Ny plæneklipper
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 31-03-10 08:45

Jeg er på Herrens Mark.For første gang i mit liv er der ikke nogen, der har
et gammelt arvestykke stående samtidig med at en af mine plæneklippere ryger
til de evige jagtmarker, og jeg skal derfor selv finde og købe en. Min
græsplæne er ikke specielt stor, buler som Kong Volmers røv, men jorden er
frodig, så skidtet vokser lystigt. Det er for mig ikke afgørende, om
maskinen koster 1.500 eller 6.000 - bare kvalitet og pris hænger fornuftigt
sammen. Dog heller 3.000 end 6.000, for jeg interesserer mig ikke specielt
for græsplæner. Hvordan finder jeg den bedste pæneklipper til prisen?

Kunne min nye fornuftigt prissatte plæneklipper være en af følgende:
http://kortlink.dk/p-lindberg/7msh Uspecificeret selvkørende apparat med 6
hk, bioklip, sideudkast og opsamling af græs: 2.000
http://kortlink.dk/havebrugsmaskiner/7msk Stiga turbo pro 50s combi
3ien-klipper. Selvkørende, multiklip, bagudkast/opsamling. 4,600
eller skal jeg bare drøne i Silvan og købe den billigste Park eller en Stiga
med elstart eller....

Fra : Kanstrup

Dato : 31-03-10 01:54

> Kunne min nye fornuftigt prissatte pl neklipper v re en af f lgende:http://kortlink.dk/p-lindberg/7mshUspecificeret selvk rende apparat med 6
> hk, bioklip, sideudkast og opsamling af gr s: 2.000http://kortlink.dk/havebrugsmaskiner/7mskStiga turbo pro 50s combi
> 3ien-klipper. Selvk rende, multiklip, bagudkast/opsamling. 4,600
> eller skal jeg bare dr ne i Silvan og k be den billigste Park eller en Stiga
> med elstart eller....
> --

Tjoo - det kommer lidt an på hvad du søger? Hvis du vil have både
mulighed for bioklip, opsamler og sideudkast samt en der er
selvkørende så jeg Bauhaus havde en fin en med 160 cc Hondamotor til
2999,-. Jeg ville personligt altid købe en med Honda + bioklip +
opsamler (eller en Klippo). Jeg er dog ikke overbevist om det der
selvkørende-halløj....

Igen - det kommer an på dig. Jeg kunne aldrig drømme om at købe det
billigste, men det er fordi jeg finder glæder ved at klappe/ae en
Klippo til 6500,- (ikke fordi jeg har en, men det er den jeg vil ha').
Nogle kører Fiat, nogle kører BMW - begge er biler (sådan da), men
vores prioriteringer er jo heldigvis forskellige.

- Kanstrup

Fra : Janne

Dato : 31-03-10 04:06

On 31 Mar., 09:44, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> sammen. Dog heller 3.000 end 6.000, for jeg interesserer mig ikke specielt
> for gr spl ner. Hvordan finder jeg den bedste p neklipper til prisen?
>
> Kunne min nye fornuftigt prissatte pl neklipper v re en af f lgende:http://kortlink.dk/p-lindberg/7mshUspecificeret selvk rende apparat med 6
> hk, bioklip, sideudkast og opsamling af gr s: 2.000http://kortlink.dk/havebrugsmaskiner/7mskStiga turbo pro 50s combi
> 3ien-klipper. Selvk rende, multiklip, bagudkast/opsamling. 4,600
> eller skal jeg bare dr ne i Silvan og k be den billigste Park eller en Stiga

Bilka har denne http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/19872/partner-pro-el-start-p53-650-cmdwea
Har en næsten tilsvarende (minus elstart, men 56 cm klippebredde). Den
går nu ind i sin femte sæson, og har hidtil været utrolig effektiv

Fra : Armand

Dato : 31-03-10 12:41

3140 Abildgaard skrev:

> [...]
> 3ien-klipper. Selvkørende, multiklip, bagudkast/opsamling. 4,600
> eller skal jeg bare drøne i Silvan og købe den billigste Park eller en Stiga

Hæ!
Lige som je har afsluttet et indlæg med en konstantering omkring mit
sædvanlige plæneklipper-valg, dukker dit indlæg op som det næste

Hodbarhedsmæssigt regner jeg Klippo's aluminiums-skjolde for at være
uovertrufne, og på samme måde er jeg fra en ansættelse hos en
maskin-udlejer imponeret over hvor startvillige Honda-motorerne på
diverse materiel har vist sig.
I min verden er den nævnte Stiga-model, der både har alu-skjold og Honda
motor, således det perfekte valg omkring soliditet og holdbarhed!

Retroperspektivt er jeg dog altid endt med forårets billigste tilbud når
der har været behov for nyindkøb - Senest magtede jeg dog at blive
hængende ved én med plast-skjold ud fra erkendelsen at det ér skjoldet
der går til først på mine plæneklippere.

Og så er det jo med plæneklippere, som med køleskabe: Når man får behov
for nyt er der ikke særlig meget tid til at grave det bedste køb frem

--
Armand.

Fra : TGJ

Dato : 31-03-10 14:31

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i meddelelsen
eller skal jeg bare drøne i Silvan og købe den billigste Park eller en
Stiga
> med elstart eller....

Den næste jeg skal have skal være med en honda motor. De er meget nemme ata
starte

/Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-10 20:03

> Den næste jeg skal have skal være med en honda motor. De er meget nemme
> ata starte
Har du da tit problemer med at hive gang i din plæneklipper? Min, som kun er
2år gammel, starter i første hug, Min forældres gamle plæneklipper på 18år
starter efter 4-6hiv i snoren. Der kan man vel ikke forlange mere så? :)

Begge er med B&S motor

--
Klaus G.