Problemer med bilen igen....
Fra : Golfen333

Dato : 30-03-10 01:26

Hej,

Jeg har nu for 4. gang problemer bilen(Golf4, 2001, 2.0.) Det er
udstødningslampen, som lyser hver gang..
Jeg har haft bilen på værksted tre gange, og er kommet ud med en
dejlig regning hver gang.. Jeg er derfor nu godt træt af bilen/
værkstedet, da jeg mener værkstedet burde havde lavet dette for lang
tid siden..
Første gang lampen lyste, var det lambdasonden, som blev skiftet både
for og bag.
Anden gang blev kontrollampen nulstillet, da værkstedet jo mente, at
det var lavet..
Tredje gang(for en lille måned siden) fandt værkstedet ud af, at det
var en pumpe eller lign til motoren som pumpede benzin til motoren/
eller motoren troede, at den fik benzin.. Men dette blev så skiftet,
og bilen kørte igen som den skulle.
Det skal lige siges, at næsten hver gang lampen har lyst, brugte bilen
mere benzin...

Nu er lampen så kommet igen, og da jeg parkerede bilen, lugtede der
også af benzin udenfor..

Hvordan mener i jeg står i denne situation nu, inden jeg kontakter
værkstedet?
Jeg kender ikke selv meget til biler, og ved ikke rigtig, hvor jeg
står i denne situation.

Mvh...

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-10 15:53

Et hurtigt gæt er defekt luftmængde måler

PE
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-03-10 16:06

P.E. skrev:
> Et hurtigt gæt er defekt luftmængde måler

Jep, oplagt. Eventuelt kan det også være en defekt tændspole. Klasisk
VAG-fejl...

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-03-10 16:08

Golfen333 skrev:
> [...]
> også af benzin udenfor..
>
> Hvordan mener i jeg står i denne situation nu, inden jeg kontakter

Man skulle tro du havde haft den forbi SMC med den oplevelse.. Med den
historik ville jeg vælge et andet værksted.

> Jeg kender ikke selv meget til biler, og ved ikke rigtig, hvor jeg
> står i denne situation.

Du står der hvor man finder et godt motorkyndigt værksted.

/Kent Glerup