Hurtig bil - smadret.
Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-03-10 21:22

Sådan kan det gå når man tester for voldsomt

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1322826.ece

Det er ikke særlig smart - og bilen var solgt. *suk*

Fra : Craner

Dato : 01-04-10 06:05

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Sådan kan det gå når man tester for voldsomt
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1322826.ece
>
> Det er ikke særlig smart - og bilen var solgt. *suk*

Et eller andet sted var bilen jo heller ikke ok, da den ikke kunne tåle en
nedbremsning uder at køre af vejen, så det er måske køberen og andre
bilister held, at den dødsmaskine blev smadret, inden den smadre andre.
Helt ærlig venner, hvad skal vi med den slags biler, når der ikke er mere
styr på sikkerheden.
Jeg er muligvis blevet for gammel, men det kan der ikke laves om på.

vh
Poul

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-10 07:59

Den Thu, 1 Apr 2010 07:04:36 +0200 skrev Craner:

> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Et eller andet sted var bilen jo heller ikke ok, da den ikke kunne tåle en
> nedbremsning uder at køre af vejen,

Der står at bilen havde for meget fart på. Altså *føreren* bremsede for
sent.

Det kan også lade sig gøre i en standard bil fra 80 km/t hvis man bremser
for sent hen mod et 90 graders sving.

> så det er måske køberen og andre
> bilister held, at den dødsmaskine blev smadret, inden den smadre andre.
> Helt ærlig venner, hvad skal vi med den slags biler, når der ikke er mere
> styr på sikkerheden.

Der står også "ingen kom til skade i forbindelse med ulykken". Hvilken
sikkerhed er det du mener der ikke er styr på?

> Jeg er muligvis blevet for gammel, men det kan der ikke laves om på.

Det er sandsynlig forklaring.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Craner

Dato : 01-04-10 15:53

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Der står også "ingen kom til skade i forbindelse med ulykken". Hvilken
> sikkerhed er det du mener der ikke er styr på?

Hastigheden samt føren evner til at køre bil.
Sandsynligheden for at man kan nå at stoppe og se et sving ved 80 er
betydelig større end ved 400
Jeg tror personlig kun der er en håndfuld dansker der er i stand til at
styre og køre en sådan maskine.
samtidig kørte chafføren ikke efter forholdene.
Selv om jeg er over fyrre og har nogen erfaring, men det kan jo godt være
gammel iforhold til dig.
Nå ikke mere herfra for det ender bare i ævl.

vh
Poul

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-10 16:16

Den Thu, 1 Apr 2010 16:53:00 +0200 skrev Craner:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hastigheden samt føren evner til at køre bil.

Og hvordan gør førerens evner bilen til en dødsmaskine?

> Sandsynligheden for at man kan nå at stoppe og se et sving ved 80 er
> betydelig større end ved 400

Ikke hvis man bremser for sent.

Det var en racerbane, så du kan være helt sikker på at føreren vidste
præcist hvor svinget var. Han har ikke overset det, kun trykket for
sent på bremsen.

> Jeg tror personlig kun der er en håndfuld dansker der er i stand til at
> styre og køre en sådan maskine.

Den er garanteret ikke sværere at styre end enhver anden bil på
offentlig vej. Der er det fuldstændig ligegyldigt om bilen kan
køre 230 eller 430 km/t.

Til gengæld kan jeg garantere dig for at bremserne er meget bedre, end
på de biler der normalt kører rundt på offentlig vej.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 02-04-10 00:45

Craner skrev:

> [...]
> mere styr på sikkerheden.
> Jeg er muligvis blevet for gammel, men det kan der ikke laves om på.

Bilens opgave i situationen var at ping'e højest mulige hastighed, så
mon ikke at chaufføren dels har strammet bremsemærkerne lidt og dels
selv har været mere opmærksom på speedometeret/indikatoren end
bremsemærkerne :-/

Forøvrigt utroligt at skulle betale uhyrlige summer for en bil af dén
klasse og så tæsker producent/sælger lige lidt rundt i den inden ejeren
reelt får den i hænderne

--
Armand.