedt nok!

Hans
www.zofiaoghans.dk