Synderegister. hvor langt er jeres?
Fra : Mikael

Dato : 30-03-10 15:20

Hej alle

Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Jeg lægger selv ud

1 bøde for kørsel uden sikkerhedssele i 1998 el.99. Har siden dengang
altid kørt med sele.

1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Mikael

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-03-10 22:49

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev

Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Det er ikke svært, en fartbøde vist i sommeren 1996, snuppet med laseren
dengang de var helt nye. 1200kr. var det vist.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mikael

Dato : 30-03-10 15:52

On 30 Mar., 23:20, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Ups! Jeg glemte en, jeg fik min første fartbøde i 1996 hvor jeg kørte
82km/t i en 70km/t zone.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-10 05:09

Mikael skriver:

> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Fartbøde tilbage i starten af 90'erne, 60, hvor man måtte køre 50.

Personpåkørsel (en pige på rulleskøjter rullede ind i sidend af min
HiAce - begge fik en bule og jeg skylden, da hun var "den svage" i
trafikken) Det er været omkring '94-'95.

Fartbøde i ~2007, lød på 51 km/t (54-3) og kostede en plovmand.

Klaus

Fra : Brian Lund

Dato : 31-03-10 06:14

> [...]
>
> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Ingen bøder overhovedet...

Og det er så her nede at jeg skal skrive at jeg først fik kørekort i 2008!

Mvh
Brian - der tog kørekort som 25-årig!

Fra : Jens G

Dato : 31-03-10 07:13

On Tue, 30 Mar 2010 14:20:04 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
>bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
>gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Kørekort siden 1979, og jeg har aldrig fået en bøde for en
færdselsforseelse.
Men jeg har været heldig med hastighedskontroller et par gange.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-03-10 00:26

On 31 Mar., 07:13, "Brian Lund" <br...@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> Ingen bøder overhovedet...
>
> Og det er så her nede at jeg skal skrive at jeg først fik kørekort i 2008!
>

> Mvh
> Brian - der tog kørekort som 25-årig!

Mit kørekort er fra 1982, og jeg har aldrig fået en bøde, men jeg har
da været tæt på:

Kørte igennem en landsby i Frankrig ca. 1988 i min 2CV.
Speedometerkablet var knækket, og det (plus min charme ? ) klarede
gjorde at jeg slap da gendarmerne stoppede mig, for jeg havde
selvfølgelig kørt for stærkt.

Ca. 1994. Kørte hjem fra Paris fra en firmatur i chefens BMW 525i.
Chefen sov, sælgeren sov og jeg kørte, og klokken var 3 om natten.
Motorvej, tja, vi kørte da under 200 i Danmark. Over gamle
Lillebæltsbro lidt forsigt med 100-120 km/t og så trille gennem
Middelfart med vel 140 km/t. Man bliver fartblind. Jeg ser en bil
sætte efter mig lidt før jeg skal dreje, så jeg drejer og kører lige
så stille de sidste 500 m før jeg var hjemme og kunne give nøglerne
til næste chauffør. Politibilen kommer brølenede, ud popper 2 betjente
og de er lidt sure. De havde kørt 120 km/t og mente at jeg kørte
hurtigere. Det mente jeg nu ikke, men det kunne da godt være jeg havde
kørt lidt for stærkt, det havde jeg ikke lige styr på... Jeg ender med
at slippe da de ikke har en måling

Så har jeg fået et par blink, men aldrig et brev.

Jeg synes egentlig ikke jeg kører specielt lovlydigt, men lidt heldig
har man jo lov at være. Jeg kører ikke så meget som dem der kører
langt, men den halve million km er da garanteret passeret. Forresten
har jeg da heller ikke været involveret i uheld bortset fra et solo,
hvor jeg kørte min 2CV i grøften i snevejr i 1985 uden ret meget
tempo.

MVH Leo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 31-03-10 01:20

> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

- En fartbøde i 2003, hvor jeg kørte 58 (-3 = 55) i en 50 km/t zone i
Svendborg.
- Utallige blitz på motorvejen i DE - men aldrig en bøde, selvom
overskridelsen har været 50-80%
- Blev stoppet med 100+ (iflg. betjentene) på en 50 km/t vej midt om
natten - men han havde ingen måling. Svarede 'ja' til at have drukket
alkohol, hvorefter de ventede 10 min på at modtage måleudstyr, som må
have vist < 0.5 promille, at dømme efter deres reaktion. De kørte
afsted med hvinende dæk uden at fortælle mig måleresultatet. Bøde fik
jeg selvfølgelig ikke - men jeg burde ikke have kørt så stærkt.

/Kasper

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-03-10 08:25

Mikael kom med følgende:
> Hej alle
>
> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Fartbøde Marselisboulevard i bil hvor motorvejen lige holder op

Fartbøde 6400 Ragebøl på mc.

Fartbøde 6400 Ketting i bil.

Fartbøde 6400 Tandslet på mc.

2 P-bøder.

Ka ik huske om der skulle være flere

Derudover 6 påtaler for cykling på knallert som 15-årig, fart på mc,
overhaling af politibil med en enkelt mand i! ,for kort bagskærm,
kørsel med 0,7 promille og manglende hjelm på mc.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 31-03-10 08:27

Skal vi nu til at lave skriftemaal ligesom i kirken.

Snuppet i en fartfælde i Kirke Hyllinge. Kørte 70 hvor grænsen var 60 km/t.

Parkeringsbøde Rostock, som jeg har tilladt mig at ignorere.

Parkeringsbøde i København, hvor jeg aabenbart har overset et skilt.

Aage

Fra : TDN

Dato : 31-03-10 08:58

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Taget uden lys på cyklen i ca.1984 på Rosenvænget i Struer, var omkring 16
år boede hjemme og de gamle måtte ikke opdage jeg var blevet "Kriminel" så
jeg måtte holde øje med posten og fiske bøden ud da den kom uden de opdagede
det

Ingen bøder for færdselsforseelser i bil.

Mvh
Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-03-10 09:20

[...]

===

Det første tænk jeg lavede efter at have læst dit spørgsmål var .. jeg er en
lovlydig fyr! Opsummeringen viser måske noget andet :)

1972-73: Var ganske kendt i viborg for at have kørt fra panserne på Honda CD
50 uden nogensinde at være taget uden plumbe. :)

1976: 1 bøde for på MC at have kørt 3-4 km med en gennemsnitsfart på mindst
130 målt på 4-sporet Århusvej i Viborg. En anden indblandet kørte i første
omgang fra politiet, men overgav sig så. En 3. indblandet, nemlig en der
havde opgivet den 2. indblandedes navn ved en kørekortkontrol (fordi han
ingen kørekort havde) røg i spjældet fordi han pga. ovenstående blev
opdaget.

1977: Bøde for på MC at køre mindst 144 på motorvej og 133 på hovedvej. Blev
stoppet nord for Bramdrupdam med helikopter, politi på jorden. Vi var 15-20
motorcyklister og kun jeg blev kontrolleret. Der var flere af de andre der
fik travlt med at bytte rundt, så der var et kørekort ved styret :)
Ingen opdagede mit temmelig nedslidte bagdæk på min Honda CB 750K7

Omkring ovenstående tidspunkt fik jeg en bøde for at køre på min brors Honda
CB 500 - nedslidt bagdæk. Broderen slap heller ikke selv om han slet ikke
var med :)

Derefter fulgte 25 år, hvor mit eneste karamboulage med politiet var da min
Suzuki GSX 1100 blev stjålet i Newcastle. Jeg havde kørt MC nogle år og jeg
kørte så godt at jeg ikke behøvede en forsikring, der ville have kostet
2.000 i kvartalet. Billigt i forhold til de 40-50.000 jeg mistede på den
forretning. Historien er fortalt i Touringnyt fra 1984-85...

Jeg fik 3 parkeringsbøder i løbet af ganske kort tid i 2003 (ca). Jeg vidste
godt jeg holdt mere end 2 timer uden for mit daværende hjem, så da der kom
en parkeringsbøde under viskeren, betalte jeg den. Kort efter kom der 2
rykkere på 2 andre bøder, jeg aldrig havde set. De blev alle betalt. En
parkeringsbøde i Italien blev aldrig betalt og en fra San Marino blev også
ignoreret. På bøden havde de gættet jeg var fra Østrig - jeg havde intet
nationalitetsmærke på.

Omkring 2004 blev jeg taget på en 250cc scooter kl. 4.00 om natten. Med det
samme jeg opdagede en bil bag mig, holdt jeg ind til siden og det var
policen - jeg havde nemlig tidligere opdaget at det er meget svært at se at
det er en mondeo der kører bagved (noget med at det ligner runde lygter, når
der er lys i dem) og lygterne på taget er blev så små at de er nærmest
usynlige om natten. Et eller andet gik galt - efter han havde siddet i
politibilen i et godt stykke tid kom han ud og meddelte at jeg kunne
slippe - han ville ikke fortælle hvorfor. Jeg tror ikke han havde en præcis
hastighed på mig, eller hans udstyr var ikke testet som det skulle have
været. Jeg kørte nok 110 i en 60. 2 timer tidligere kørte jeg 140 samme sted
:) Jeg kørte rundt på vejene i min kapacitet af avisbud. Jeg hjalp politiet
meget dengang med at melde om usædvanligheder, mange af historierne er
fortalt her for en del år siden - "Jeg har kørt med aviser".

Som sagt - jeg har været meget lovlydig :), jeg har kørt 30-65.000 om året
og ligger p.t. omkring 40.000. Jeg blev stoppet 10 gange på motorcykel, og
hver gang var jeg i stand til at producere et kørekort i hovedet af dem før
"de" nåede at præsentere sig - det gik der nærmest sport i. "De" kørte meget
i civile biler dengang, men jeg kendte hver eneste, undtagen den på
Århusvej. En Ford LTD! Hvem har nogensinde hørt om sådan en som politibil?

Jeg så den nogle gange på Haderslev politistation...

--
Per

Per

Fra : \"@

Dato : 31-03-10 09:23

Den 30-03-2010 23:20, Mikael skrev:
> [...]
>
> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Kørekort siden 1986 - Taxi, lastbil og bus siden 1990.

Ã…rstallene er ca angivelser, for det er ikke noget jeg har gjort noget
ud af at journalisere:
1988 - 60 km i en 50 km's zone (~500,-)
1992 - 132 km/t på motorvej (110 km/t maxhastighed) (~1.000,-)
1996 - Påkørte en svensk Escort, der blev holdende for grønt lys (~1.000,-)

Kørselshistorie:
1988: Fik min første bil.
1989 - 1990: Udkørende assistent for Radio- TV forretning
1990 - 1996: Erhvervskørekort - Taxichauffør i København på fuld tid
1999 - 2003: Sommerhjælp for turistbusselskaber i Storkøbenhavn.

Har aldrig fået en bøde i turistbus, og kun en enkelt i hyrevognen
(Svenskeren i Escorten).

Kører generelt efter forholdene (herunder bilens stand), har lært den
vigtige talrække udenad:

13, 26, 39, 52, 65, 78, 91, 104, 117, 130, 143, 156 & 169

Mikael R.

Fra : /Peter

Dato : 31-03-10 09:43

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Bøde 250 Kr. samt konfiskerede dele, for tunet knallert i 1975.

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-03-10 02:53

On 31 Mar., 10:23, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote:

> [...]
> vigtige talrække udenad:
>
> 13, 26, 39, 52, 65, 78, 91, 104, 117, 130, 143, 156 & 169

30%-tabellen. Den sidste er undtagelsen: Den skal være 160, da
overskridelse af 160 giver en betinget frakendelse også selv om du er
under de 30% overskridelse på 130-motorvej.

Leo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-03-10 22:57

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

overskridelse af 160 giver en betinget frakendelse også selv om du er
under de 30% overskridelse på 130-motorvej.

Jeg mener nu heller ikke at man bliver klippet ved 39, den er mig bekendt
sat ved samme hastighed som 40 (52). Men hvor jeg har læst det ...

--
Per

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-03-10 02:54

On 31 Mar., 10:42, "/Peter" <p...@wer.nn> wrote:
> "Mikael" <miklar...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:2734c3b3-0c03-44fa-9a9a-60286ca5fb05@y14g2000yqm.googlegroups.com...
>
> Bøde 250 Kr. samt konfiskerede dele, for tunet knallert i 1975.

Skal knallert regnes med ? Uha, så har jeg meget mere på
samvittigheden, dog mest det der med at der ikke må sidde damer
bagpå...

Leo

Fra : Seth

Dato : 31-03-10 11:45

Mikael <miklarsen@gmail.com> wrote in news:2734c3b3-0c03-44fa-9a9a-
> [...]

> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Jeg er stukket af fra politiet hver gang så jeg har ingen bøder.

_
Seth

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-03-10 13:02

Seth wrote:

> Jeg er stukket af fra politiet hver gang så jeg har ingen bøder.

Var det ikke en liste over synder der blev efterspurgt?

--
vh
Torben

Fra : AS

Dato : 31-03-10 11:58

Kørekort i 1983

Indtil nu ikke involveret i noget som helst, borset fra en dame har kørt i
bagdelen af min bil på parkeringsplads, mens min bil var helt stille.

Fik bøde:
1 parking i Oslo
1 parking i Vilnius, Litauen
2 gang speeding somewhere i Litauen
1 speeding i Tjekiet

var heldig
2 speeding i DK
1 speeding i Tyskland
1 parking i Odense
1 speeding i Polen

Fra : Armand

Dato : 31-03-10 12:49

Mikael skrev:
> [...]
>
> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Siden jeg 1976 blev knaldet på knalllerten en aften hvor vi knægte havde
siddet og grinet over hvor dumme politiet var, har jeg af frygt for
hende bitchen Nemesis, helt og holdent afholdt mig fra på nogen måde at
tale om mine 'bedrifter' :-|

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-03-10 15:21

Den Tue, 30 Mar 2010 14:20:04 -0700 (PDT) skrev Mikael:
> Hej alle
>
> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Jeg har aldrig fået en bøde. Ikke engang en P-afgift selvom jeg har
arbejdet to år i Vejle, hvor de vistnok har flere P-vagter end
P-pladser.

Og nej, jeg har ikke lige taget kørekort, det var i 1999, hvor jeg
iøvrigt bestod både teori- og køreprøve i første forsøg.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-03-10 12:18

> [...]
>
> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder

Jep

Kørekort i 19 år, kørt ca. 20.000 km / år i snit = 380.000 km

og 0 - nul bøder.

Har sikkert været lidt heldig også men kører generelt pænt og kun for
stærkt på landevej og motorvej.

--
Christian

Fra : Jean

Dato : 31-03-10 19:38

Mikael skrev:
> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Ingen bøder endnu.

Jeg har mødt fotovognen et utal af gange, og kun 1 gang overså jeg den...
men der var de igang med at "sætte den igang"... :)

Det er dog blevet til 2 parkeringsafgiften af ren glemsomhed.

Mvh Jean.

Fra : Brian

Dato : 31-03-10 20:38

> [...]

> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder

Jeg har på snart 11 år, fået to hastighedsbøder - begge via blitz, og begge
i en 50km/t zone. Jeg husker ikke hvor hurtigt jeg kørte, men begge skete
dumt nok i et job hvor jeg var på fast timeløn.

Parkeringsafgifterne har jeg ikke tal på, et sted mellem 10 og 15 over de
seneste 7 år. Kommunens p-vagter er ret aggresive her i byen...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 20:42

> [...]
>
>Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
>bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder

Kørekort til bil siden 1990, og til mc siden 2006
Havde bil fra 1991 til 2001 hvor jeg samlet nåede at køre ca. 410.000 km.
Mc fra 2007 til 2009 hvor jeg nåede at tilbagelægge 31.405 km.

Ca. 1998 en fartbøde 132 km/t på 80 km/t strækning
2001 en fartbøde 128 km/t på en 80 km/t strækning (samme dag som bilen blev
solgt)
2009 en P-afgift i firmabil.
2009 en bøde for manglende sele i firmabil.

Mvh

Thomas

Fra : Henrik W

Dato : 31-03-10 22:26

Mikael skrev:

> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

Jep, 0 stk.

Kørekort siden februar 2009, 65.000 km tilbagelagt.

--
Henrik W
-Der tog kørekort som 29-årig og bestod begge prøver 1. gang.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-04-10 10:16

Den 31.03.2010 kl. 00:20 skrev Mikael <miklarsen@gmail.com>:

> Hej alle
>
> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder
> gennem tiderne. Tør I fortælle om dem?

2 fart og en parkeringsbøde på 30 år.

mvh
Henning

Fra : Steen

Dato : 01-04-10 16:07

> [...]

> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

Har faktisk kun fået en fartbøde på scooter - og så nogle stykker på
knallert og MC.
--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-04-10 13:23

> [...]
>
> 1 fartbøde på 156km/t på motorvej i 1999. Det kan ikke udelukkes at
> jeg siden dengang har kørt lidt for hurtigt en gang eller to.

2X fotovogn:
en fartbøde for at køre 132 km/t på landevej
en fartbøde for at køre 79km/t i en 60-zone (som var lavet pga. en skole -
som var lukket et år inden jeg blev taget - som i øvrigt var kl. 22.30 om
aftenen)

3 parkeringsbøder

--
mvh.
Kim Frederiksen

Kan du også se det forrykte i 1 mio. danskere på passiv forsørgelse?
Vær med til at sikre danmarks fremtidige velstand - Støt Liberal Alliance.
Danmarks eneste liberale parti.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-04-10 13:26

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som var lukket et år inden jeg blev taget - som i øvrigt var kl. 22.30 om

på 12 år, i øvrigt

/Kim

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-04-10 21:04

> [...]

> Der er jo ingen tvivl om at os skribenter her i gruppen er langt bedre
> bilister end de fleste og derfor må vi jo have fået utroligt få bøder

5 dage i Tyskland uden at blive blitzet en eneste gang - det er mange år
siden, det er sket sidst