Danske hitlister på nettet
Fra : perhag

Dato : 31-03-10 05:36

Et initiativ fra Henrik Smith-Sivertsen, Dansk Folkemindeforskning,
har fået DRs hitlister 1963-1977 på nettet http://www.danskehitlister.dk/
.. I 1977 blev de populære hitlister som bekendt slagtet.

Som ekstrabonus er der udregnet placeringspoint, sådan at en liste
over årets største hits er anført. F.eks. er her den beregnede
topliste over Dansktoppen i året 1968:

Største hits i 1968
1 Vi Ska' Gå Hånd I Hånd 103 point
Keld Heick
2 De Violer Du Plukker 95 point
Johnny Reimar
3 Du Og Jeg 75 point
Bjørn & Okay
4 Vi danser 66 point
Gitte Hænning
5 Vi Får Vel Sol Igen Engang 53 point
Two Danes
6 Vil Du Sænke Dit Øje 48 point
Keld & The Donkeys
7 Gid du var i Skanderborg 46 point
Dorthe Kollo
8 Julia 43 point
Blue Notes
9 Sommeren Det Hændte 41 point
Ulla Pia
9 De Glade År 41 point
Gitte Hænning

Vis hele listen

Fra : Max

Dato : 31-03-10 12:50

Hej perhag

> Som ekstrabonus er der udregnet placeringspoint, sådan at en liste
> over årets største hits er anført. F.eks. er her den beregnede
> topliste over Dansktoppen i året 1968:

Bare husk, som det også står på siden, de har kun
interesse som lister, de siger intet om musiksmag
gennem tiderne.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 15:29

> Bare husk, som det også står på siden, de har kun
> interesse som lister, de siger intet om musiksmag
> gennem tiderne.

Præcis. Så skal man have fat i denne (for de seneste 10 år):
http://www.hitlisterne.dk/
Den baserer sig på salgstal, både fysiske cd'er og download, og er nok det
eneste retvisende billede af hvordan danskernes musiksmag er sammensat.
Desværre har jeg ikke kunnet finde noget der går længere tilbage.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 15:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Den baserer sig på salgstal, både fysiske cd'er og download, og er nok det
> eneste retvisende billede af hvordan danskernes musiksmag er sammensat.

Vås! - Det er kun retvisende billede af hvilken smag folk der køber cd-er
har.
Jeg køber f.eks. stort set næsten ingen cd-er

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 16:00

On 31-03-2010 16:49, Åge Halldorsson wrote:

> Vås! - Det er kun retvisende billede af hvilken smag folk der køber
> cd-er har.
> Jeg køber f.eks. stort set næsten ingen cd-er

Ja du har ret. Det er folk med en god smag der køber CD'ere.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 31-03-10 16:02

Henning Jensen skrev:
> Det er folk med en god smag der køber CD'ere.

Der er nu også en del med meget dårlig smag, der køber cd'ere.

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 16:10

On 31-03-2010 17:02, Hauge wrote:

> Der er nu også en del med meget dårlig smag, der køber cd'ere.

Det er det evigt tilbagevendende problem.
Smag kan ikke diskuteres. og da heldigvis for det.
Om nogle få år er CD'en sikkert helt forsvundet fra markedet. De sidste
to CD'er, jeg har købt på Nettet, valgte jeg af få som mp3'ere.
Det er nemt og fylder ikke noget.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 31-03-10 16:15

Henning Jensen skrev:
> Det er nemt og fylder ikke noget.

Men lyder af lort, kort sagt. Men sådan er der jo så meget.. Hvis
musikken alligevel er ringe, så er det jo ligegyldigt med mp3 vs. CD.

Men lydkvalitet kan ikke diskuteres, der kan kun diskuteres om man har
krav til kvalitet eller ej.

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 16:18

On 31-03-2010 17:15, Hauge wrote:

> Men lydkvalitet kan ikke diskuteres, der kan kun diskuteres om man har
> krav til kvalitet eller ej.

Teknisk kvalitet eller musikkvalitet?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 31-03-10 16:37

Henning Jensen skrev:
> Teknisk kvalitet eller musikkvalitet?

Synes det fremgik ret tydeligt af min kommentar..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 18:25

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Men lydkvalitet kan ikke diskuteres, der kan kun diskuteres om man har
> krav til kvalitet eller ej.

Det er faktisk rigtigt. Angående lydkvaliteten der ingen diskussion. Der er
bare kendsgerninger - og det gælder alle musikgenrer.
Angående slagermusikken (den danske) kan jeg sige, at der laves en
uhyrlig bunke tæer-krøllende ragelse, af folk der både synger
og spiller falsk. Det er direkte uhyggeligt. Den anden dag lyttede jeg til
Dansktoppen på LIMFJORD PLUS. Jeg besluttede at krydse af hvilke sange der
havde høj kvalitet
i både sang og musik. Det var en grusom oplevelse. Det var ganske
forfærdeligt. Halvdelen af sangene havde intet med dansktop/slager at
gøre og næsten alle var discountkvalitet. Den anden halvdel var danktop men
af en u-acceptabel skandaløs kvalitet, som ikke hører nogen steder hjemme at
sende
ud i en radio.
Det var f.eks. noget med at synge skrækkeligt og lave rytme ved simple
ens taktslag, lige som når man slår en grydeske ned i køkkenbordet.
Gud Fader bevar mig vel, hvor pinligt. Der var f.eks. en der hed Hannibal
Hildorf - og jeg har aldrig i mit livs skabte dage hørt noget så pinligt.
Det var
værre end Sussi og Leo, selv om det lyder til at være umuligt.
Hvis vi tager pop-genren er næsten alt der laves idag også af extrem lav
teknisk kvalitet. Det lyder som om det er indspillet i en tom fabrikshal og
sangen
er næsten ikke-eksisterende. Der skriges og hvines u-kontrollabelt -og højt.
Man kan altså konstatere at der er lav-kvalitet indenfor alle
musikgenrer. Fejlen er så bare at radioerne ikke boycotter det som er af lav
kvalitet. Simpelthen lader være med at
spille det, ved at opstille kvalitetskrav, indenfor hver musikgenre.
Jeg tror man skal lade være med at lave så meget ny musik. Lav kun
ganske lidt ny musik og bland det op med det gamle, til en behagelig
højkvalitet musik-coctail.
En kendsgerning er i hverttfald at man tidligere lavede musik af meget høj
teknisk kvalitet. Men man brugte sateme også tid på det. Og penge. Det er
det med penge der
er skyld i at det er som det er. Alle og enhver kan lave deres egen cd
derhjemme på toilettet, hvorefter de kan udgive den. Det er derfor der
kommer så meget - og derfor
er der nødvendigvis også meget gylle og lort imellem.
Hvis vi holder os til dansktop vil jeg sige at Danmark nok kun har en
håndfuld grupper som laver virkelig høj kvalitet. Det er i rækkefølge:
1: Kim og hallo
2: Tonigt
3: Bjørn og Okay
4: Blue Hawai
5: Kandis
6: Birthe Kjær

Alligevel tester man flere plader hver uge på de mange lokale
dansktop-lister. Men der laves bare ikke så meget god dansktop længere, at
man kan teste 2 plader hver uge.
Man burde nøjes med een enkelt udfordrer og så de 10 på listen. Måske laves
der ikke engang een enkelt god dansktopsang i ugen. Derfor burde man måske
lave listen om til en
SKANDINAVIENS-TOPPEN, for at få nok plader af høj teknisk kvalitet.

Sådan!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 18:45

meddelelsen news:4bb38587$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Måske laves der ikke engang een enkelt god dansktopsang i ugen.

Og det er faktisk grunden til at jeg istedet lytter så meget til hollandsk
og tysk slager. Her laves slager i extrem høj kvalitet. Og nye sangere og
grupper
lanceres konstant. Der er liv i det. Det er festligt, livlig og der er
"godaw" i musikken.
Og så tager jeg lige det bedste af det danske. "Kim og Halløjsovsen" og
sån.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 01-04-10 07:23

Hej Henning

> Smag kan ikke diskuteres. og da heldigvis for det.

Hvad skal vi så diskutere ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 07:26

> Hvad skal vi så diskutere ?

F.eks. "Høstemaskiners gavnlige indflydelse på dansk kornproduktion"

Hislen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 18:00

> Der er nu også en del med meget dårlig smag, der køber cd'ere.
>
> Mvh Hauge

Hvem andre end Krutte, Linå og Jensen mener du ?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-10 18:05

meddelelse news:4bb37f9a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem andre end Krutte, Linå og Jensen mener du ?

Hvad kender du til, hvad jeg køber af CDer eller LPer for den sags skyld?

Fra : Hauge

Dato : 31-03-10 18:09

Åge Halldorsson skrev:
> Hvem andre end Krutte, Linå og Jensen mener du ?

Hvor skriver jeg at de er imellem den liste af folk?

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-10 09:49

meddelelse news:4bb37f9a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem andre end Krutte, Linå og Jensen mener du ?

Os Allesammen

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 17:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja du har ret. Det er folk med en god smag der køber CD'ere.
>
> Henning.

Hov do´ hallo-hallo! - Hwa så alle dem der optager tyske musikshow på tv.
Jeg synes jeg har en meget god musiksmag. Men ham der næserings-Linå vil
ikke tælle mig med
fordi jeg ikke køber cd-er.
Men jeg har jo altså alligevel en Hælvedes masse musik på bånd. Det
tæller snart 200 fyldte videobånd med musikshow. Men uhhhh-ha nej-nej
nej-nej. Jeg må ikke tælle med.
Slagermusik-smagen går jo imod den næserings-kultur-korrrekte elite. Man
SKAL købe en cd for at interessere sig for musik.

PS: Hvad med dem der som hobby interesserer sig for danske lokomotiver
gennem tiderne. De tæller måske heller ikke med, hvis man vil lave en
opgørelse over danskernes fritidsinteresser.
De bliver nok nødt til at låne en masse millioner i den lokale sparekasse
eller bank og købe sig et intercity-tog af DSB, og stille det op i baghaven,
ved siden af jordbærrrækkerne og kartoflerne.
Først da, ionteresserer de sig for tog. Haha -

KORS I BAGHAVEN!

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-10 09:48

meddelelse news:4bb37f4b$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> baghaven, ved siden af jordbærrrækkerne og kartoflerne.
> Først da, ionteresserer de sig for tog. Haha -

Hej Åge..

Jamen din hjemmeoptagede samling af musik, fortæller jo ingen andre end
lige netop dig, hvor din smag ligger... Så den kan ikke bruges...

Folk der interesserer sig for hvad enten det gælder Vintage biler, eller
lokomotiver, er oftest medlem af et hav af klubber, netop fordi det er de
færreste, der har plads til et lokomotiv i baghaven, eller 3 biler i garagen
som er under restauration... Så gennem klubberne får de mulighed for at
arbejde med deres hobby, hvad enten det gælder biler eller lokomotiver.

Hvis du kigger godt efter, ser du F.eks en del gamle remisser, som DSB
ikke længere benytter... Men de bliver så ofte brugt, af disse klubber,
som endda ofte sætter gamle lokomotiver i stand for F.eks DSB...

Det nærmeste eksempel, er jo nok Veteranbanen i Aalborg, som kører
hver sommer, og hvert år til Jul, med Juletoget....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-10 16:38

meddelelse news:4bb360fa$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> har.
> Jeg køber f.eks. stort set næsten ingen cd-er

Hej Åge

Jamen det er vel det, man er nødt til at måle på... Alt andet er jo reelt
blålys.

Listerne giver et sikkert fingerpeg om, hvad der sælger godt lige nu...
Men tager ikke højde for det lange sejge træk....

Eksemplet er Kim Larsen's Midt om natten....

Udråbt som et kæmpe flop... Men alligevel, den mest solgte Danske plade,
nogensinde.
Senere også en success som dvd. ( Godt hjulpet af et ugeblad )....

Man kan jo ikke bygge lister op, over folk der bare fiser huslejen af

M.V.H...Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-10 18:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Eksemplet er Kim Larsen's Midt om natten....
>
> Udråbt som et kæmpe flop... Men alligevel, den mest solgte Danske plade,
> nogensinde.

Den blev ikke udråbt som et flop. Midt om natten var et kæmpehit fra
udgivelsen og jeg kan huske vi råspillede den i radioen dengang.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-10 09:51

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Den blev ikke udråbt som et flop. Midt om natten var et kæmpehit fra
> udgivelsen og jeg kan huske vi råspillede den i radioen dengang.

Uha dog, du er i strid modvind med din formodentligt på det tidspunkt
værende arbejdsgiver.

Det kan da ikke passe du har spillet Dansk musik.. ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-04-10 11:27

> Det kan da ikke passe du har spillet Dansk musik.. ))))
>
> M.V.H....Benny..

Ork jo....kvalitets dansk musik og hertil hørte Larsen jo netop med det
album.
Ellers var der jo også TV2, Gnags, Tøsedrengene, Malurt, Kliche og mange
andre.
Og i den mere letbenede ende Bamse og Rocazino

Iøvrigt kan man spille og lave udsendelser om hvad som helst...det handler
om radiohåndværk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 12:15

> [...]
> Og i den mere letbenede ende Bamse og Rocazino
>
> Iøvrigt kan man spille og lave udsendelser om hvad som helst...det handler

Nå jaeh.... Hvordan var det nu Niels Hausgaard sagde....

Hvad hjertet er fuld af, løber munden ofte over med....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 12:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hvad hjertet er fuld af, løber munden ofte over med....
>
> M.V.H....Benny..

Sikken en oversvømmelse der må være hjemme hos Krutte. Huset må da være en
hel havn.

Han har han nok fortøjet en husbåd til parasollen, på hans terrasse.

HA!

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Nå jaeh.... Hvordan var det nu Niels Hausgaard sagde....
>
> Hvad hjertet er fuld af, løber munden ofte over med....
>
> M.V.H....Benny..

Som så ofte før er det umuligt at forstå dine tåbelige kommentarer. Smut ud
og hak nogle roer eller forhold dig til det man skriver.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 12:47

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Som så ofte før er det umuligt at forstå dine tåbelige kommentarer. Smut
> ud og hak nogle roer eller forhold dig til det man skriver.

Se det var sådan et svar jeg forventede fra dig ))))))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-04-10 12:48

> Se det var sådan et svar jeg forventede fra dig ))))))
>
> M.V.H....Benny..

Ja når du skriver med hovedet under armen og leverer goddag-mand-øskeskaft
indlæg, så får du den slags svar. Hvis du forholder dig til det jeg skriver,
skal jeg nok svare dig pænt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-10 13:40

> [...]
>>

> Ja når du skriver med hovedet under armen og leverer goddag-mand-øskeskaft
> indlæg, så får du den slags svar. Hvis du forholder dig til det jeg

Det var det jeg prøvede på

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 14:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja når du skriver med hovedet under armen og leverer goddag-mand-øskeskaft
> indlæg, så får du den slags svar. Hvis du forholder dig til det jeg
> skriver, skal jeg nok svare dig pænt

Hehe. Og det skriver en der selv skriver noget, som er helt uden hovede.

en lille dobbelt-gnæk

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 14:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Se det var sådan et svar jeg forventede fra dig ))))))
>
> M.V.H....Benny..

En lille sjov ting. Når du skriver noget til ham, så prøv selv at skrive
svaret, som du forventer at det vil være.

Jeg rammer plet hver gang. - hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-10 11:00

meddelelse news:4bb5ece9$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> En lille sjov ting. Når du skriver noget til ham, så prøv selv at skrive
> svaret, som du forventer at det vil være.

Hej igen Åge

Ja, som jeg skrev til ham sidst...

Det er lidt underligt, det er ham, der altid sorterer fra...

Men mit univers der bliver begrænset.... ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 18:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen det er vel det, man er nødt til at måle på...

Hvorfor er man nødt til det? - Kikningen på musikshows i tv giver da lige så
meget et fingerpeg om hvad folk er interesseret i at lytte til - at se et
sådant show med en blanding af grupper og sangere,
svarer vel nogenlunde til hvis man har købt en opsamlings-cd.
Hvorfor skal tegnebogen frem?. Jeg har set en masse gratis show - men jeg
må først tælle med, når jeg har brugt penge.
Mener du ikke at jeg interesserer mig for musik, før jeg har brugt nogle
penge på det?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 19:57

meddelelse news:4bb360fa$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vås! - Det er kun retvisende billede af hvilken smag folk der køber cd-er
> har.

Har du svært ved at læse indenad? Listen omfatter OGSÅ musikdownloads, og
dermed det totale billede af hvad folk erhverver sig af musik med henblik på
at kunne høre det igen.
Der er ingen anden måde at måle den brede befolknings musiksmag på, hvordan
du end vender og drejer det. Der er sgu ikke mange danskere der ikke inden
for et år har erhvervet sig en cd eller lavet et download af musik, specielt
ikke nu hvor vi har tjenester som TDC-play, hvor det er ganske gratis at
hente sin yndlingsmusik.

> Jeg køber f.eks. stort set næsten ingen cd-er

Du er også i din helt egen kategori.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 20:06

> Der er ingen anden måde at måle den brede befolknings musiksmag på,
> hvordan du end vender og drejer det.

Vil det sige at de musikshows jeg har optaget på bånd ikke tæller med på din
hitliste ? - jeg har nok ialt 300 show. Hvorfor må de ikke tælle med på din
hitliste. Det burde da tælle med som 300 enheder.

Det er diskrimination

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-10 20:26

meddelelse news:4bb39d25$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vil det sige at de musikshows jeg har optaget på bånd ikke tæller med på
> din hitliste ? - jeg har nok ialt 300 show. Hvorfor må de ikke tælle med
> på din hitliste. Det burde da tælle med som 300 enheder.

Du er eddermame langt ude....så skulle alle mine gamle radiooptagelser måske
også tælle?
300 shows har du....hvorfor slukker du ikke PCen og sætter dig stille og
roligt hen til kakkelbordet, spiser citronmåne og ser dem allesammen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-10 20:40

> hen til kakkelbordet,

ÅRH for Syvtal, min kop kaffe står henne på kakkelbord nr. 1 (sofabordet).
Nu er den kold, altså kaffen

Tak for påmindelsen - hop så bare op i frituregryden med numsebassen igen.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-10 20:42

On 31-03-2010 21:25, Allan Krautwald wrote:

> 300 shows har du....hvorfor slukker du ikke PCen og sætter dig stille og
> roligt hen til kakkelbordet, spiser citronmåne og ser dem allesammen.

Det er da ikke meget. Med 8 timers 'vellyd' hver dag, så rækker det ikke
til sommeren over.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-10 22:20

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke meget. Med 8 timers 'vellyd' hver dag, så rækker det ikke
> til sommeren over.
>
> Henning.

Jo men Åge skal sikkert se adskellige gange for at forstå det
Og sikke en fred der kan blive i nyhedsgrupperne imens.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 06:59

> [...]

> din hitliste ? - jeg har nok ialt 300 show. Hvorfor må de ikke tælle med
> på din hitliste. Det burde da tælle med som 300 enheder.

Det tæller vist ikke ret meget i det store regnskab. Resten af befolkningen
kasserede deres båndoptagere engang i 70'erne.

> Det er diskrimination

Næh, det er bagateller og afvigende adfærd

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 07:31

> Næh, det er bagateller og afvigende adfærd

Hvad så med de andre som på en eller anden måde har optaget disse show og
ligger inde med dem. De er jo som en slags opsamlings-cd.
De må heller ikke tælle med i "Linå top 10".
Nejjjj, salgslister er som sagt ubrugelige til at give et billede af folks
musiksmag i almindelighed. De kan give et billede af salg og intet andet.
Mere interessant er det med en liste over hvad folk vitterligt hører. Og det
er en hel hel anbden sag. Hvis jeg skulle have købt cd-er som svarer
til alle mine musikshow, måtte jeg have 3 job.
Mine bånd og andres optagelser er dog akkurat lige så vigtige, for at
kunne finde folks musiksmag, som dem der har haft tegnebogen oppe
og købt cd-er.
Sådan!.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 07:52

meddelelse news:4bb43dad$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad så med de andre som på en eller anden måde har optaget disse show og
> ligger inde med dem.

Hvilke andre?

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 08:05

Alex Linaa skrev:
> Hvilke andre?

Jeg er klar over at Åges optagelser ikke rigtigt tæller nogen steder,
men jeg synes det er at latterliggøre andre bare fordi de ikke hører det
lort som *I* hører, er langt ude.

Når I andre snakker om jeres forældede musik som I hører, så er jeg ved
at brække mig, men jeg kommenterer det ikke hver gang og prøver ikke at
latterliggøre jer for det, det klarer i fint selv. Hvad med at lade Åge
latterliggøre sig selv, fremfor at I hjælper ham og jer selv med det?

Jeg tror ikke på at Åge er den eneste i danmark der optager disse shows
og hvis I/du gør, så er I/du langt ude.

Hvis det er fordi Åge er sjov at drille, så er det ved at være for
kedeligt, det minder mig lidt for meget om "sjov" fra Gintbergs eller
C.Christensens side, altså totalt kedeligt og forudsigeligt. Prøv da
noget nyt, f-eks. snak om musik I kan li', fremfor at brokke jer over
andres musik som I tydeligvis *ikke* kan li'.

Gruppens indlæg består jo snart kun af "stafetten" og snak om musik fra
tider der var for +30 år siden. Alt nyt musik er jo tydeligvis noget
lort.. Musik skal åbenbart bestå af en afdanket fedthåret ged der
spiller på et guitar-lignende instrument, så er det noget for "folket" i
gruppen.

Kom da videre...

/Hauge

Fra : Max

Dato : 01-04-10 08:47

Hej Hauge

> C.Christensens side, altså totalt kedeligt og forudsigeligt. Prøv da
> noget nyt, f-eks. snak om musik I kan li', fremfor at brokke jer over
> andres musik som I tydeligvis *ikke* kan li'.

Hvis vi taler om musik vi kan lide, ja så får du kvalme, så hvorfor
opfordre os til det.

Men da du jo kun brokker dig over andre, ja så kunne du jo prøve
for en gang skyld at tale lidt om dig selv og din amag.

Max

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 08:52

Hej Max
Max skrev:
> Hvis vi taler om musik vi kan lide, ja så får du kvalme, så hvorfor
> opfordre os til det.

Det er vel ligegyldigt hvad jeg får af kvamle, men forskellen er bare at
jeg ikke hele tiden tuder op om andres dårlige musiksmag, det er der
andre der gør.

> Men da du jo kun brokker dig over andre,

Gør jeg? Nåda.. Husk på hvor mange fingre der peger tilbage, når man
peger af andre.

> ja så kunne du jo prøve
> for en gang skyld at tale lidt om dig selv og din amag.

Det er prøvet før, der blev det kommenteret som bøssemusik og andre
underlige ting, så det er der jo ikke meget ved.

Men det var nu sjovt så meget af mit indlæg du kunne klare at forholde
dig til.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 01-04-10 11:38

Hej Hauge

> Men det var nu sjovt så meget af mit indlæg du kunne klare at forholde
> dig til.

Det var nemt, du er så sur og træls at høre på for tiden,
godt at foråret er på vej, det kan jo være at det får dig
til at se lidt lysere på tingene.

Så op med humøret og glæd dig over livet, det
kan slutte hurtigere end man aner.

Max

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 21:57

Max skrev:
> Det var nemt, du er så sur og træls at høre på for tiden,

Jeg er ked af at jeg ikke vil slikke dig op ad ryggen. Beklager, det kan
du få de andre til.

> godt at foråret er på vej, det kan jo være at det får dig
> til at se lidt lysere på tingene.

Tjaeh, hvis det kræver en rygslikning, så nej tak.

> Så op med humøret og glæd dig over livet, det
> kan slutte hurtigere end man aner.

Mit humør fejler intet og jeg kender fint til hurtigtafsluttede liv, så
det behøver du ikke lære mig noget om.

Hint: Gevær, skruestik og blod på garagegulv..

/Hauge

Fra : Max

Dato : 01-04-10 22:03

Hej Hauge

> Jeg er ked af at jeg ikke vil slikke dig op ad ryggen. Beklager, det
> kan du få de andre til.

Du skal ikke være ked af det, jeg har ikke sådanne behov.

Men du klare nok dig selv, så hyg dig.

Max

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 22:28

Max skrev:
> Men du klare nok dig selv, så hyg dig.

Jeg klarer mig fint, det behøver du så absolut ikke tænke på.

Men mit humør fejlede intet da jeg svarede dig på dit spørgsmål med
mobil og diktafon.. Men ok, det kan du nok ikke huske.

/Hauge

Fra : Max

Dato : 01-04-10 22:38

Hej Hauge

> Men mit humør fejlede intet da jeg svarede dig på dit spørgsmål med
> mobil og diktafon.. Men ok, det kan du nok ikke huske.

Det husker jeg udmærket, og du skal have tak for din info.

Men det var jo også strengt saglige svar du gav.

Max

Fra : Per H

Dato : 01-04-10 22:31

On Thu, 1 Apr 2010 23:02:48 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

Hej max
ville lige høre om du modtag min mail for lidt over en uge siden, der
var lidt problemer med valid adressen?

per

Fra : Max

Dato : 01-04-10 22:40

Hej Per

> ville lige høre om du modtag min mail for lidt over en uge siden, der
> var lidt problemer med valid adressen?

Jeg fik mail fra dig den 21-3-10, og har svaret, men du har måske
ikke modtaget svaret ?

Max

Fra : Per H

Dato : 01-04-10 22:55

On Thu, 1 Apr 2010 23:39:57 +0200, "Max"

Nej desværre ikke

tramanden@gmail.com

per

Fra : Max

Dato : 01-04-10 23:18

Hej Per

> Nej desværre ikke

Jeg prøver igen.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-10 07:35

> Jeg prøver igen.
>
> --
> Mvh
> Max

Gør du det ja. Det er fint.
Er det her Nyhedsgruppen for privat korrespondance?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 12:44

On 01-04-2010 09:51, Hauge wrote:
> Det er prøvet før, der blev det kommenteret som bøssemusik

Det er da oplagt. Prøv at starte et en ny tråd om Bøssemusik.
Det er også et af de områder hvor jeg er helt 'blank'.
Og jeg vil godt lære noget mere.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 12:50

> Det er da oplagt. Prøv at starte et en ny tråd om Bøssemusik.
> Det er også et af de områder hvor jeg er helt 'blank'.
> Og jeg vil godt lære noget mere.

Det ville også være helt nyt, for Google Groups giver kun ét hit på
kombinationen, og det er denne tråd:
http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&q=hauge+b%C3%B8ssemusik&qt_s=S%C3%B8g+i+Grupper

Gad vide hvor den ide opstod? Ikke her på usenet i hvert tilfælde

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 13:19

On 01-04-2010 13:50, Alex Linaa wrote:

> [...]
> Gad vide hvor den ide opstod? Ikke her på usenet i hvert tilfælde

Vi må afvente, at Hauge starter op.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:25

> [...]

> Det er da oplagt. Prøv at starte et en ny tråd om Bøssemusik.
> Det er også et af de områder hvor jeg er helt 'blank'.

NÅ!

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 09:13

On 01-04-2010 09:04, Hauge wrote:

> Når I andre snakker om jeres forældede musik som I hører,

Jamen så kom da selv med noget nutidigt.

> Prøv da noget nyt, f-eks. snak om musik I kan li', fremfor at brokke jer over
> andres musik som I tydeligvis *ikke* kan li'.

Det er da dig der brokker dig mest. Du kommer gerne med en masse sure
bemærkninger, i hver ende af en tråd.

> lMusik skal åbenbart bestå af en afdanket fedthåret ged der
> spiller på et guitar-lignende instrument, så er det noget for "folket" i
> gruppen.
> Kom da videre...

Kom da med nogle forslag selv. Det er da meget længe siden at du har
gjort det.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 09:15

Henning Jensen skrev:
> Kom da med nogle forslag selv. Det er da meget længe siden at du har
> gjort det.

Se mit svar til Max.

/Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 09:17

On 01-04-2010 10:14, Hauge wrote:

> Se mit svar til Max.

Den måde har du svaret på før.
Jeg gentager, start en ny tråd med et emne. Hvis du i det hele taget har
en musiksmag, du vil debattere.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 09:23

Henning Jensen skrev:
> Den måde har du svaret på før.

Forståd du ikke svaret?

> Jeg gentager,

Ja det går det jo mest ud på i denne gruppe.

> start en ny tråd med et emne.

Om bøssemusik? Næeh..

> Hvis du i det hele taget har
> en musiksmag, du vil debattere.

Det er der ikke nogen grund til, men jeres tuden efter Åge, er ved at
være kedelig. Og har intet med musiksmagsdiskusion at gøre.

Men ok, er ved at tro at Åge er jer langt overlegen, derfor synes han
det er sjovt at blive ved med at provokere jer, for i hopper jo på den
*hver eneste gang*.

/Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 09:28

On 01-04-2010 10:23, Hauge wrote:> Det er der ikke nogen grund til, men
jeres tuden efter Åge, er ved at
> være kedelig. Og har intet med musiksmagsdiskusion at gøre.

Jamen så slet da gruppen på din Newsreader. Det vil ikke kun glæde dig selv.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 09:32

Henning Jensen skrev:
> Jamen så slet da gruppen på din Newsreader. Det vil ikke kun glæde dig
> selv.

Jeg gider ikke gøre hvad en skide nybegynder mener jeg skal gøre, så det
vil jeg ikke glæde dig med.
Men det må da være slemt, at være sådan et tudefjæs over Åges indlæg,
siden de skal kommenteres hele tiden. Håber folks liv er knap så sølle i
virkligheden.

/Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 09:38

On 01-04-2010 10:31, Hauge wrote:

> Jeg gider ikke gøre hvad en skide nybegynder mener jeg skal gøre, så det
> vil jeg ikke glæde dig med.

Jeg tror gerne på, at du har kværuleret i årevis.
Men Prøv noget nyt. Start en tråd med et nyt emne.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-04-10 11:29

> [...]
> Men det må da være slemt, at være sådan et tudefjæs over Åges indlæg,
> siden de skal kommenteres hele tiden. Håber folks liv er knap så sølle i

Uha nu er Hauge på ve j op i det røde felt igen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:28

> Uha nu er Hauge på ve j op i det røde felt igen

Så for Satan. Nu skete det vi alle frygtede. Krutte-tiet greb håndfast ind.
Det næste bliver vel at vi skal have et foredrag om rockgruppen "Rolling
Oldefar".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-04-10 18:32

On 01-04-2010 19:28, Åge Halldorsson wrote:

> Så for Satan. Nu skete det vi alle frygtede.

Hvem er alle? Dig og Hauge?

Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:26

> Men ok, er ved at tro at Åge er jer langt overlegen,

> /Hauge

Jeg synes Hauge en en flink fyr

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:23

Hvad med at lade Åge
> latterliggøre sig selv, fremfor at I hjælper ham og jer selv med det?

Øhhh hmmm........

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:20

> Hvilke andre?

DE andre

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-04-10 18:27

Åge Halldorsson skrev:

>DE andre

grisene

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-10 18:31

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> grisene
>
> --
> Ivan V. Klattrup

Det opfatter jeg som en SVINsk kommentar

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 01-04-10 22:30

Åge Halldorsson skrev:
> Det opfatter jeg som en SVINsk kommentar

Det er kun vennerne der må svare svinsk, gør vi andre det, så er vi sure..

Åge, du må lære at slikke de andre på ryggen, så blir de så glade, du
kommer måske med i rygslikkerklubben.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 18:56

meddelelse news:4bb4d5de$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> DE andre

Altså billederne i dit trefløjede spejl.
Jeg kan dog i det mindste dokumentere hvad folk hører, mens du kun har
antagelser i form af den sædvanlige gang varme luft.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-10 16:13

> Desværre har jeg ikke kunnet finde noget der går længere tilbage.
>
> /Alex

Det kan du på den nye side...men desværre kun fra perioden 1963-1977. Men
jeg ved der arbejdes på at stoppe hullerne ud