Dyrkning af hamp
Fra : Ane

Dato : 30-03-10 11:59

Min søn er fast besluttet på at begynde at dyrke hamp med det formål at
"tjene en masse penge". Jeg er ude af mig selv ved tanke på
konsekvenserne for min søn og tanker om straf, dummebøder, repressalier,
bandeaktivitet o.s.v. ryger rundt i hovedet på mig. Min søn er helt
upåvirkelig og siger f.eks. at straffen er minimal. Hvad er fakta? Jeg
er sikker på at en høj straf, som fængsel i længere tid, ville afholde
ham fra disse vanvittige planer og ville meget gerne kunne vise ham sort
på hvidt hvad konsekvensen kunne blive.

vh
En fortvivlet mor.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-10 12:18

Ane wrote:
> [...]
> tid, ville afholde ham fra disse vanvittige planer og ville meget
> gerne kunne vise ham sort på hvidt hvad konsekvensen kunne blive.

Hvor skal den påtænkte dyrkning foregå?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ane

Dato : 30-03-10 14:22

Den 30-03-2010 13:17, Erik Olsen skrev:

> Hvor skal den påtænkte dyrkning foregå?

I et lejet hus på landet.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-10 14:45

Ane wrote:

> I et lejet hus på landet.

Hvad er din tilknytning til pågældende sted?

Fra : Ane

Dato : 30-03-10 15:01

Den 30-03-2010 15:45, Erik Olsen skrev:

> Hvad er din tilknytning til pågældende sted?

Ingen!

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-03-10 15:13

Ane wrote:

> Ingen!

Et ujuridisk svar:

Så risikerer du ikke selv noget som hvis du havde lejet det pågældende
hus.

Du kan vælge at lade junior løbe linen ud, det plejer at have en
opdragende effekt. Som forælder kan man have svært ved at opnå den
effekt når de unge er blevet så gamle at de tror de har slugt alverdens
visdom.

Fra : Preben

Dato : 30-03-10 13:37

Den 30.03.2010 kl. 16:21 skrev Ane <a@localhost>:

> I et lejet hus på landet.

Lad dog knægten. Det er tilsyneladende billigt

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Silkeborg/2009/12/18/165823.htm®ional

--
mvh/Preben

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 31-03-10 09:55

"Ane" <a@localhost> skrev i en meddelelse
> [...]
> planer og ville meget gerne kunne vise ham sort på hvidt hvad konsekvensen

Hvis du er vidende om at din søn foretager sig noget ulovligt
har du pligt til at anmelde det. Jo før jo bedre så er skaden ikke så stor.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 11:37

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Ane" <a@localhost> skrev i en meddelelse
Klip en masse.............
> Hvis du er vidende om at din søn foretager sig noget ulovligt
> har du pligt til at anmelde det. Jo før jo bedre så er skaden ikke så
> stor.

gu har hun ej' det jo ikke mord.

Lad være med det, han er voksen og du får kun ballade ud af, at melde ham.

Hvor dum har vi lov at være?

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 31-03-10 16:31

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> gu har hun ej' det jo ikke mord.
>
> Lad være med det, han er voksen og du får kun ballade ud af, at melde ham.

Ja og spritbilisterne lad bare dem fise rundt når de bare ikke slår nogen
ihjel moralen er god hvorfor skal en
ung mand ødelægge sin fremtid når moren også er bekymret ja hvor dum må
man være?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 05-04-10 03:25

Stig Rasmussen skrev:
> "Ane" <a@localhost> skrev i en meddelelse

> Hvis du er vidende om at din søn foretager sig noget ulovligt
> har du pligt til at anmelde det. Jo før jo bedre så er skaden ikke så stor.

pfft!

hvilken skade?

- cep

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-03-10 11:26

Stig Rasmussen wrote:

> Hvis du er vidende om at din søn foretager sig noget ulovligt
> har du pligt til at anmelde det.

Hvad er det for en [juridisk] pligt?

--
Jesper Lund

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-04-10 13:27

Fortæl ham at du allerede har fortalt det til alverden, saa han kan faa
rigtig mange kunder.

Aage

Fra : sluppermand

Dato : 01-04-10 18:18

On 31 Mar., 12:37, "jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk>
wrote:

> Klip en masse.............>   Hvis du er vidende om at din s n foretager sig noget ulovligt
>
> gu har hun ej' det jo ikke mord.

Aha, hvis det er drab, så har hun pligt til at anmelde det, eller
hvad?

/Kent.

Fra : Perseus

Dato : 02-04-10 12:14

"Ane" <a@localhost> skrev i meddelelsen
> [...]
> planer og ville meget gerne kunne vise ham sort på hvidt hvad konsekvensen

Jeg ved godt det er for nemt og sikkert for sent, men hvad gik der galt med
opdragelsen?

Nu ved jeg jo ikke om han ryger staset selv (eller om du gør for den sags
skyld), men hos os hedder det:

"Det er ulovligt, og det er der en grund til.
Og i vores familie bryder vi i øvrigt ikke loven."

P.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-10 13:16

"Perseus" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> P.

Haha det gør katolikkerne heller ikke!
De hellige er de værste.......

Fra : Perseus

Dato : 02-04-10 16:59

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i meddelelsen

> "Perseus" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> Haha det gør katolikkerne heller ikke!
> De hellige er de værste.......

Jeg ved ikke hvad katolikker gør eller ikke gør, og det drejer sig ikke om
at være hellig.

Det drejer sig om at bebo et samfund, og at dette samfund har opstillet
regler for hvad man må og ikke må.

Og så at få det formuleret på en måde, som kan gøre sønnike stolt af at være
lovlydig.
Gøre det til et æresbegreb, faktisk. Det er ikke det dårligste man kan have.

P.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-10 21:49

> [...]
> være lovlydig.
> Gøre det til et æresbegreb, faktisk. Det er ikke det dårligste man kan

Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke bor ved siden af eller kender dig dine
sko må virkelig være små!
Føj

Fra : Perseus

Dato : 03-04-10 08:51

> Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke bor ved siden af eller kender dig
> dine sko må virkelig være små!
> Føj

Mine sko er små fordi jeg finder det passende at overholde loven??

Ville det gælde det samme hvis fyren kørte spirituskørsel?
Eller lavede forsikringssvindel?
Eller købte og solgte hælervarer?

Jeg stiller mig meget uforstående over for din reaktion.

P.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-04-10 15:53

Perseus wrote:
> [...]
> ikke om at være hellig.
>
> Det drejer sig om at bebo et samfund, og at dette samfund har
> opstillet regler for hvad man må og ikke må.

Ikke må?
Mig bekendt må man godt begå drab, men gør man det,
foreskriver loven hvad straffen er, for en sådan handling.

Så vidt jeg ved er det frivilligt om man vil følge lovgivningen.
Alternativt skulle myndighederne kunne tvinge én til at følge en given
lovgivning...altid.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Michael Weber

Dato : 05-04-10 15:14

Perseus wrote:
> [...]
> sags skyld), men hos os hedder det:
>
> "Det er ulovligt, og det er der en grund til.
> Og i vores familie bryder vi i øvrigt ikke loven."

I min familie, kan vi godt selv tænke, så det gør vi.
Så hvis der er en lov, der strider mod ens moralske værdier,
skal man naturligvis ikke følge den.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 05-04-10 03:28

Ane skrev:
> [...]
> er sikker på at en høj straf, som fængsel i længere tid, ville afholde
> ham fra disse vanvittige planer og ville meget gerne kunne vise ham sort

troll alert, men den var nu god!

- cep