Priser på Smart-house?
Fra : Steen Suder

Dato : 31-03-10 22:32

Jeg overvejer at få Smart-house i mit nye hus, men i modsætning til IHC (som
nok er mere udbredt) kan jeg ikke finde priser på stumper til systemet
online.

Er der nogen, der kan bidrage med stykpriser på de stumper, der bruges til
en alm. installation (lys, evt. dæmpere, følere, vægudtag, controller)?

Jeg regner med at jeg som IT-mand og generel nørd kan/vil lave
programmeringen selv. Elektrikeren får lov at montere.

--
Steen Suder

Fra : CC

Dato : 01-04-10 10:03

"Steen Suder" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Jeg regner med at jeg som IT-mand og generel nørd kan/vil lave
> programmeringen selv. Elektrikeren får lov at montere.

Den nyeste udgave hedder vist KNX, men spørg i gruppen dk.teknik.el der
sidder alle eksperterne.
Spørg efter m2 priser på el-installation, IHC, Smart House, KNX det gør det
lettere at sammenligne
Umiddelbart vil jeg gætte på "smart installation" = el-installation *
(mellem 1,5 - 2).